עיריית הרצליה ורחבת שער העיר, צילום דוברות העירייה
עיריית הרצליה ורחבת שער העיר, צילום דוברות העירייה

1.272 מיליארד: כל מה שרציתם לדעת על תקציב 2024 של עיריית הרצליה שאושר אתמול

החינוך, התרבות, הרווחה, הספורט וההכנסות: מועצת העיר אישרה את תקציב העירייה ל-2024. כל הפרטים

פורסם בתאריך: 17.4.24 16:06

מועצת העיר הרצליה אישרה אמש, יום שלישי, את התקציב העירוני, הרגיל והבלתי רגיל, לשנת 2024. התקציב גובש במהלך החודשים האחרונים על ידי הנהלת העירייה והמינהל הכספי, בשיתוף כל מנהלי אגפי ויחידות העירייה. התקציב הרגיל שאושר עומד על סך של 1,272 מיליון ש"ח (לעומת 1,155 מיליון ש"ח תקציב ב-2023) ותקציב הפיתוח – התקציב הבלתי רגיל (תב"ר) יעמוד על 453 מיליון ש"ח (לעומת 466 מיליון ₪ תקציב ב-2023).

חשוב לציין, כי בתקציב הרגיל ההכנסות העצמיות מהוות כ-73% מכלל תקציב ההכנסות. אחוז גבוה זה מעיד על עצמאות כלכלית, ואכן עיריית הרצליה מדורגת על ידי חברת Standard & poor's  הבינלאומית, בדירוג הגבוה ביותר בישראל AAA כאחד הגופים האיתנים במשק הישראלי. בהתאם לחזון העירוני, שהציב ראש העירייה, יריב פישר, הוצג התקציב וניתוח משמעויותיו בפני חברי המועצה על ידי מנהל הכספים של העירייה, רו"ח רוני חדד.

התקציב נותן בשורה גדולה לעיר בתחומי החינוך, התרבות, הפנאי, השירותים הדיגיטליים, הספורט וניהול המרחב הציבורי. עיקר ההשקעה והוצאות התקציב הרגיל לשנה הקרובה יהיו בתחום החינוך בעיר, בסך של כ-498 מיליון ש"ח, (לעומת כ-424 מיליון ש"ח תקציב ב-2023) אשר מהווים את ההוצאה הגדולה ביותר מכלל התקציב העירוני – כ-39%. תקציב זה כולל תגבורים, יוזמות ותוכניות העשרה בחינוך. בנוסף, ממשיכה העיריה להשקיע בבנייה, שיפור ושדרוג של מוסדות חינוך בעיר.

 

נתח תקציבי גדול בסך של כ-266 מיליון ש"ח, המהווה כ-21% מהתקציב הרגיל, מופנה לתפעול, ונתח תקציבי גדול נוסף כ-11% מופנה לרווחה. בשנת 2024 תימשך ההשקעה של כ- 8% בתחומי התרבות, נוער וספורט.

ראש העירייה, יריב פישר, אמר: "דחיית הבחירות ברשויות המקומיות בעקבות המלחמה, השפיעו על יכולת הרשויות לאשר את תקציב 2024. אני שמח שבתוך זמן קצר מרגע כניסתי לתפקיד הצלחנו להכין תכנית עבודה ותקציב לשנה הקרובה שמיטיבים עם התושבים בכל תחומי היומיום. אני מודה למנהלי העירייה ולמינהל הכספי על העובדה הטובה והמקצועית שביצעו בזמן כה קצר. התקציב שלנו שקוף לציבור ואנו נעשה הכל על מנת להצעיד את הרצליה קדימה תוך שמירה על הכיס של התושבים והקופה הציבורית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר