מרוץ הרצליה לפני מספר שנים, צילום שרון יונתן
מרוץ הרצליה לפני מספר שנים, צילום שרון יונתן

קדושים דרש להעביר את מרוץ הרצליה ליום חול: "אפליה והדרה של חלק ניכר מהתושבים"

הצעתו נדחתה במועצת העיר ברוב קולות. ראש העירייה, יריב פישר: "צריכים לחסום צירים מרכזיים וזאת הסיבה שכמעט בכל הערים הגדולות מרוצים כאלו מתקיימים בימי שבת"

פורסם בתאריך: 17.4.24 09:19

ביקורת על קיום מרוץ הרצליה ביום שבת: חבר המועצה רפי קדושים, יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר הרצליה, דורש מהעירייה שלא לקיים את מרוץ הרצליה ביום שבת. כמו בכל שנה, גם השנה ייערך מרוץ הרצליה ביום שבת (4 במאי), כאשר השנה יתקיים המרוץ תחת הכותרת: "רצים לזכר חללי צה"ל".

בהצעה לסדר שהעלה חבר המועצה קדושים בישיבת המועצה שהתקיימה אתמול (שלישי), הוא כתב: "תושבים רבים הביעו בשיחות איתי את כאבם ופגיעה ברגשותיהם על כך שהעירייה באופן רשמי ומוצהר מקיימת מרוץ ללא יכולת השתתפותם בהיותם שומרי מסורת וחובשי כיפות. קרי, רבים מתושבי העיר שהינם דתיים או שומרי מסורת, המעוניינים להשתתף במרוץ, לא יוכלו לעשות כן בנסיבות אלה".

רפי קדושים. צילום דויד עשור

רפי קדושים. צילום דויד עשור

קדושים מוסיף: "בנוסף, בעצם עריכתו של מרוץ זה ביום שבת, נוצרת מטבעה גם אפליה והדרה מהותית של חלק ניכר מתושבי העיר, באופן העומד בסתירה להצהרתך (לראש העירייה – ש.י.) בישיבת המועצה הראשונה שבה ציינת כי בכוונתך "לדאוג" לכל תושבי הרצליה ללא קשר לאמונתם ולהעניק להם הזדמנות שווה להשתתף באירועי העירייה, בבחינת פוליטיקה אחרת. יצוין עוד, כי רבים מחללי צה"ל הנופלים היו שומרי שבת שכבודה של השבת חשובה בעיניהם ולכן יש כאן גם פגיעה בזכרם ובכבודם ובוודאי חוסר רגישות ממדרגה ראשונה ואף עוולה שלא כצורך כלפי משפחות הנופלים".

קדושים סיים את הצעתו: "לאור כל האמור, אני מבקש להעלות להצבעה בישיבת מועצת העיר הקרובה את הצעת ההחלטה כדלהלן: מועצת העיר מחליטה כי מרוץ הרצליה לזכר חללי צה"ל לא יתקיים ביום שבת אלא באחד מימות השבוע (בימים ראשון עד חמישי), לשם שכל תושבי העיר (חילונים ודתיים, שומרי מסורת וחובשי כיפות יוכלו לקחת חלק בו, כפי הנדרש בכללי "הפוליטיקה החדשה" הדורשת אחדות בעם, והענקת זכות שווה לכולם להשתתף באירוע כה משמעותי זה". קדושים אמר בישיבת המועצה: "לא מדובר כאן בעניין דתי אלא במידור כמות גדולה של ציבור גדול חובשי כיפות ושומר מסורת שלא יוכלו להשתתף במרוץ".

ראש העירייה, יריב פישר, הסביר מדוע העירייה מקיימת את המרוץ ביום שבת: "יש בנושא הזה שני טעמים. ברגע שעושים כזה מרוץ צריכים לחסום צירים מרכזיים וזאת הסיבה שכמעט בכל הערים הגדולות מרוצים כאלו מתקיימים בימי שבת. גם ככה הרצליה פקוקה ואנחנו לא רוצים לחסום אותה יותר וגם יום שישי הוא בעייתי. הטעם השני הוא שהרצליה היא עיר ליברלית. הבטחנו שנחזיר את הדופק לעיר עם אירועים שחלקם יהיו גם בשבת. גם בעבר המרוץ התקיים בימי שבת ולכן אני מבקש להסיר את ההצעה מסדר היום".

ברוב קולות הוסרה הצעתו של קדושים מסדר היום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר