משפחת זונטג: האב ושני ילדיו אשר מתנדבים בגרעין תורני הרצליה, צילום באדיבות גרעין תורני הרצליה
משפחת זונטג: האב ושני ילדיו אשר מתנדבים בגרעין תורני הרצליה, צילום באדיבות גרעין תורני הרצליה

יצא לדרך מבצע הסיוע של 'גרעין תורני הרצליה'. קריאה לתושבים להיות שותפים

"דווקא בימים אלו אנו מחויבים לעזור למשפחות ולהרבות בחסד", אומר מנכ"ל העמותה צחי וייס, שקורא לתושבים לפתוח את הלב והכיס ולתרום כל אחד כפי יכולתו

פורסם בתאריך: 9.4.24 17:33

כמידי שנה לקראת חג הפסח, גם השנה יוצא "גרעין תורני הרצליה" בראשות הרב דוד הורדן ומנכ"ל הגרעין התורני צחי וייס, במבצע חסד עבור חלוקת סלי מזון וסיוע למשפחות ולקשישים תושבי הרצליה. "דווקא בימים אלו אנו מחויבים לעזור ולהרבות בחסד", אומר מנכ"ל העמותה צחי וייס שקורא לתושבים לפתוח את הלב והכיס ולתרום כל אחד כפי יכולתו.
בעמותה אשר מחלקת לאורך כל השנה מאות ארוחות וסלי מזון למשפחות נזקקות, יחלקו לקראת חג הפסח תוי רכישה וסלי מזון בעלות של 250 שקלים לסל. "מאוד חשוב לנו שכל משפחה תחגוג את חג הפסח בכבוד, ולכן אנחנו מעניקים להם סל מוצרים", אומר וייס. "יש משפחות שאנחנו יודעים שהן יותר גדולות או זקוקות ליותר ואנחנו משתדלים לתת להם בהתאם". עוד הוא מציין שעל מנת למנוע אי נעימות מהמשפחות, המתנדבים והמתנדבות מביאים את הסל אל הבית ומניחים אותו ליד הדלת. "אנחנו כותבים להם ברכה יפה ונותנים להם תחושה שמישהו חשב עליהם ודואג להם", הוא מציין.

"גרעין תורני הרצליה", הוקם לפני למעלה מ-20 שנה על ידי הרב דוד הורדן, רב מרכז העיר ולאט לאט הפעילות התפתחה, התגוונה והתרחבה לשכונות רבות בעיר. הגרעין מפעיל כ- 20 מיזמים שונים בתחומי תורה, זהות יהודית וציונית, חינוך, חסד, רווחה וקהילה. הפעילות משתפת קהלים מגוונים מקרב תושבי העיר – חילונים, מסורתיים ודתיים כאחד, ומיועדת לכלל הגילאים, ילדים, נוער ומבוגרים. "סביב הפעילות הענפה התגבשה קהילה של משפחות מרחבי העיר ומאות מתנדבים ומתנדבות מסורים", מסביר וייס. "הפעילות מגוונת, היא החלה על בסיס מעגל משפחות ולאט לאט הצטרפו משפחות נוספות וכל אחד לוקח תחום ומפתח אותו – פעילויות סביב חגי ישראל, מיזמים של רווחה וחסד כמו "קמחא דפסחא", ליווי קשישים עריריים בקהילה (תחום שצבר תאוצה בזמן הקורונה), הכנה לבר/בת מצווה, הדרכה של חתנים וכלות, וכן יש לנו בית מדרש קהילתי שבו יש מסגרת לימוד והעשרה ומתוכו יוצאים לכל המשימות".

לטובת הפעלת המתנדבים והמתנדבות קיימות קבוצות וואטסאפ : 'ערבים זה לזה' , 'פשוט לעשות טוב בהרצליה', וכן דף פייסבוק ואתר שבהם הפעילויות מתעדכנות. "הקבוצות משמשות אותנו בשוטף ובזמן חירום. כך למשל במלחמה פתחנו חמ"ל והרחבנו את מעגלי ההתנדבות. היו לנו משימות של עזרה לחיילים, למשפחות מגוייסים, למפונים במלונות, קיימנו אירועי בר/בת מצוה למפונים ואנחנו מקיימים קשר רציף כדי לשמוע, לעודד ולסייע. כל אחד מהמתנדבים שלנו מגיע מתי שהוא יכול ולא פעם אנשים יוזמים פעילויות נוספות. מה שיפה בכך שזה מגיע מתוך השטח ולא רק הארגון מוריד משימות, אלא התושבים יוזמים, וכולם לוקחים חלק באופן שווה. זה גם סוג של תרופה לחברה שלנו. כשעושים יחד דברים טובים זה בונה אמון, חיבורים וקרוב לבבות שאנו כה זקוקים להם בעת הזו".

ניתן לתרום בקישור המאובטח – https://did.li/fFax5

ובטלפון: 052-303-9014

לדף הפייסבוק – https://www.facebook.com/bakhilaherzliya

לאתר – https://www.bakhilaherzliya.org.il/

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר