עבודות על גדת נחל גליל ים, צילום פרטי
עבודות על גדת נחל גליל ים, צילום פרטי

התושבים נדהמו: עבודות לבניית בית ספר פגעו בפנינת הטבע של הרצליה

תושבים רבים המתגוררים בשכונת נווה ישראל בהרצליה וגם במקומות אחרים בעיר, נדהמו השבוע לגלות שבמסגרת עבודות להקמת בית ספר ואולם ספורט, עלו דחפורים על אזור טבע ייחודי הסמוך לנחל גליל ים

פורסם בתאריך: 22.3.24 08:05

הדחפורים עלו על השטח והתושבים זועמים: תושבים רבים המתגוררים בשכונת נווה ישראל בהרצליה וגם במקומות אחרים בעיר נדהמו השבוע לגלות שבמסגרת עבודות להקמת בית ספר ואולם ספורט, עלו דחפורים על אזור טבע ייחודי הסמוך לנחל גליל ים שעובר בסמוך.

מדובר על עבודות שהחלו לאחרונה להקמת בית ספר יסודי ואולם ספורט בחלקה המזרחי של שכונת גליל ים, בגבול עם שכונת נווה ישראל, בשטח שנמצא בין רחוב משה אהרונסון  (כביש הכניסה לקיבוץ גליל ים) לרחוב בר כוכבא בנווה ישראל.

לטענת התושבים, הטרקטורים דחפו עפר על גדות הנחל וערמו פסולת על גזעי עצים ותיקים שבחורשה הסמוכה מבלי ששמו סביבתם מיגון כפי שדורש החוק וכפי שהובטח לאגרונום העירוני ולפקח העירוני של איכות הסביבה. התושבים מציינים כי קטע הנחל המדובר הוא קטן אך נדיר בעיר. "זהו משאב טבע יקר בעל פוטנציאל להפוך לפנינה של טבע שתונגש באמצעות טיילת נעימה לרווחת התושבים. יש מעט מקומות כאלה בעיר. חסרות בעיר פינות של טבע  וחורשות כפי שמצויה כאן. במקום שפע של פרחי בר, פרפרים, קיפודים, צבים וזוג בזים שצללו לעבר העצים. אסור לנו לאבד את שטח הטבע היפהפה הזה", אומרת תושבת חובבת טבע והמעורה בנושא.

לטענת התושבים, תכנית הבניה של בית הספר שהוצגה לציבור מראה שהנחל וגדותיו אינם ניזוקים ומושאר שטח ברוחב 30 מטר כמרווח שצ"פ (שטח ציבורי פתוח) בו לא יהיו עבודות אבל בפועל על הגדות נשפכו ערימות אדירות של עפר ואף הוגש תקציב לבניית צינור תת קרקעי בו יועבר הנחל ויחוסל.

 

 

 

לנוכח הפגיעה בעצים, התושבים המזועזעים שלחו מכתבים למקבלי ההחלטות בעירייה בדרישה להפסיק את העבודות. אחד התושבים אמר לצומת השרון: "בעקבות פנייתנו, הגיע מכתב תשובה ממהנדסת העיר בו כתוב שלא יבוצעו בגדות הנחל עבודות עד לקבלת פתרון על ידי היחידה לאיכות הסביבה, ושמיגון העצים בתהליך השלמה. אנחנו עדיין חוששים לעתיד הנחל ומתכוונים לעמוד על המשמר".

התושבים דורשים שבמסגרת תיקון התוכניות כפי שנדרש בגלל כשלים הנדסיים בתכנון, ייעשה תיקון מיטיב שירחיק את בית הספר מהגדה כך שלא ייבנה מעל הנחל ולא יצריך הרס מוחלט של כל בית הגידול והסביבה הטבעית".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הנהלת העיר החדשה בוחנת ולומדת את הנושא במטרה לפעול לשימור מירבי של ערכי הטבע במקום – מתוך תפיסת חשיבות הטבע העירוני כערך חינוכי, ובוחנת כל פתרון אפשרי הניתן ליישום, במסגרת התיכנון שאושר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר