לימודי תורה בכולל, צילום lucidwaters-depositphotos.com
לימודי תורה בכולל, צילום lucidwaters-depositphotos.com

קריאה לעירייה לעדכן את התנאים למתן תמיכה לכוללים בהרצליה

עמותת הרצליה חופשית קוראת לראש העירייה להשוות את תנאים לאלו של מלגות לסטודנטים, בהם מגורים בעיר ושרות צבאי

פורסם בתאריך: 3.4.24 09:28

המאבק על חוק הגיוס מגיע גם להרצליה: עמותת "הרצליה חופשית" קוראת לראש העירייה, יריב פישר, לעדכן את מסמך הדרישות למתן תמיכה לכוללים בעיר בעבור מלגות אברכים ולהשוות אותו לדרישות אותם מציבה עיריית הרצליה עבור קבלת מלגות לסטודנטים.

כזכור, לפני מספר ימים פסק בג"צ כי על מדינת ישראל לגייס מיידית אברכים בגיל גיוס ולעצור הקצבות לישיבות וכוללים שבהם לומדים אברכים שמסרבים להתגייס. זאת משום שפג תוקפו של חק הגיוס וטרם הועבר חוק גיוס חדש. בעמותה מציינים כי עיריית הרצליה מעבירה כ-1.2 מיליון ש"ח בשנה תמיכות לכוללים עבור מלגות אברכים.

לקראת אישור תבחיני התמיכות העירוניות לשנת 2024 ומתן התמיכות העירוניות, שהתעכבו בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", פרסמה עמותת "הרצליה חופשית" קריאה לתושבי העיר לדרוש מראש עיריית הרצליה הנבחר, יריב פישר, לעדכן את מסמך הדרישות למתן תמיכה לכוללים בעיר בעבור מלגות אברכים ולהשוות אותו לדרישות אותם מציבה עיריית הרצליה עבור קבלת מלגות לסטודנטים.

בעמותה טוענים: "בדקנו ומצאנו כי סטודנטים המעוניינים במלגה נדרשים להיות תושבי העיר בחמש השנים האחרונות וגם נדרשים לשירות צבאי מלא. הכוללים לעומת זאת זוכים לתמיכה עבור אברכים כאשר הדרישות הן שרק 50% מן האברכים סיימו שירות צבאי מלא ושרק 75% מהם יהיו תושבי הרצליה ללא דרישת ותק מגורים כלשהו. בפועל, מבדיקה שנערכה ומעיון בדו"חות הכוללים וברשימת מקבלי המלגות הגבוהות נראה כי חלק לא מבוטל ממקבלי המלגות הגבוהות אינם תושבי הרצליה, לכאורה".

עוד נמסר מהעמותה: "חשוב להדגיש שאנחנו לא קוראים לעצור את התמיכות כליל אלא רק לעדכן את התבחינים ולוודא שכספי התושבים מגיעים רק לתושבי הרצליה ששירתו בצה״ל. בתקופה שכזו ראוי לשנות את סדרי העדיפויות ולתמוך במי שתורם למדינה ולעיר כתושב. פרסמנו עצומה ואנו קוראים לתושבי העיר לחתום עליה".

מהעירייה נמסר בתגובה: "ראש העיר הרצליה, יריב פישר, הודיע כי העירייה מעריכה מאוד את פועלן של העמותות החברתיות, המהוות נידבך בעל משמעות עמוקה במרקם החברתי ובתרומתן לקהילה. עם כניסתה של הנהלת העירייה החדשה לתפקידה, נושא תבחיני התמיכה מכספי הציבור בפעילות העמותות ייבחן מחדש והתמיכה תבוצע על פי ערכים של שוויון, כלפי כלל תושבי העיר, ובהתאם לכללי המנהל התקין והחוק".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר