הישיבה החגיגית של מועצת העיר החדשה, צילום דוברות העירייה
הישיבה החגיגית של מועצת העיר החדשה, צילום דוברות העירייה

פדלון וסיעתו החרימו את הישיבה החגיגית של מועצת העיר. וגם: הטענות של קדושים

ישיבת המועצה החגיגית: חברי סיעתו של פדלון החרימו, בתו של יריב פישר ריגשה את הנוכחים, ורפי קדושים העלה טענות נגד ייצוג הליכוד בוועדות

פורסם בתאריך: 20.3.24 10:01

חילופי שלטון בהרצליה: יריב פישר נכנס לתפקידו כראש עיריית הרצליה בישיבת המועצה החגיגית שהתקיימה אמש (שלישי) באולם הספורט של תיכון הראשונים, במהלכה הושבעו גם שאר חברי מועצת העיר. הישיבה הוחרמה על ידי חמשת חברי סיעת המחנה הממלכתי, בראשותו של משה פדלון, ראש העירייה היוצא, שבחרו שלא להגיע למעמד החגיגי. גורמים פוליטיים בעיר מעריכים כי פדלון ואיה פרישקולניק, סגניתו בעשר השנים האחרונות ומספר 3 ברשימתו, יפרשו מהמועצה.

בישיבת המועצה החגיגית נכחו מאות תושבים, חברים, בני משפחה ועובדי עירייה. לאחר ההתכנסות החגיגית, קטעי נגינה, שירת התקווה והענקת תשורה לחברי המועצה היוצאים, נשא פישר נאום ארוך ובו אמר בין השאר: "בהתרגשות, בענווה ובתחושת שליחות אדירה, אני מקבל על עצמי היום את תפקיד ראש העיר הרצליה. אני מתחייב לשרת נאמנה, בשקיפות ויושרה, את כלל תושבי העיר – את כולכם ללא הבדל בין שכונה, רובע, מגזר, או כל קבוצה אחרת. אני לוקח את האחריות, ומבטיח להיות ראש העיר של כולם.
ברצוני להודות לתושבי הרצליה על האמונה ועל ההירתמות במהלך קמפיין הבחירות. זה לא היה פשוט ועשינו את זה כנגד כל הסיכויים, מבלי לוותר על האמונה והערכים שלנו, ומהיום עומד בפנינו אתגר עצום, אתגר שכמה שהיינו ערוכים ומוכנים אליו, גם הוא משתנה אל מול עינינו".

פישר הוסיף: "אחרי ה- 7 באוקטובר כל אחד מאיתנו ומסביבנו, זקוק עכשיו לתמיכה, להקשבה, לשירות ולסיוע – ואנחנו במשפחה, בקהילה, ובעיר חייבים להיות כאן האחד בשביל השני, יחד. החזון שלנו לעיר יעסוק בחיבוריות, בליברליות ובהחזרת הדופק לעיר. אנחנו נחזיר את חיי הלילה להרצליה, לכלל האוכלוסייה. יהיה כאן תמיד מה לעשות, יהיה מרענן לילדינו, להורינו ולנו. נחזיר את הרצליה להיות בירת ההייטק והחדשנות הישראלית, נביא לפה תרבות, פסטיבלים בינלאומיים, תערוכות ותחרויות ספורט, ובעיקר – תוכן ופעילות שיהפכו את החיים פה למעניינים ומלאים. החינוך של הרצליה יהיה מקור גאווה, ולא רק בשל הציונים הגבוהים. נכין את ילדינו לעולם הגדול, נחנך לאהבת האדם ולמצוינות, נטפל בבעיות התחבורה הרבות, נבנה באופן מיידי שבילי אופניים ונדאג שהמדינה תעמוד בהתחייבויותיה כלפי הרצליה ושתטפל במפגעים הרבים. נחייה את אזור התעשייה, ורחובות המסחר לא ייראו אותו דבר – וזו התחייבות נדאג באהבה וקשב רב לגיל השלישי ונעשה זאת באחדות, בשיח, בהקשבה ובמקצועיות".

פישר הודה בדבריו לפדלון: "אני רוצה להודות, מכל הלב, וגם בשם כולכם – לראש העיר היוצא משה פדלון על 10 שנים של שירות ציבורי ועשייה לטובת תושבי העיר כראש העירייה. תודה לך משה".

בתו של פישר, עטר, נשאה דברים אחריו וריגשה את הנוכחים כשאמרה: "אבא, אני גאה בך על המסע המטורף הזה והדרך שעשית, על זה שלא ויתרת לרגע, עבדת קשה והלכת כנגד כל הסיכויים. אתה מקור השראה בשבילי ולכולנו ואין אדם שיותר ראוי לתפקיד הזה ממך. מאחלת לך הרבה הצלחה בתפקיד החדש וסומכת עלייך שתוביל את העיר שלנו למקום הכי טוב שאפשר".

לאחר מכן החל החלק הרשמי של ישיבת המועצה שתורכב מקואליציה בת 14 חברים מחמש סיעות ומאופוזיציה בת 7 חברים משתי סיעות. חברי המועצה נשבעו אמונים והמועצה אישרה את מינוים של סגני ראש העירייה: איל פביאן (שישמש גם מ"מ), דנה אורן ינאי ועופר לוי ואת מינויה של גלילה יבין למשנה ראש העירייה.

לאחר מכן אישרה המועצה את הרכב הוועדות העיקריות תוך כדי ביקורת שהשמיע חבר המועצה רפי קדושים, ראש סיעת הליכוד, שטען כי בהרכב הוועדות אין ייצוג לסיעת הליכוד שזכתה לשני מנדטים, עשירית מסך חברי המועצה. דברים ברוח זו נכתבו גם במכתב שחולק לחברי המועצה.

קדושים אמר: "אני מגיש לכם מכתב מטעמי ומטעם אתי נחום, חברת סיעתי ואנו טוענים כי ההצעה לחלוקת ועדות בעירייה עומדת בסתירה ישירה להוראות החוק ולפסיקת בית המשפט העליון. פקודת העיריות מחייבת חלוקת חברי ועדות לפי ייצוג יחסי של כל סיעה במועצה. אנחנו בליכוד עם 2 נציגים מתוך 21 חברי מועצה כך שמגיעה לנו חלוקה יחסית של 10 אחוזים בכל ועדה וועדה. בהצעה שמציעים כרגע רשום למנות 16 חברי מועצה למליאת ועדת תכנון ובניה וסיעת הליכוד מקבלת אפס נציגים. כך גם בוועדת הכספים עם 12 חברים ואין נציגות לסיעת הליכוד, 9 חברי מועצה בוועדת מכרזים ולסיעת הליכוד יש אפס הנציגים. ועדת ביקורת תהיה מורכבת רק מיו"ר מהאופוזיציה וארבעת חברים מהקואליציה כלומר המבקר הוא המבוקר. איך אפשר לטעון למינהל תקין? האופוזיציה מונה שליש מחברי המועצה אך באף ועדה אין ייצוג יחסי של שליש לחברי האופוזיציה. יש כאן חוסר חוקיות ולא ברור לי איך הוגשה בהיבט המשפטי כשהיא מנוגדת להוראות החוק במיוחד ממי שמתיימרים לשמור על שלטון החוק".

מהעירייה נמסר בתגובה לטענות: "מועצת העיר הוקמה על פי דין וכל פעולותיה ייעשו בהתאם להוראות החוק וכללי המנהל התקין".

מסיעת המחנה הממלכתי נמסר בתגובה להיעדרות חמשת חברי הסיעה מישיבת המועצה החגיגית: "49.7% מתושבי הרצליה שבחרו במשה פדלון לראשות העיר ציפו לראות את סיעת המחנה הממלכתי בקואליציה ליברלית ממלכתית מאוחדת. במקום זה, תושבי העיר קיבלו בתמורה מיריב פישר קואליציה צרה בקומבינה עם הסיעות הדתיות, אותן דאג להשמיץ כל הקמפיין שלו. חברי המחנה הממלכתי הרצליה לא מעוניינים בכיבודים בטקסי יחסי ציבור וכו׳. הסיעה תפעל למען כל תושבי העיר בישיבות המועצה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר