הדמיית הפרויקט בשיכון דרום. הדמייה: חן אדריכלים ואול אין
הדמיית הפרויקט בשיכון דרום. הדמייה: חן אדריכלים ואול אין

ערר נוסף הוגש נגד תוכנית הפינוי בינוי בשיכון דרום. הדיון במחוזית נקבע לנובמבר

17 תושבים משכונת הרצליה הצעירה שהגישו את הערר טוענים שהיקף הבנייה בפרויקט חריג ודורשים להתנות את מתן היתרי הבנייה בשיפורים תחבורתיים

פורסם בתאריך: 23.9.19 08:41

17 תושבים משכונת הרצליה הצעירה הגישו בימים האחרונים ערר נוסף לוועדת הערר המחוזית על ההחלטה לאשר את תוכנית הפינוי בינוי בשיכון דרום. הערר מתווסף לערר נפרד שהגיש נגד התוכנית, לפני כחודש, עו"ד רנן גרשט. העוררים מבקשים כי "הוועדה תבחן בשבע עיניים את התוכנית ואת החלטת הוועדה המקומית, שהשלכותיה הבלתי הפיכות צפויות לשנות לדורות את פני השוכנה, טיבה ואופיה". הם גם מבקשים כי הוועדה תמנה מומחים בלתי תלויים מטעמה, ובכלל זה שמאי ויועץ תחבורה, על מנת שיבחנו את טענות העוררים וכי הוועדה תגיע לסיור במתחם על מנת שתוכל להתרשם בעצמה מהפרויקט ומהטענות שהעלו לגבי חריגותו לסביבה, מחסור התשתיות והתחבורה הקשה שמהן סובלת לטענתם סביבת הפרויקט כבר היום. הדיון בערר זה ובכל העררים האחרים שהוגשו לתוכנית שיכון דרום יתקיים ביום 18.11.19 בשעה 9:00 בפני ועדת הערר המחוזית בתל אביב.

התוכנית, נזכיר, הופקדה ב-17.8.2018 להתנגדויות שבהן דנה הוועדה המקומית ב-3.6.2019 והחליטה לדחות את מרביתן, לשנות חלק מהוראות התוכנית ולאשר את התוכנית. לפי התוכנית, 216 יחידות דיור ב-15 מבנים בשיכון דרום שנבנו בשנות ה-60 ייהרסו ובמקומן אמורות לקום 661 יחידות דיור בבניינים של כ-25 קומות. עוד כוללת התוכנית שטחי ציבור ו-7,400 מ"ר של שטחי מסחר ותעסוקה. בנוסף, בהתאם להצעתו של חבר המועצה לשעבר יוסף לונדון, תוקם קרן אחזקה לטובת מימון תחזוקת השטחים הציבוריים עבור התושבים הוותיקים של השכונה.

עם אישור מליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה את התוכנית בחודש יוני השנה חשבו תושבי השיכון, המתגוררים בדירות קטנות של 40 מ"ר עם תשתיות מיושנות, כי מאבקם לשיפור תנאי חייהם הגיע לסיומו, אך כעת יצטרכו לחכות להחלטת ועדת הערר המחוזית בנובמבר.

העוררים טוענים, באמצעות עו"ד שירלי תומר, כי חוות הדעת של השמאי אהרון בוץ, שעליה הסתמכה הוועדה המקומית, הוזמנה בדיעבד זמן רב לאחר הפקדת התוכנית והגשת ההתנגדויות לה וכי היא לוקה בשגיאות רבות ומהותיות. בין השאר הם טוענים כי ההיקף של נפחי הבניה חריג והצפיפות בולטת בהשוואה לפרויקטים של פינוי בינוי אחרים בארץ. היקפי הבניה המתוכננים, וכפועל יוצא רווחי היזמים, חורגים באופן ניכר מכללים מקובלים שקובעים את גבולות הסבירות בתוכנית פיני בינוי. לטענתם, השמאי בוץ, בחוות הדעת שלו מ-29.3.2019, ייחס את התמורה העודפת לרווחי היזמים, אולם הגיע למסקנה שגויה לפיה רווחי היזמים סבירים לפי תקן 21 ובכך שגה שגיאה חמורה. העוררים טוענים כי לא נעשתה בדיקה מדויקת של שטחי דירות הבעלים בפועל. עוד הם טוענים כי שומת הוועדה לוקחת בחשבון נתונים של 22 אלף שקל למ"ר בנוי, מחירים שלטענתם אינם רלוונטיים ונמוכים באופן ניכר ממחירי שוק הדירות בהרצליה בכלל ובסביבת הפרויקט בפרט. הם מוסיפים כי שמאי הוועדה שגה בהתייחסות לשטחי התעסוקה כאשר לקח בחשבון תמחור של 10,000 שקל למ"ר אך לא לקח בחשבון את שטחי השירות הנלווים לתעסוקה. בנוסף, הם טוענים כי השטחים הפתוחים בתוכנית פחותים באופן ניכר מהמינימום שקבע היועץ הפרוגרמטי של העירייה ותכנון שטחי הציבור הבנויים בתוכנית אינו מספק. לטענתם, יש לוודא ולהטמיע בתוכנית שלא יאוכלס כל בניין למגורים עד להשלמת בניית בית הספר וגני הילדים.

עוד טוענים העוררים כי השכונה סובלת כבר היום מעומסי תחבורה קשים, ושהתוכנית אינה קובעת הסדרי תחבורה ראויים. הם טוענים כי בדיקת ההשלכות התחבורתיות שהוכנה לצורך התוכנית מתעלם מתוספת של אלפי מטרים של שטחי מסחר ותעסוקה מתוכננים אשר עתידים להעמיס על הכבישים. הם דורשים להתנות את היתרי הבניה בשיפורים תחבורתיים כגון הרחבת רחוב הנגב ופתיחתו לכביש החוף לצורך ניקוז התנועה מהרצליה, באופן שלא תיאלץ לעבור ברחוב סוקולוב ברמת השרון, הפעלת נתיב ציבורי ברחוב בן גוריון "מהיר לעיר", סלילת המשך דרך ירושלים מדרום לארלוזורוב עד לחיבורה לרחוב הנגס ולחילופין הפעלה של קו המתע"ן בציר זה, תיאום תחנת המטרו עם חברת נת"ע כאמור בהמלצות אגף התשתיות להיבטים תחבורתיים וסלילת שבילי אופניים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר