מימין מאיה כץ (צילום עזרא לוי) במרכז עו"ד ענת רודוניה (צילום אורן שליו) משמאל משה פדלון ואיה פרישקולניק (צילום דוברות העירייה)
מימין מאיה כץ (צילום עזרא לוי) במרכז עו"ד ענת רודוניה (צילום אורן שליו) משמאל משה פדלון ואיה פרישקולניק (

בעקבות תוצאות הבחירות: פדלון ופרישקולניק פרשו, גם מנכ"ל העירייה פרש. אלו החברים החדשים

בעקבות הפרישה של פדלון ופרישקולניק נכנסו למועצה שני חברים חדשים, מאיה כץ תהיה יו"ר הסיעה ויו"ר האופוזיציה

פורסם בתאריך: 21.3.24 08:41

עכשיו זה כבר רשמי: משה פדלון, ראש העירייה בעשר השנים האחרונות, פרש מהחיים הפוליטיים ומחברותו במועצת העיר הרצליה. יחד איתו פרשה גם איה פרישקולניק, סגניתו בעשר השנים האחרונות ומי שהייתה מספר 3 ברשימת המחנה הממלכתי בבחירות האחרונות. לפיכך, מונתה מאיה כץ, סגנית ומ"מ ראש העירייה בשנה וחצי האחרונות ומספר 2 ברשימת המחנה הממלכתי, ליו"ר הסיעה. גם מנכ"ל העירייה, אהוד לזר, הודיע הבוקר על סיום תפקידו.

כזכור, אתמול פרסמנו ב"צומת השרון" כי חמשת חברי הסיעה החרימו את ישיבת המועצה החגיגית שהתקיימה ביום שלישי. אתמול (רביעי) הגישו פדלון ופרישקולניק את מכתבי ההתפטרות שלהם לראש העירייה הנכנס, יריב פישר, ולמשרד הפנים. יש לציין כי לאור ההפסד בבחירות, פרישתם של השניים הייתה צפויה.

מאיה כץ, צילום אלעד מלכה

מאיה כץ, צילום אלעד מלכה

כאמור, מי שמונתה ליו"ר הסיעה היא מאיה כץ שתכהן כיו"ר האופוזיציה וכיו"ר ועדת הביקורת. לסיעת המחנה הממלכתי 5 מנדטים והיא הסיעה השנייה בגודלה במועצה. לצידה של כץ ימשיכו פזית בכר ואיתי צור ומי שייכנסו למועצה, במקומם של פדלון ופרישקולניק, יהיו יונתן יעקובוביץ', חבר המועצה בשתי הקדנציות האחרונות ומספר 6 ברשימת המחנה הממלכתי וענת רודוניה, מספר 7 ברשימה.

יונתן יעקובוביץ בהפגנה נגד שוברי גלים, צילום שרון יונתן

יונתן יעקובוביץ בהפגנה נגד שוברי גלים, צילום שרון יונתן

עו"ד יונתן יעקובוביץ' מכהן כחבר מועצת העיר בעשור האחרון ובין תפקידיו היו: יו"ר החברה העירונית לפיתוח התיירות והמרינה, יו"ר הוועדה לאיכות הסביבה ודירקטור בתאגיד המים. יעקובוביץ' היה ממקימי ענף גלישת הגלים התחרותית בבני הרצליה ובעברו שימש כמאמן נבחרת ישראל לנוער בגלישת גלים. בין תפקידיו העסקיים לשעבר: שותף במשרד עורכי דין, בנקאי השקעות, מייסד ומנכ"ל חברת ישראלינק וכיום בעל חברת ייעוץ אסטרטגי.

עו"ד ענת רודוניה היא בוגרת תואר ראשון במשפטים וממשל באוניברסיטת רייכמן וסטודנטית לתואר שני באוניברסיטת בר אילן. היא שימשה כראש מטה הצעירים של המחנה הממלכתי בבחירות לכנסת ה-25. בשנה האחרונה ללימודי התואר הראשון כיהנה כסגנית יו"ר אגודת הסטודנטים באוניברסיטת רייכמן ובוגרת תכנית רבין למנהיגות. בימים אלה היא מנהלת את ארגון הבוגרים של קרן אייסף, קרן לחינוך ומנהיגות שהוקמה לצמצום פערים בחברה הישראלית באמצעות השכלה גבוהה.

עו"ד ענת רודוניה, צילום אורן שלו

עו"ד ענת רודוניה, צילום אורן שלו

מאיה כץ אמרה אתמול: "אני מודה לראש העירייה היוצא משה פדלון ולאיה פרישקולניק על שותפות ועשייה רבה במשך עשור. יש להם זכויות רבות בהצלחות הרבות של הרצליה והובלתה לאחת הערים המובילות בישראל, וההוכחה לכך היא בפרסים הרבים שקיבלה והמדדים השונים שהובילה מחינוך ועד העיר החופשית והדמוקרטית בהן הרצליה מובילה בדירוג. על אף התמיכה הרחבה שלה זכינו מהציבור כסיעה השנייה בגודלה במועצת העיר, מי שלא רצה אותנו בקואליציה יפגוש אותנו כאופוזיציה משמעותית, המהווה מרכיב חשוב בשמירה על איזונים וסיעת המחנה הממלכתי תמשיך לפעול באופן המיטבי ביותר עבור כלל תושבות ותושבי העיר. אני מאחלת הצלחה רבה לכל חברות וחברי המועצה ה-20".

אהוד לזר צילום דוברות העירייה

אהוד לזר צילום דוברות העירייה

כאמור, גם אהוד לזר, מנכ"ל העירייה בשלוש השנים האחרונות, הודיע הבוקר על סיום תפקידו. לזר כתב בפוסט בפייסבוק: "רציתי לעדכן שעם סיום כהונת ראש עיריית הרצליה, משה פדלון, אסיים גם אני בימים הקרובים את כהונתי כמנכ״ל העירייה, תפקיד בו אני מחזיק בשלוש השנים האחרונות. זו הייתה תקופה מעניינת ומאתגרת לנהל בה מערכת עירונית גדולה, שבשיאיה – משבר הקורונה והשפעותיו; וניהול המלחמה בעורף, לצד אירוח של אלפי מפונים מהצפון ומהדרום. בכך יסתכם פרק יפה של 11 שנים מחיי. התחלתי לעבוד בעירייה בגיל 25, ממש אחרי שירותי צבאי בתחום החינוך ומצאתי במקום בית, משפחה, חברים והישגים משמעותיים. אני רוצה להודות בראש ובראשונה לראש העירייה היוצא, משה פדלון, על הבחירה בי להיות שותף בניהול העירייה החל משנת 2017. משה הוא איש ערכי וישר, יזם חברתי, איש ציבור מהמעלה הראשונה, מנהיג ישראלי ציוני נדיר בנוף, שתרם רבות לעיצובה של הרצליה כעיר המתקדמת ביותר בישראל. עשייתך תורגש ותיזכר לעוד דורות רבים ועוד רבות ידובר על החסד שעשית עם אנשים רבים בעיר ומחוצה לה. אני מאחל בהצלחה לראש העיר הנבחר ולצוותו ואהיה זמין להם ככל שאידרש כדי להבטיח כי הארגון נשאר יציב".

ראש העירייה, יריב פישר, מסר: "תודה לך אהוד על עבודתך בעיריית הרצליה. אני מאחל לך הצלחה וסיפוק בהמשך הדרך".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר