אחד הפיצוצים בתעש נוף ים. קרדיט צילום Christine Campbell באדיבות דוברות העירייה
אחד הפיצוצים בתעש נוף ים. קרדיט צילום Christine Campbell באדיבות דוברות העירייה

"הפיצוץ הבא במקום הוא עניין של זמן". העירייה עתרה נגד המדינה לעליון

נמשך העימות בין העירייה למדינה בנוגע לתעש נוף ים. חשש בעירייה מפיצוצים נוספים בשטח במהלך הקיץ

פורסם בתאריך: 10.6.24 08:37

עיריית הרצליה עתרה לבית המשפט העליון בירושלים נגד בקשת המדינה למחוק את עתירת העירייה, בה דרשה מהמדינה לטפל במפגעים הבטיחותיים והבריאותיים במתחם תעש נוף ים. המדינה טוענת כי מאחר והציבה שומרים אחדים בכניסה למתחם ובכך, "העתירה התייתרה".

בנוסף, ביקשה עיריית הרצליה מבית המשפט העליון לתת צו ביניים שיורה על המדינה לגדר את המתחם בדחיפות, באופן הרמטי, ולמנוע כניסה אליו, עד להכרעת בית המשפט.

כזכור, הקרקע במתחם תעש נוף ים היא מזוהמת ומלאה במפגעים בטיחותיים ובריאותיים חמורים בעקבות פעילויות התעשייה הצבאית שנעשו בה במשך עשרות שנים. בשנה האחרונה התרחשו במתחם מספר פיצוצים עזים אשר לוו בשריפות גדולות ובעשן חזק שהיתמר במקום. באורח נס איש לא נפגע מהפיצוצים.

על פי הגורמים המקצועיים, קיים חשש מבוסס שבמתחם נקברו חומרי נפץ אשר הגיעו לסוף אורך חייהם הבטיחותי, הפכו לבלתי יציבים ועלולים להתפוצץ בכל רגע. בנוסף, החום הכבד ששורר בקיץ, המליחות והלחות שמגיעים מהים – כל אלה, על פי הגורמים המקצועיים, עלולים להאיץ את התהליכים המסוכנים בחומרי הנפץ.

בעקבות כך, פנתה העירייה לבית המשפט העליון, שקבע כי המדינה היא זאת שאחראית לטפל במפגעים הבטיחותיים והבריאותיים במתחם ועליה לבצע את הפעולות הדרושות לאבטחת המקום, לרבות טיהור הקרקע, ביצוע סקר סיכוני קרקע ופינוי כל החומרים המסוכנים במתחם.

לפני כשבועיים הציבה המדינה שומרים אחדים בכניסה למתחם ובשבוע שעבר פנתה כאמור המדינה לבית המשפט העליון בבקשה למחוק את העתירה בטענה שהצבת השומרים "מייתרת את העתירה".

ראש העירייה, יריב פישר, אמר: "אני נדהם מאזלת היד של המדינה ומההתחמקות לעשות את המובן מאליו בכל מה שקשור בסכנה הבטיחותית והבריאותית ששמה – "מתחם תעש נוף ים". היום כבר כולם יודעים את מה שאנחנו מתריעים בפניו זמן רב – הקרקע במתחם היא מסוכנת ומזוהמת בעקבות פעילויות התעשייה הצבאית שנעשו בה במשך שנים. אני שמח שלאחר מאבק עיקש שלנו המדינה סוף סוף התחילה לקחת אחריות על הסכנה והציבה שומרים בכניסה למתחם, אבל הצעד הזה ממש לא מספיק. אנחנו נמצאים בפתחם של החודשים הלוהטים יולי-אוגוסט והפיצוץ הבא הוא רק שאלה של זמן. המתחם גדול ורחב היקף, פתוח לכל עובר אורח ולכן עלול להיגרם שם אסון. אני חוזר – עלול להיגרם אסון בסיכון חיי אדם ובנזק לרכוש. המדינה חייבת לקחת אחריות, לעבות את השמירה ולגדר את המקום במיידית".

 

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר