צילום: הרצליה איכות חיים
צילום: הרצליה איכות חיים

ביום שני: הפגנה להצגת תכנית המתאר בפני התושבים

מטה המאבק מתכנן הפגנה בשער העיר ודורש להציג את התכנית לתושבים לפני הבחירות לרשויות המקומיות: "הציבור צריך לדעת לאן מועדות פניה של העיר שלו ולאן המנהיגות שלו לוקחת אותו"

פורסם בתאריך: 2.3.18 15:36

ביום שני, 5.3 יערוך מטה המאבק לבינוי שפוי בהרצליה הפגנה שתכליתה לעצור את תכנית המתאר של העיר. ההפגנה תתקיים בשער העיר מול רחבת בית העירייה ב-18:00. לפי מטה המאבק, בכוונתו להוביל בשבועות הקרובים פעילויות ברחובות, ברשתות החברתיות, בתקשורת ובמקומות נוספים "כדי להבטיח את עתיד העיר ועתיד 100 אלף התושבים בה ביום". השבוע, במהלך אירוע שיתוף הציבור בתכנית המתאר, נערכה הפגנה שקראה לערוך שיתוף ציבור אמיתי ולא להסתפק במצגות כללית.

לפי מטה המאבק, תכנית המתאר לעיר כפי שקודמה והוצגה על ידי הנהגת העיר בקדנציה הנוכחית, העיר תכפיל ואף תשלש את מספר תושביה בעתיד הלא רחוק. לטענת אנשי המטה, לוח הזמנים של הפקדת התכנית מסתיים שישה חודשים לאחר הבחירות לרשויות המקומיות, שיתקיימו באוקטובר, כלומר לתושבים לא תהיה אפשרות להתרשם מתכנית המתאר החדשה לקראת הבחירות ולהצביע בהתאם.

"קיימת קורלציה גבוהה בין מאבקים שונים בעיר על עצירת פעולות בנייה לבין ההפגנה ביום שני", אומר אייל פביאן, שהיה בארבע השנים האחרונות יו"ר וסגן יו"ר הנהגת ההורים בתיכון הראשונים בהרצליה והיה שותף פעיל בעצירת תכנית בנייה במגרש ברחוב שמשון הגיבור הסמוך לבית הספר. "להנהגת העיר הנוכחית יש רצון עז לבנות ולבנות ולבנות דירות למגורים בלי לשים לב לתשתיות העיר, לסביבה ולמגבלות אחרות. המטרה שלנו היא לא לאפשר להרדים את התושבים בהרצליה ולקרוא להם להיות ערניים ודרוכים לעתיד העיר בשנים הבאות. העיר היא של התושבים והם אלה שצריכים להחליט לאן היא הולכת. התפקיד של העירייה הוא לייצג את התושבים ואת רצונותיהם.

"המטרה המרכזית שלנו היא לפעול כך שהתושבים יידעו בדיוק אם תכנית המתאר הקיימת היא התכנית שתקודם אחרי הבחירות. התושבים צריכים לדעת בדיוק מהי התכנית. ואם יש כוונה להציג תכנית אחרת, על התושבים לקבל ולדעת אותה עד ל-30 ביוני, כדי שיוכלו לדון בה, להבין אותה ולשאול שאלות לפני הבחירות. הציבור צריך לדעת לאן מועדות פניה של העיר שלו ולאן המנהיגות שלו לוקחת אותו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר