דרך חסומה למקלט ציבורי בנווה עמל, צילום פרטי
דרך חסומה למקלט ציבורי בנווה עמל, צילום פרטי

בעקבות התקפת הטילים: כעס על חסימת אחת מדרכי הגישה למקלט בגלל עבודות

אחת מדרכי הגישה למקלט ציבורי בנווה עמל נחסמה בגלל עבודות להקמת פארק, מה שמלחיץ תושבים רבים בשכונה, במיוחד אחרי אירועי השבוע. העירייה: "מכשירים שביל גישה"

פורסם בתאריך: 29.5.24 08:24

הגישה למקלט נחסמה והתושבים חוששים: על רקע ירי הטילים לאזור השרון ולהרצליה השבוע, טוענים תושבים בשכונת נווה עמל כי בעקבות עבודות פיתוח שמבצעת העירייה נחסם שביל גישה למקלט ציבורי סמוך.

מדובר על מקלט ברחוב אחווה, אך לאור פניות תושבים העירייה יצרה גישה למקלט הציבורי מרחוב צעירי ציון, דבר שאפשר לתושבים רבים להגיע למקלט בזמן בעת האזעקות.

עדנה קרני, המתגוררת ברחוב צעירי ציון, מסבירה על השינוי שקומם את התושבים: "לפני מספר חודשים החלו עבודות פיתוח בפארק רבין והעירייה סגרה את הגישה למקלט מרחוב צעירי ציון. פנינו לכל גורם אפשרי, החל מהמוקד העירוני, פיקוד העורף, החברה הכלכלית, לשכת ראש העירייה ופניות הציבור בבקשה ליצור שביל שיאפשר הגעה למקלט בזמן במקרה של אזעקות, אך נדמה שאף אחד לא מתייחס ברצינות לדאגתנו. נאמר לנו שהכניסה הרשמית היא מרחוב אחווה ועל כן לא תתאפשר גישה אחרת. זאת תשובה מגוחכת לנוכח האיומים מכל הגזרות כולל הצפון הבוער".

 

 

עדנה מוסיפה: "ב-13 באפריל 2024, ערב המתקפה האיראנית, פנינו שוב למוקד ולא קיבלנו מענה. ביום ראשון השבוע נוכחנו שוב שהאיום הביטחוני פה. במתקפת הטילים על אזור השרון שהייתה בצהרים תושבות מבוהלות רצו למקלט ונאלצו לטפס על גדרות. אחת התושבות נפלה ונחבלה. מיותר לציין שהיא לא הגיעה למקלט. חשוב לציין כי חלק מהבתים ברחוב הם בתים ישנים עם גג רעפים ותקרות רביץ וראינו את ההרס שיצרו הרסיסים בבית דומה בעיר. משמעות הדבר היא שמקלט ציבורי זה חיוני עבור תושבים רבים, וחסימת דרך הגישה המהירה והקצרה אליו מהווה סכנת חיים ממשית, אבל מתברר שהעירייה מעדיפה את פיתוח הפארק על חשבון בטחון התושבים. הזנחה זו מצד עיריית הרצליה היא בלתי נתפסת. לא ייתכן שתושבים ייאלצו לסכן את חייהם בשל בירוקרטיה וחוסר אכפתיות ואנו מצפים מהעירייה להתייחס לטענותינו בכובד ראש".

מהעירייה נמסר: "אל המקלט המדובר ישנן שתי דרכי גישה – ראשית ומשנית. בשל עבודות הפיתוח ושידרוג המרכז הקהילתי, נחסמה הכניסה המישנית וכעת מכשירה שם העירייה שביל גישה שיאפשר את המעבר בביטחה. בקרבת האיזור ישנם מקלטים ציבוריים נוספים, הפתוחים למען ביטחון התושבים. פרטים מלאים על כל מיקומי המקלטים הציבוריים בעיר ניתן למצוא באתר העירייה".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר