שכונת יד התשעה
שכונת יד התשעה

מחלוקת בין תושבי יד התשעה בעקבות הקפאת תוכנית הפינוי בינוי הענק בשכונה

סוזי נדב, בעלת נכס בשכונה, דורשת מראש העירייה מכתב רשמי וחתום לפיו התוכנית מבוטלת. מנגד, דיירי חלק מהבניינים אוספים חתימות על מכתב תמיכה בפדלון

פורסם בתאריך: 5.8.19 18:33

סוזי נדב, מובילת "המאבק לתכנון שפוי יד התשעה הרצליה" ובעלת נכס בשכונת יד התשעה, שלחה אתמול (ראשון) מכתב לראש העירייה משה פדלון בעקבות הודעת העירייה על הקפאת תוכנית הפינוי בינוי ביד התשעה ובו היא מבקשת לקבל מכתב רשמי מהעירייה שמבשר כי הפרויקט ביד התשעה מבוטל.

נזכיר כי בשבוע שעבר הודיעה עיריית הרצליה כי החליטה להקפיא את פרויקט הפינוי בינוי הענק והכולל בשכונה בעקבות לחץ שהפעילו פעילים בוועד השכונה על העירייה וטענותיהם נגד הפרויקט (נבהיר שנדב אינה חלק מהוועד ומנהלת את מאבקה באופן עצמאי).

"כידוע לכל, כתבה בעיתון והצהרה בתקשורת אינה מהווה ראייה משפטית בתחום הנדל"ן", כתבה נדב לעירייה, "בתחום הנדל"ן רק מסמך חתום יש לו תוקף משפטי. ולכן, אנו דורשים לקבל מכתב רשמי עם הלוגו של עיריית הרצליה ועליו חתום ראש העיר, משה פדלון. חשוב לציין שההגדרה של 'מקפיאה' אינו זהה להגדרה של 'מבוטלת'".

נדב גם דורשת להסיר מאתר האינטרנט של העירייה את המצגת להתחדשות עירונית בשכונה ואת כל המצגות של שיתופי הציבור שהיו עד כה בשכונה בתוך שבעה ימים. היא טוענת כי "ראש העירייה התחייב בפני כבר לפני כשלושה חודשים, בפגישה שהתקיימה בלשכתו בתאריך 29.4.2019, כי באותו היום תוסר המצגת להתחדשות עירונית ביד התשעה".

עוד מוסיפה נדב כי היא מבקשת לקבל תוך שבעה ימים מכתב רשמי החתום על ידי ראש העירייה שבו הוא מתחייב לסגור את המינהלת להתחדשות עירונית יד התשעה וכן לקבל תוך 14 יום התחייבות בכתב מעיריית הרצליה שלא תשלח אף גורם מטעמה ולא תפנה לבעלי הדירות והנכסים בניסיון להמשיך לקדם את הפרויקט הנוכחי. עוד היא מבקשת התחייבות בכתב מראש העירייה שבו הוא מצהיר שהעירייה והוועדה המקומית לא ינסו למנוע מבעלי הנכסים ביד התשעה לקדם תכנון חדש לחלוטין וליישם פרויקט עם יזמים/קבלנים אחרים.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה פועלת באופן שקוף ועל פי כללי המינהל התקין והדין הנוהג. כוונתה של העירייה פורסמה באופן ברור במכתב שהועבר מאת העירייה אל ועד השכונה, בעלונים שנשלחו לבתי התושבים ובאמצעי התקשורת".

מנגד, ועדי בתים של חלק מהבניינים ברחוב הר שומרון בשכונה חתמו בימים האחרונים על מכתב המיועד לעירייה אך טרם נשלח, שבו הם מבקשים, בהמשך להודעת העירייה בדבר הקפאת תוכנית הפינוי בינוי ביד התשעה והעברת התכנון לידי התושבים, להודיע כי אין הם רואים בוועד כגורם מוסמך להחליט עבור כלל הדיירים בנושא הפינוי בינוי. הם מתכוונים לשלוח את המכתב בימים הקרובים לראש העירייה. "אנו מביעים צער רב על החלטה זו והננו מבינים שההחלטה נפלה עקב השתלשלות דברים מול ועד השכונה", כתבו, "ברצוננו להודיע כי אין אנו רואים בוועד כגורם מוסמך להחליט עבור כלל הדיירים בנושא פינוי ובינוי. אנו מביעים זעזוע מהתנהגותם וממשיכים לחזק אותך. לדעתנו התוכנית היא תוכנית טובה. כמובן שיש עוד דברים לדיונים בתוכנית ואנחנו רואים רק בעירייה כגורם מוביל. היינו שמחים אם הדברים ישובו לסדרם ועיריית הרצליה תמשיך להוביל את המהלך".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. חיים

    הרי ברור שהודעה של ראש העיר זה בולשיט לא חוקי.
    וגם שאיש לא ראה שום תכנית. עז במה תומכים ולמה מתנגדים

  2. שוש

    מדוע כל הדיונים וההשגות לא מועלים לאתר ייעודי, אליו תהיה אפשרות תגובה והצבעה רק עם מספר תז וסיסמה לתושבי השכונה ולמעורבים? כך אותו מידע יהיה נגיש לכולם וכולם יוכלו להתרשם ממנו ולהביע עמדה

  3. דויד

    לא מובן ממש לא ברור איך ראש עיריית הרצליה מתערב לציבור שלם בתכנון בתי התושבים בשכונה
    מסבירים לו שהתושבים לא מתחברים לתכנון הזוי ולא ברור על מצגת מוזרה ורדודה
    יאאלה שחרר עיכובים ותו לתושבים לבחור תכנון כפי שהבטחת
    לא תהיה ברירה המקום יעבור פינוי בינוי גם אחרי פדלון
    ראש עיר אחר נורמלי ישכיל ויחכים

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר