הנת"צ ברחוב בן ציון מיכאלי בהרצליה בדרך לתחנת הרכבת, צילום שרון יונתן
הנת"צ ברחוב בן ציון מיכאלי בהרצליה בדרך לתחנת הרכבת, צילום שרון יונתן

המצלמות מצלמות והתושבים משלמים: קנסות של כ-9 מיליון שקלים על נסיעה בנת"צ בהרצליה

עיריית הרצליה הכניסה לקופתה ב-2023 קרוב ל-9 מיליון שקלים מקנסות על נסיעה בנת"צ, בעיקר בדרך לרכבת שם יש פקק מידי בוקר. תושבים מגיבים בכעס. וגם: תגובת העירייה

פורסם בתאריך: 21.5.24 08:21

מיליונים מהתושבים לעירייה: עמותת "אור ירוק" פרסמה לאחרונה כי עיריית הרצליה הכניסה לקופתה סכום של 8,773,000 שקלים בשנת 2023 מקנסות בשל אכיפה של נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית. כן, לא טעינו, כמעט תשעה מיליון שקלים מאכיפת נסיעה בעיקר בנתיב התחבורה הציבורית ברחוב בן ציון מיכאלי, הכביש המחבר בין הצומת שמול קניון שבעת הכוכבים ועד תחנת הרכבת שבו שני נתיבי נסיעה: הימני מיועד לתחבורה ציבורית והשמאלי לתנועת כלי רכב פרטיים.

תושבים רבים כבר קיבלו דרישת תשלום מהעירייה על סך 500 שקלים מכיוון שנסעו בנתיב התחבורה הציבורית בקטע זה ונקלטו על ידי המצלמות בצידי הכביש. חלק גדול מהם, סביר להניח, עשו זאת בטעות, בתום לב ומחוסר תשומת לב. את העירייה זה פחות מעניין, במיוחד שמדובר בכמעט תשעה מיליון שקלים שנכנסים לקופתה. כסף קל. נכון, יש גם נת"צ מתחנת הרכבת עד מחלף הסירה, כאשר חלקו נפתח רק לאחרונה אבל מדובר בנתיב נפרד לתחבורה ציבורית ולשם לא נכנסים כלי רכב פרטיים, כך שברור שהסכום המדובר נובע מקנסות בנת"צ ברחוב בן ציון מיכאלי.

הקנסות לתושבים מכעיסים במיוחד גם לאור העובדה שבמקום יש בשעות הבוקר ואחה"צ פקקי תנועה לא מעטים לתחנת הרכבת וממנה, כך שתושבים רבים נאלצים בלית ברירה לנסוע (או יותר נכון לעמוד) בנת"צ. לא רק שהם נתקעים בפקק, כעבור מספר שבועות גם יקבלו דרישת תשלום בסך 500 שקלים.

כדי להבין, מדובר על 17,546 קנסות שניתנו בשנת 2023 או אם תרצו אז 24 אלף שקלים בממוצע ליום (כולל שבתות) – 48 דו"חות בממוצע ליום על סך 500 שקלים.

הנושא עלה לאחרונה גם באחת מקבוצות הפייסבוק העירוניות בהרצליה. "העירייה פשוט מתעללת בנהגים שנוסעים לתחנת רכבת וטועים בתום לב", כתב אחד התושבים ואחר הוסיף: "מילא היה נת"צ מועיל, זה הנת"צ הכי מטופש שקיים". תושבת אחרת כתבה את מה שחושבים רבים: "כבר מזמן הבנתי שככה אוספים כספים מאזרחים תמימים". אחר הוסיף גם: "עיריית הרצליה גוזרת קופה שמנה על הכביש הזה. הפקקים שם איומים ואוטובוסים נוסעים בשני הנתיבים". אחר כתב: "זו מלכודת של העירייה. יש שם נת"צ רק שהוא חסר כל חשיבות". תושבת נוספת תיארה את מה שקרה לה: "נכנסתי בטעות לנת"צ והכביש היה פקוק אז עד הרכבת לא יכולתי לעבור לנתיב הרגיל. כמובן שזה עלה לי בקנס של 500 שקלים. ממש מבאס".

בעמותת "אור ירוק" הוסיפו כי שיאנית הדו"חות בגין נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית היא כמובן ת"א עם 133 מיליון שקלים בשנת 2023, כאשר אחריה ירושלים עם 56 מיליון שקלים ואחריה הרצליה, כאמור, עם כמעט 9 מיליון שקלים ורמת גן עם כמעט 7 מיליון שקלים. בעמותת "אור ירוק" טוענים כי "תל אביב-יפו היא שיאנית הדו"חות בגין נסיעה בנתיבי התחבורה הציבוריים אבל גם ירושלים, הרצליה ורמת גן העשירו את קופת העירייה בשנת 2023 ומצאו דרך מצוינת להזרים את התנועה בראש ובראשונה, להפחית את עומסי התנועה ולהעניק עדיפות לאוטובוסים על פני הרכב הפרטי". בעמותת "אור ירוק" צודקים וטועים. אכן, עיריית הרצליה העשירה את קופתה בסכום מכובד מאוד מכספי התושבים אבל זו בהחלט לא דרך מצוינת להזרים את התנועה ולהעניק עדיפות לתחבורה ציבורית. זה נכון אולי למקומות אחרים בערים אחרות (לא בטוח בכלל), אבל לא נכון לגבי הנת"צ הבעייתי בדרך לתחנת רכבת בהרצליה וממנה. לא בנת"צ הספציפי הזה.

 

 

דעה: טוב תעשה עיריית הרצליה אם תחדל ממתן קנסות בקטע נת"צ זה, שמשמעותו היחידה הוא עושק תושבים לא מוצדק כי אכיפה אמיתית אין פה. במחשבה שנייה, איזו עירייה תוותר על הכנסה קלה של כמעט 9 מיליון שקלים בשנה?

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה פועלת לחיפוש פתרונות להקלה על עומסי התנועה בכבישי העיר. אחד הפתרונות שיישומו מקודם בימים אלו הוא הפעלת מערך היסעים שיאסוף נוסעים ממוקדים שונים בעיר ויביאם אל תחנת הרכבת – בכך ייקטן מספר הרכבים הפרטיים הנעים בצירים בשעות העומס. האכיפה בנת"צ מתבצעת בהתאם לחוקי המדינה ועל פיהם פועלת עיריית הרצליה. הסכום המצויין בדו"ח העמותה אכן מדוייק. האכיפה מתבצעת בימים א – ה בין השעות 06:00 ועד 23:00 ובימי שישי משעה 06:00 – 15:00. לגבי הטענות – ניתן לערער על קנסות בהתאם לנהלים – וכל עירעור ניבחן לגופו ולאורו של החוק".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר