הדמיית תכנית אפולוניה. הדמיה: רשות מקרקעי ישראל
הדמיית תכנית אפולוניה. הדמיה: רשות מקרקעי ישראל

העליון קבע: במקום פארק התושבים יקבלו 2,687 יחידות דיור ליד הבית

בית המשפט העליון קיבל את ערעור המדינה, הפך את החלטת המחוזי וסלל את הדרך להקמת שכונת ענק מצפון לנוף ים. פדלון: "עוד לא נאמרה המילה האחרונה במאבק". אלון כרמלי, ממובילי המאבק בתוכנית: "בודקים את האפשרות לבקשת דיון חוזר"

פורסם בתאריך: 26.6.19 19:27

בית המשפט העליון החליט היום, ברוב של שני שופטים נגד אחד לקבל את ערעור המדינה ולקבל את החלטת הוותמ"ל להפקיד ולאשר את תוכנית הבנייה באפולוניה כפי שהיא. בפסק דינו של השופט יצחק עמית הוחלט, בהסכמת השופטים יעל וילנר ויוסף אלרון, לקבל את ערעור המדינה בעניין הכללת קרקעותיהם של ממשלת ישראל ו-ועדת השרים לענייני דיור בתוכנית בדרך של איחוד וחלוקה; ולדחות את הערעור שכנגד בסוגיית התאמתה של התוכנית להוראות חוק הותמ"ל.

נזכיר שהדיון בבית המשפט העליון התקיים ב-28.11.18 בעקבות ערעור שהגישה המדינה בדצמבר 2017 על החלטת שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב אליהו בכר באוקטובר 2017 לבטל את אישור תוכנית אפולוניה ולהחזיר אותה לוותמ"ל (הוועדה למתחמים מועדפים לדיור), לאחר שהוותמ"ל אישרה את התוכנית מבלי שנערך בשטח – ששימש בעבר מפעל של תעש (התעשייה הצבאית) – סקר סיכונים סביבתיים. לפי התוכנית אמורות לקום באפולוניה, שנמצאת בשטח שמצפון לשכונת נוף ים בהרצליה, 2,687 יחידות דיור במגדלים בני 26 קומות.

"דעתי היא כי ערעור המדינה בנוגע להשלמת סקר הסיכונים והחזרת התוכנית לדיון מחודש בפני הוועדה – דינו להידחות, משום שהחלטת הוועדה להפקיד את התוכנית ולאשרה נתקבלה מבלי שעמדה לנגד עיניה התשתית העובדתית המלאה הנדרשת", פסק השופט עמית, "לעומת זאת, ערעור המדינה בסוגיית האיחוד והחלוקה של הקרקעות הנמצאות בתחומי התוכנית – דינו להתקבל, וזאת בהיעדר עילה להתערב בהחלטת הוועדה בנושא זה. באשר לערעור שכנגד מטעם המשיבים 3-1 (הוותמ"ל, הוועדה מחוזית לתכנון ובניה ת"א ורשות מקרקעי ישראל) בנוגע להתאמת התוכנית למסלול הוותמ"לי – דינו להידחות, שכן בהתחשב במאפייניו הקונקרטיים של המקרה דנן, ההחלטה לקדם את התוכנית במסגרת חוק הותמ"ל אמנם אינה נטולת קושי, אך אין לומר כי היא לוקה בחוסר סבירות קיצוני המצדיק את ביטולה". עוד כתב עמית: "חבריי (השופטים אלרון ווילנר) סבורים כי החלטות הוועדה להפקיד את התוכנית ולאשרהּ הן סבירות, ועל כן דין ערעור המדינה להתקבל".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון מסר שקיבל בצער את החלטת העליון בעניין אפולוניה. "מדובר בהחלטה שמכחידה במודע שטח טבע פראי, המהווה בית גידול לעשרות זנים של בעלי חיים וצמחים שנמצאים בסכנת הכחדה", אמר פדלון, "לעיריית הרצליה יש תוכנית להפוך את המקום לפארק אקולוגי-ארכיאולוגי, שיהווה אטרקציית תיירות בינלאומית. פדלון הוסיף: "עוד לא נאמרה המילה האחרונה במאבק. אנחנו נפנה לממשלת ישראל ולשר האוצר משה כחלון שתמך במאבקינו להתערב מיד בנושא כל עוד לא מאוחר מידי".

אלון כרמלי, אחד ממובילי המאבק בתוכנית, אמר לצומת השרון: "קיבלנו בתדהמה את הכרעת העליון לקבל את ערעור המדינה נגד ביטול התוכנית ברוב של שניים מול כבוד השופט עמית שישב בראש ההרכב וסבור כמונו. נמשיך להיאבק נגד התכנית חסרת האחריות לבניית מגדלי יוקרה בשמורת אפולוניה. אנחנו בודקים את האפשרות לבקשת דיון חוזר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רון

    להתנגד לתוכנית הזאת שתהרוס את הרצליה. שילכו להקים ישובים בצפון ובדרום וישאירו את הרצליה כפי שהיא גם כל יש מספיק בנייה ותמ"א…לא לוותר להם. על ראש העיר להילחם בכל האמצעים…הבנייה הזאת תהרוס את העיר.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר