עמית אונגר ז"ל, באדיבות בית הגלגלים
עמית אונגר ז"ל, באדיבות בית הגלגלים

"הותיר חותם לעד": הלך לעולמו הפעיל החברתי מבית הגלגלים, עמית אונגר ז"ל

אבל כבד על מותו של עמית אונגר, שהתמודד עם שיתוק מוחין קשה ועיוורון והיה אחד הפעילים הבולטים בבית הגלגלים: "השפיע באופן אישי על חייהם של אלפים"

פורסם בתאריך: 5.6.24 08:23

אבל כבד: הפעיל החברתי מהרצליה עמית אונגר ז"ל הלך לעולמו. עמית היה חבר בעמותת בית הגלגלים והוביל מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם.

עמותת בית הגלגלים הודיעה ביום שני בצער רב על פטירתו של עמית אונגר ז"ל. אונגר ז"ל, בן 53, מהרצליה, התמודד עם שיתוק מוחין קשה ועיוורון מלידה. לאורך 35 שנות פעילותו בבית הגלגלים הוביל ולקח חלק במיזמים חברתיים רבים, כאשר בין השאר היה ממקימי מיזם "החוויה המתגלגלת" – שמאפשרת לציבור הרחב להתנסות בחייהם של אנשים עם מגבלה, ויזם את מיזם אתר ההנצחה 'מגלגלים זיכרון'. עמית כיהן כחבר בצוות הניהול של העמותה ושימש כנציג העמותה בנציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות של משרד המשפטים.

את מיזם אתר ההנצחה 'מגלגלים זיכרון' יזם והקים עמית יחד עם שימי חסאן, עובד נוסף בבית הגלגלים, המתמודד גם הוא עם מוגבלות פיזית קשה. מטרת האתר היא להנציח את זכרם של חניכי, בוגרי ועובדי בית הגלגלים שהלכו לעולמם, וביניהם גם את ארבעת הנופלים בשבת השחורה ב-7 באוקטובר.

עמית אונגר ז"ל ושימי חסאן, באדיבות בית הגלגלים

עמית אונגר ז"ל ושימי חסאן, באדיבות בית הגלגלים

עמותת בית הגלגלים, הפועלת מזה למעלה מ-40 שנה, מפעילה בית בהרצליה יחד עוד חמישה בתים הפרוסים ברחבי הארץ, המהווים בית שני ומעניקים סיוע למאות בני נוער ובוגרים עם מוגבלות פיזית. במסגרת הפרויקטים השונים, העמותה פועלת לשילוב אנשים עם מוגבלות בחברה ולקידום זכויותיהם.

עמית היה העובד הוותיק ביותר בעמותה. החיבור שלו עם העמותה נמשך 35 שנים, מתוכן 28 שנים כעובד בשכר במגוון תפקידים. לפני כשנתיים, שיתף עמית את חברו הטוב שימי, בן 40 עם ניוון שרירים קשה, המשתתף במרכז היום 'גלגל התנופה' של בית הגלגלים – ברעיון לחדש את פרויקט ההנצחה שהתקיים בעבר בעמותה. שימי, שאחיו ברק, שהיה חניך בבית הגלגלים, נפטר לפני שנים – נרתם מיד לסייע, והתנדב להקים את האתר ולתחזק אותו, לזכרו של אחיו.

האתר, עליו עבדו עמית ושימי במשך שנתיים, כולל דפי זיכרון על כל נפטר מקהילת בית הגלגלים, כאשר את הדף ניתן לשתף בפייסבוק וכן להדליק נר לזכר הנפטר. את חיפוש הנפטר באתר ניתן לבצע על פי שם, בית הגלגלים אליו הוא השתייך, חודש הפטירה או שנת הפטירה.

מעמותת בית הגלגלים נמסר: "עמית הינו חלק משמעותי מהמארג האנושי, המקצועי והערכי של עמותת בית הגלגלים, וכנציגה הוביל ב-35 השנים האחרונות תהליכים חשובים ומשמעותיים של קידום שוויון הזדמנויות לאנשים עם מגבלה. הוא הקדיש את חייו לעמותת בית הגלגלים ופעל עד יומו האחרון למען חברה ישראלית שיוויונית. עמית פעל ללא לאות, בצניעות ובנחישות, והשפיע באופן אישי על חייהם של אלפים. אנו כואבים את לכתו בטרם עת. תרומתו המיוחדת הותירה חותם לעד, נמשיך לפעול ברוחו למען החברה הישראלית. אוהבים אותך עמית, וכואבים מאוד. נוח על משכבך בשלום".

טקס האשכבה ייערך מחר (שלישי) ב13:00 בבית הגלגלים בהרצליה. ב14:00 יובא לקבורה בבית העלמין פינסקר בהרצליה.

היכנסו כאן לאתר ההנצחה 'מגלגלים זיכרון'

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר