משה פדלון צילום עזרא לוי
משה פדלון צילום עזרא לוי

פדלון במכתב פרידה: "נעשה הכל כדי שעומר שם טוב יחזור הביתה "

ראש העירייה היוצא, שיפנה היום את מקומו לראש העירייה הנבחר, יריב פישר, שיגר מכתב פתוח לתושבות ותושבי העיר: "אני נפרד מתפקידי אך איני נפרד מכם, אני נשאר תושב הרצליה, העיר שאני כל כך אוהב"

פורסם בתאריך: 19.3.24 11:34

ראש העירייה היוצא, משה פדלון, שיגר היום מכתב פתוח לתושבות ותושבי העיר, רגע לפני שהוא מפנה את הלשכה לראש העירייה הנבחר, יריב פישר.

פדלון כתב לתושבים:

תושבות ותושבים יקרים,
היום אני נפרד מתפקידי כראש עיריית הרצליה, ומ-30 שנות שירות ציבורי בעירייה, אך איני נפרד מכם.
אני נשאר תושב הרצליה, העיר שאני כל כך אוהב. עיר מצליחה, משגשגת ומבוקשת מאד.

כשנכנסתי לתפקיד חלמתי בגדול, אך לא האמנתי כמה נגשים ביחד. הרצליה כיום היא עיר תוססת, מתקדמת, עם שכונות חדשות, עיר שתדמיתה השתנתה לחלוטין והפכה למוקד משיכה לזוגות צעירים ומשפחות איכותיות, בזכות איכות החיים ואיכות החינוך.

אני, שהכשרתי אלפי חיילים בצבא להיות חובשים קרביים ולהציל חיים, האמנתי כי ניהול עיר אנושי ואכפתי מתבצע בשטח עצמו ולא באור הפלורסנטים או דרך המקלדת. פעלתי לפיתוח העיר, לצד אוזן קשבת לתושב החלש.

כשנכנסתי לתפקיד קיבלתי מיד כמה החלטות: קיום עדלאידע בפורים, שדרוג מערכת החינוך והפיכה למערכת שמעודדת חינוך טכנולוגי, הקמת מערך הקהילות הפעילות בכל רחבי העיר הראשון בישראל, השלמת בניית בניין העירייה החדש, אחרי שעמד כ"פיל לבן", נטוש 19 שנים, הקמת שכונת גליל ים ואכלוסה, וזאת למרות שהמדינה לא עמדה בהתחייבויותיה! בנוסף, החלטה היסטורית כי כל הגינות החדשות בעיר יקראו על שמם של חללי צה"ל, סלילת עשרות ק"מ של שבילי אופניים, קידום ההתחדשות העירונית, הכפלת אזור התעסוקה כדי להעצים את הכוח הכלכלי ואת השירותים לעיר, תוך הבאת חברות ענק בינלאומיות כמו "מייקרוסופט" ו-"אפל" להרצליה ומהלך אסטרטגי של חידוש כל מוסדות הלימוד בעיר – החלטתי על בנייה מחדש של כל בתי הספר הוותיקים.

בכל פעם שאלווה את נכדיי לבתי הספר בהרצליה, אחוש גאווה גדולה ותודה לעובדי העירייה המסורים – שבזכותם יצאנו למהלך חידוש מוסדות החינוך הגדול בהיסטוריה של העיר, שמתרחש בימים אלה: ביה"ס שז"ר, ביה"ס הנדיב, חט"ב בן גוריון, חט"ב יד גיורא, חט"ב אלתרמן, תיכון חדש, תיכון הנדסאים, תיכון היובל ועוד רבים וטובים".

 

עוד כתב פדלון: כראש עיר היה לי מנהג: בכל שבוע כתבתי לעצמי יעדים וחלומות עבור העיר שלנו – עמדנו כמעט בכולם! הרצליה היום היא ראשונה בישראל במדד הערים הדמוקרטיות, במדד השקיפות, במדדי מצוינות בחינוך ובגיוס לצה"ל, ומדורגת AAA באיתנות כלכלית. זאת בזכות עובדי ועובדות העירייה המצוינים! שליחי ציבור אמיתיים, בתקופה בה השירות הציבורי הפך למקור לעג. עבורי אתם הטובים שבטובים.

בכוונתי להמשיך להיות שגריר אוהב של הרצליה. אני מחכה בכיליון עיניים לחזות ב-150 פרויקטים שייסדנו נושאים פרי בכל רחבי העיר בחודשים הבאים ובשנים הקרובות, עלות כלל הפרויקטים נאמדת ב-2.5 מיליארד ₪. אני מצפה בדיוק כמוכם לפתיחת הקאנטרי קלאב החדש בערב פסח הקרוב, לבניית אולם הארנה החדש לכדורסל, למרכזים הקהילתיים החדשים בהרצליה ב' ובגליל ים. אין ספק שההשקעה בהם השתלמה ואת הרווח נרגיש כולנו.

במשך כל שנות כהונתי, שמרתי מכל משמר על הקופה הציבורית ועל מנהל תקין. ערכיי מבית הורי שמו דגש על צניעות ואהבת האדם, ראיתי בתפקיד ראש העיר מפעל חיים של עשייה למען הקהילה. חשתי אחריות לחשוב שנים קדימה ולהניע פרויקטים גדולים, בידיעה ברורה שגזירת הסרטים תארך שנים ארוכות לאחר מכן.

ראש עיר זו משרה 24/7, לאדם שאוהב ומכיר כל פינה בעיר. בשגרה ובחירום, התמודדנו עם לא מעט קשיים – ויכולנו להם. נאבקנו יחד בהצלחה בתוכניות המדינה לבניית שכונות ענק באפולוניה ובתע"ש תוך מטרה לשמור על הריאות הירוקות הבודדות שנותרו במרכז הארץ.

אני רוצה להקדיש את מכתב הפרידה למשפחות השכולות בעיר שלנו, אתם שאיבדתם את היקר לכם מכל היוותם עבורי השראה גם ברגעים קשים. ולמשפחת שם טוב היקרה – אני מבטיח שאמשיך לעשות ככל שביכולתי עד שעומר יחזור הביתה.

למשפחתי היקרה, רעייתי, ילדיי, נכדיי – כולם הרצלייניים גאים – תודה.

לילדי הרצליה – האור והלב הפועם של העיר שלנו – המשיכו לחלום בגדול ולהגשים. אתם ההשקעה הכי טובה שלנו.

באהבה, משה
[email protected]

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר