הפגנה של "הרצליה חופשית" ליד סניף טיב טעם בהרצליה. צילום: הרצליה חופשית
הפגנה של "הרצליה חופשית" ליד סניף טיב טעם בהרצליה. צילום: הרצליה חופשית

"הרצליה חופשית" לראש העיר: פעל להמשך פתיחת בתי עסק בשבת

לאחר ש"חוק המרכולים" עבר בכנסת בקריאה ראשונה, פנה הארגון למשה פדלון שידאג לתקן את חוק העזר העירוני לפני אישור החוק

פורסם בתאריך: 13.12.17 19:38

"חוק המרכולים" עבר ביום שלישי בכנסת בקריאה ראשונה והקואליציה שואפת לזרז הליכים על מנת להעבירו בקריאה שנייה ושלישית. מדובר בהצעת חוק לתיקון דיני הרשויות המקומיות, הנוגעת לחוקי עזר בעניין פתיחתם וסגירתם של עסקים בימי מנוחה, ועתידה לאפשר לשר הפנים, תחת מגבלות מסוימות, לסגור עסקים שפועלים בימי מנוחה ברחבי העיר בהיתר של הרשות המקומית.

עם זאת, "חוק המרכולים" לא יחול רטרואקטיבית על חוקי עזר עירוניים אשר יאושרו טרם חקיקתו בכנסת, והדבר מותיר לעירייה זמן קצר יחסית לשינוי חוק העזר על מנת לשמור על צביונה המגוון של העיר.

על כן, בעקבות אישורו בקריאה ראשונה של החוק, פנה ביום שלישי ארגון "הרצליה חופשית", הפועל בעיר על מנת לשמור על צביונה החילוני, לראש עירייה הרצליה, משה פדלון, בבקשה לתקן את חוק העזר העירוני כך שיבטיח את המשך פעילותם של בתי עסק בעיר בשבת.

בפנייתו טוען הארגון בפני ראש העיר הרצליה: "להזכירך, בתאריך ה- 30.11.2017 נשלח בשמך ובשמם של ראשי רשויות נוספים מכתב לראש הממשלה מר בנימין נתניהו לפיו הצעת החוק הנ"ל מהווה "פגיעה חמורה בסמכויות נבחרי השלטון המקומי ושינוי דרסטי של הסטטוס קוו הקיים לגבי פעילות עסקים בשבת ברשויות המקומיות ברחבי הארץ". כידוע לך, בעיר הרצליה פועלים מספר עסקים, שאינם בתי אוכל, גם בימי מנוחה, כאשר רובם מרוכזים במתחמים הבאים: קניון שבעת הכוכבים, קניון ארנה ומתחם עזריאלי אאוטלט. פעילותם של בתי העסק הללו מנוגדת באופן ישיר לחוק העזר להרצליה ומתאפשר רק הודות להסדר הסטטוס קוו המהווה קו מנחה להסדרת יחסי מדינה ודת במדינת ישראל".

בנוסף מבקש בפנייתו הארגון להסדיר בחוק העזר העירוני גם הפעלה עתידית של בתי עסק בימי מנוחה בכפוף למגבלות שיקבעו על ידי עיריית הרצליה.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה כי העירייה לומדת את הנושא ותפעל בהקדם.

מסיעת מרצ במועצת העיר נמסר: חוק המרכולים הינו חוק בזוי שמטרתו להגביל את החרות של הציבור החופשי, במדינת ישראל. ההחלטה אילו עסקים יהיו פתוחים בשבת והיכן יפעלו עסקים הפתוחים בשבת, צריכה להינתן לרשות המקומית. במקום לעורר מדנים ופילוג בין הציבור החופשי לציבור הדתי, ראוי לאמץ את אמנת מדן גביזון הקוראת לפתוח עסקים בשבת בצורה מידתית, וכן להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בצורה מידתית.

 חשוב שהציבור ידע כי כל חקיקה של חוק עזר עירוני, יכולה להיפסל על ידי שר הפנים. לדעתנו, יוזמה לשינוי חוק העזר העירוני במצב הנוכחי, עלולה לגרום לתוצאה הפוכה, ולסגירה של בתי העסק הפועלים היום.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מציע ומבקש שיפתחו ליד הבית של כל אחד מהם סופרמרקט בשבת.
    שכל אותם אלו שרוצים מסחר בשבת הם הראשונים שמתנגדים לזה שיש להם בית ספר ליד הבית, מגרש ספורט, מכולת, בניה חדשה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר