העבודות להקמת תחנת ההתרעננות לאוטובוסים בשכונת נחלת עדה. צילום: פרטי
העבודות להקמת תחנת ההתרעננות לאוטובוסים בשכונת נחלת עדה. צילום: פרטי

כעס גדול בנחלת עדה: התושבים הופתעו לגלות כי בשכונה מוקמת תחנת התרעננות לאוטובוסים

התושבים טוענים לחוסר שיתוף וחוסר שקיפות ואומרים: "אנו מתקשים להאמין שבר דעת אכן בדק ואישר את הפרויקט הזה"

פורסם בתאריך: 29.5.24 12:38

עיריית הרצליה מקימה תחנת ריענון לנהגי אוטובוסים – תושבי נחלת עדה מתנגדים וזועמים: תושבי השכונה הצפונית בהרצליה הופתעו לגלות השבוע כי עיריית הרצליה מקימה תחנת התרעננות לאוטובוסים בתחומי השכונה, בסוף רחוב כנפי נשרים, קצת לפני הצומת עם רחוב מגן דוד. לטענתם, הדבר נעשה במחטף וללא ידיעתם ומעבר לכך הם טוענים כי הדבר יגרום לפגיעה באיכות חייהם עקב מפגעי רעש, צפיפות, זיהום אוויר, סכנה בטיחותית ועוד.

במכתב חריף ונוקב ששיגרו אתמול (שלישי) נציגי תושבי השכונה לראש העירייה, יריב פישר וסגניו איל פביאן ודנה אורן ינאי, הם ציינו: "אנחנו, תושבי שכונת נחלת עדה, כותבים אליכם על מנת להביע את התנגדותנו הנחרצת להקמת תחנת התרעננות לאוטובוס הכוללת גם מבנה שירותים, בכניסה לשכונה. הופתענו לגלות בוקר אחד כי התחילו עבודות בנייה במקום, ללא כל התראה מוקדמת או שיתוף הציבור. כשניסינו לברר במוקד העירוני, נאמר לנו תחילה שמדובר בהרחבת המדרכה. רק לאחר לחץ רב, התברר לנו שמדובר בהקמת תחנת התרעננות לאוטובוסים".

העבודות להקמת תחנת ההתרעננות לאוטובוסים בשכונת נחלת עדה. צילום: פרטי

עבודות הקמת תחנת עגינה לאוטובוסים בנחלת עדה. צילום: פרטי

התושבים זועמים על כך שלא ידעו על מטרת העבודות ומסבירים מדוע אין זה נכון להקים תחנת ריענון לאוטובוסים בסמוך לבתי התושבים: "היעדר השקיפות וההליך החשאי שבו התקבלה ההחלטה, גורמים לנו תחושת זלזול וחוסר אמון. אנו תושבי השכונה וראוי היה לשתף אותנו בתהליך קבלת ההחלטות, ולקחת בחשבון את חששותינו ודעותינו. מעבר לכך, אנו קובעים באופן חד משמעי כי אין מקום להקמת תחנת עגינה לאוטובוס בשכונת נחלת עדה שהינה שכונה קטנה עם רחובות צרים ותנועת כלי רכב פרטיים עמוסה גם כיום. הוספת אוטובוסים לשכונה תגרום לעומס תחבורתי משמעותי, ותקשה על תושבי השכונה להיכנס ולצאת ממנה. גם כיום האוטובוסים שעוברים דרך השכונה מתקשים משום שהרחוב צר ולא מתאים לאוטובוסים גדולים. לשכונה קיימת כניסה ויציאה אחת בלבד והכניסה צרה מכדי לאפשר תנועה נוחה של אוטובוסים. מפרץ החניה אותו התחלתם בבניה יחסום לחלוטין את הכניסה והיציאה מהשכונה".

 

 

התושבים תוקפים את העירייה ומציינים את חששותיהם: "לא ברור כלל כיצד תוכנן הפרויקט ואנו מתקשים להאמין שבר דעת אכן אישר ובדק אותו לעומק. אין צורך להוסיף את הסכנה להולכי הרגל, רוכבי האופניים וילדינו אשר צריכים לעבור דרך המפגע וכמובן נושא זיהום האוויר. אוטובוסים אלו לא מדממים מנוע כאשר עוצרים לזמן קצר. אתם באמת חושבים שישתמשו רק בשירותים של המקום? לא יעשנו בחוץ ויאפרו על הרצפה? בנושא הרעש, אוטובוסים עושים רוורס בצפצוף מחריש אוזניים. כל אלו יפגעו באופן משמעותי באיכות חיי תושבי השכונה. אנו מתמודדים תקופה ארוכה עם בעיות תחבורה בשכונה שלנו אשר כלל אינה מותאמת לאוטובוסים גדולים היוצרים חסימות וקשיי מעבר. זו הזדמנות לשדרג את השכונה ולעבור לתחבורה מתאימה ובטח שלא להכביד עלינו עם רעיון הזוי של תחנת עגינה. אנו קוראים לכם לבטל את ההחלטה הזו ולהיפגש עמנו בכדי לשמוע מה הצרכים האמיתיים של תושבי השכונה ממדרכות, תאורה ועד תחבורה ציבורית. אנו מבינים את הצורך בתחנת עגינה אך יש להעבירה למקום בו לא תפריע לתושבים. החניה הצפונית של אוניברסיטת רייכמן יכולה להוות חלופה, כמו גם האזור הצמוד למשק שוורצברג בו אוטובוסים עומדים תדיר למנוחה ואף לחניית לילה".

בעיריית הרצליה הסבירו כי הקמת עמדת התרעננות לעצירה קצרה לנהגי קווי האוטובוס נועדה על מנת לשפר את תדירות קווי התחבורה הציבורית בהרצליה ובכדי להיטיב את תנאי העבודה של נהגי האוטובוס. בעירייה ציינו כי העבודות החלו בשיתוף עם חברת מטרופולין, בקצה שטח מגרש פתוח, בשולי שכונת נחלת עדה. כמו כן, ציינו בעירייה כי מדובר במהלך שתוכנן בעבר וההיתר לביצועו ניתן לפני כשנה. עוד צוין כי השטח עליו תוקם "עמדת ההתרעננות" יכיל מקום חנייה לשני אוטובוסים לכל היותר, שעוברים בשכונה. בעמדה יוכלו הנהגים לעצור לזמן קצר את הרכב, להתרענן למספר דקות – ואז להמשיך בנסיעה בטוחה ברחבי העיר.

איל פביאן, מ"מ וסגן ראש העירייה והאחראי על תחום התחבורה בעיר, הוסיף: "מדובר בעמדת ההתרעננות שנועדה לעצירה קצרה בלבד, לאוטובוס אחד או שניים לכל היותר, שעוברים בשכונה, אשר לא תפגע בשקט ובאיכות החיים בשכונה הסמוכה לה. הדבר יביא לשיפור בחיבוריות השכונה לתחבורה ציבורית, באופן התנהלות הקווים בעיר ובבטיחות הנסיעה בהם. אנו שמחים על תגבור התחבורה הציבורית בעיר, אשר במסגרתו מוקמות עמדות התרעננות לנהגים".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר