משה פדלון, ראול סרוגו. צילום עזרא לוי, יח"צ

נשיא התאחדות הקבלנים בביקורת חריפה על פדלון, שאומר: "בלי תשתיות לא תהיה בנייה חדשה"

ראול סרוגו יוצא נגד ראש עיריית הרצליה שהודיע שיעצור היתרי בנייה בעיר. העירייה: "הרצליה אכן מובילה בהתחלות בנייה אבל היא לא תוביל בהצפות הביוב ובלמידה בקרוואנים"

פורסם בתאריך: 10.12.19 14:01

נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, יוצא נגד הודעתו של ראש עירית הרצליה לשרי האוצר והשיכון, משה כחלון וגילה גמליאל, שלשום' כי בכוונתו להפסיק את פעילות הוועדה המקומית לתכנון ובניה בהרצליה ולא לאשר היתרי בנייה כלשהם בעיר בשל "מצב חירום בתשתיות", כלשונו.

"ראשי הערים לא יכולים להמשיך להחזיק את רוכשי הדירות וענף הבניה כבני ערובה בכל פעם שהם מסתכסכים עם הממשלה", אמר סרוגו היום בתגובה להודעתו של פדלון, "מדובר בסחטנות שגובה מחיר כבד מהמשק בכלל ומזוגות צעירים והציבור משפרי הדיור בפרט".

סרוגו התייחס לטענת פדלון כי הממשלה מפרה תנאים של הסכם גג אשר חתמה איתה. "אני קורא למטה הדיור לבדוק מול הגורמים הרלוונטיים באוצר מדוע הסכם הגג מול עיריית הרצליה אינו מיושם ותקציבים שאושרו אינם עוברים. יחד עם זאת, הסכם הגג, מטרתו לבנות תשתיות הדרושות לשכונות חדשות ולא לבניה השוטפת ברחבי העיר, אותה מתכוון ראש העיר לעצור".

סרוגו טוען כי על פי נתוני משרד הפנים, מצבה הפיננסי של עיריית הרצליה מצויין, וכי מדובר באחת העיריות עם העודף התקציבי הגדול בישראל כיום. "לעיריית הרצליה יש מימון מהיטלי השבחה ופיתוח לצורך בניית מוסדות ציבור כמו בכל עיר. היא איננה שונה מכל רשות מקומית באזור המרכז. לראש העיר יש את הכלים והתקציבים לפתח את העיר שלו", טען.

בנוסף הוא טוען שצעד כזה עלול לחשוף את העירייה לתביעות של מאות מיליוני שקלים. "ראש העיר נוקט בצעד בלתי חוקי בעליל שיפגע אנושות בעיר הרצליה ובציבור בה. עצירת בנייה בכל עיר היא דריכה במקום שתגרום להזדקנותה ולהגירה שלילית של צעירים ממנה ועלולה לפגוע בתדמיתה של העיר וביכולתה להוות מוקד משיכה לגורמי עסקים ומסחר שבהם היא מעוניינת על מנת להגדיל את הכנסותיה. דברי ראש עירית הרצליה הם עדות להיעדר המנהיגות הכלכלית במדינה. כל ראש עיר הישר בעיניו יעשה ללא כל שליטה או בקרה תכנונית. זהו אות מסוכן לתחילתם של כאוס ואנרכיה בשוק הנדל"ן ובכלכלה בישראל".

על פי תחזית התאחדות הקבלנים בוני הארץ, שמתבססת על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנים עברו, יגיע מספר היתרי הבנייה בהרצליה שניתנים על ידי העירייה ל-2,116, תחזית על בסיס שישה חודשים ראשונים של 2019, בתוספת 15 אחוז עדכון צפוי.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "ראש עיריית הרצליה משה פדלון חזר והדגיש כי 'בלי תשתיות לא תהיה בנייה חדשה! באין אופק והרשאות לתשתיות בסיסיות למען קיום חיים תקינים של  תושבי העיר, כמו: מים, חשמל, חינוך, תחבורה ועוד, אסור לנו על פי דין לתת היתרי בנייה'. פדלון הדגיש כי הוא מצפה מיו"ר התאחדות הקבלנים להצטרף לקריאתו אל גופי הממשלה ולדרוש מהם להתכנס לאלתר ולתת לרשויות המקומיות את הפתרונות הדחופים. הרצליה אכן מובילה בהתחלות בנייה אבל היא לא תוביל בהצפות הביוב ובלמידה בקרוואנים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי

    ראול הנכבד
    כל מה שאתה אומר זה אינטרס אחד גדול
    מה שאתה אומר על הרצליה זה בדיוק ההפך
    משה פדלון צודק ב-1000% לעצור את הטרוף ומיד
    בתור תושב העיר מזה 41 שנה חייבים לעצור את הבניה ולעשות חישוב מסלול מחדש
    הרצליה לא בנויה ולא מתאימה לכמות הזו ולמגדילים של 15 כץקומות במרכז העיר, כמו הטעות שעשו בפינוי בינומ ברחוב מנדלבלט אבן עזרא
    פדלון אתה עושה מעשה חכם מאוד בזה שאתה עוצר את הבניה על מנת שלא נצטער על זה עוד 10 שנים
    בבקשה תשאיר לנו את הרצליה יפה וטובה
    ואל תהפוך אותה לפ"ת צפופה פקוקה כמו עיר במדינת עולם שלישי

    תודה אזרח צעיר שנולד בהרצליה וגם כיום על שלושה ילדי בהרצליה

  2. אחד העם

    מר סרוגות אתה דואג לתחת שלך לקבלנים שירויחו מיליונים על חשבון תושבי העיר שאתם רוצים לחנוק אותה בבניה מסיבית ומיגדלים .כל הכבוד ראש העיר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר