פינת מיחזור. צילום רועי אדוט
פינת מיחזור. צילום רועי אדוט

בקרוב: תוקם פינת מחזור ראשונה ביד התשעה

כחלק משינוי התדמית של השכונה, תוצב פינת מחזור ראשונה כפיילוט, ככל הנראה ליד המתנ"ס. "אנחנו עובדים חזק על הסברה והיום השכונה הרבה יותר נקייה", מסביר תושב השכונה

פורסם בתאריך: 16.11.17 13:57

כחלק מהמהפך החיובי שמתרחש בחודשים האחרונים בשכונת יד התשעה, יוזמים התושבים הקמת פינות מחזור בשכונה. אחד מהם, שמוליק ניסים, חבר בוועד השכונה, מספר כי בימים אלו מתקיימים מגעים עם אגף שאיפ"ה (שיפור איכות ופיתוח העיר) בעיריית הרצליה ובתמיכת ראש העיר, ונבדקת אפשרות להקמת פינת מחזור ראשונה כפיילוט ליד מתנ"ס יד התשעה.

"זאת יוזמה שלקחנו על עצמנו כדי שהשכונה שלנו 'שביב' תהיה נקייה וממחזרת יותר", מסביר ניסים. "התקווה שלי היא שהילדים שלנו בשכונה ילמדו על מחזור וניקיון כבר מגיל קטן ושתתפתח אצלם המודעות לגבי הנושא. אתמול (ד') ביצענו סיור יחד עם נציגי אגף שאיפ"ה מהעירייה כדי לקדם את היוזמה. הדברים דורשים אישורים שונים וביניהם של פיקוד העורף ונמצאים כעת בשלב של בדיקה וקבלת האישורים".

ניסים מסביר כי בשכונה ישנם מספר מתקנים בהם ניתן לזרוק בקבוקי פלסטיק, אבל הם מפוזרים במקומות שונים בשכונה, לא מספיקים ולא נותנים מענה לצורך במחזור בכללותו. "חשבנו על פינה בולטת ומסודרת יותר", הוא מסביר. "פינת מחזור שתהיה מגודרת ובולטת לעין, שהרצפה בה תהיה צבועה בצבע אחר ויהיו בה סוגים שונים של פחי מחזור: בקבוקי פלסטיק, נייר, זכוכיות וכדומה. ניסיתי להביא לכך שיוקמו לפחות שלוש כאלה וחשבתי כבר על שלושה מקומות פוטנציאלים, אבל בעירייה אמרו שכדאי להתחיל עם אחת כפיילוט ולפתור את הבעיות בנוגע אליה בתור התחלה. הפינה הראשונה תוקם ככל הנראה לצד המתנ"ס בשכונה, בשטח בו צומחים עשבים שוטים".

כיצד עלה הרעיון?

"זה התחיל מכך שהעירייה החלה להקים מקומות מסודרים עבור פחים בשכונה. בבניין בו אני גר הציבו שני פחים, אחד כחול ואחד רגיל, והשכנה שלי הייתה צועקת עלי כל הזמן בגלל שאני לא מפריד. דיברנו על כך אני ואשתי, והיום יש לנו בבית פח רגיל ופח כתום עבור מחזור. כל המשפחה שלנו יודעת שממחזרים ומפרידה פסולת. בקבוצת הפייסבוק "שכונת שביב שכונתי הנחמדת", בה חברים כאלף תושבים, אנחנו עובדים חזק על הסברה בנושא הזה. היום שביב הרבה יותר נקייה. אנשים זורקים פחות פסולת ברחוב, ובמקומות מועדים לפורענות עומדים לשים שילוט. על הסברה אנחנו עובדים בנפרד, אבל צריך קודם כל לשים את הפח ואחר כך להסביר. ככה זה עובד בשביב".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר