שטח תעש השרון צילום פעילי עמותת ריב"ה
שטח תעש השרון צילום פעילי עמותת ריב"ה

הדרישה: פארק ענק במקום עשרות אלפי יח"ד. ראשי הערים יוצאים נגד תוכנית עיר התעש

ראשי הערים של הרצליה, הוד השרון ורמת השרון פנו לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בדרישה להקים בשטח פארק מטרופוליני ענק במקום 35 אלף דירות. פדלון: "זה תכנון גס וברוטלי תוך התעלמות מוחלטת מהזיהום שבשטח והצורך של ערי השרון בריאה ירוקה"

פורסם בתאריך: 7.12.20 13:23

ראשי הערים של הרצליה, הוד השרון ורמת השרון פנו היום (שני) לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בבקשה לאפשר להם לשמר את שטחי מפעל תעש השרון כפארק טבע מטרופוליני. זאת בהמשך לדיון שהתקיים השבוע בוועדה, שם הוצגה תוכנית הבנייה הענקית לשטח במסגרתה אמורות לקום כ-35 אלף יחידות דיור. השלושה דורשים לעצור מיידית את התכנון, לקדם סקר זיהום קרקע ואחריו לצאת בתכנון משותף לשטחי התעש, שבמרכזם יוקם כאמור פארק ענק תוך בניה מידתית בחלקים מתוואי השטח.


קיראו גם:

בשטח נצפו שועלים, דורבנים ועצים ותיקים: עמותת ריב"ה לא מוותרת על הפיכת תעש השרון לריאה ירוקה ענקית


"על פי התוכנית הבנייה הצפויה תהיה בסדר גודל של עיר בינונית, המוקמת ללא תשתיות מתאימות וללא פתרונות לניקוז וביוב", טוענים בעיריית הרצליה, "כמו כן, התוכנית שהוצגה לא מציעה פתרון תחבורתי עתידי לתושבי השכונות שיתווספו, אלא מנתבת אותם דרך רחובות קטנים בערים קיימות. החשש הוא שהתכנון הנובע מבולמוס בניה נטול שיקול דעת, מקבע מציאות אורבנית בלתי נסבלת שאי אפשר יהיה לתקנה בעתיד. בנוסף, הקרקע עליה אמורה להבנות התוכנית מזוהמת ברמה הגבוהה ביותר בישראל וטרם נערך סקר מקיף שבוחן את היכולת העתידית לטהרה באופן שלא יסכן את התושבים העתידיים. בארות שסיפקו מים במשך שנים לרמת השרון, זוהמו בגלל חומרים רעילים שהזרים מפעל תעש לאורך השנים לקרקע".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון אמר: "שוב מוכיחה המדינה כי ניתן לדרוס ברגל גסה את סמכויות הרשויות המקומיות. אנחנו אלו שצריכים בסופו של יום לתת את המענה הטוב ביותר לתושבים החיים בשטחנו ולתושבים שאותם נרצה לקלוט בעתיד. שוב אנחנו רואים תכנון גס וברוטלי, כשבראש מעיניהם של המתכננים ניצבים מספרי יחידות הדיור שניתן להעמיס על שטח קרקע תוך התעלמות מוחלטת מהזיהום השורר בו והצורך של גוש ערי השרון בריאה ירוקה והשמירה על ערכי הטבע הנדירים שבה".

ראש עיריית רמת השרון, אבי גרובר, אמר: "עומד בפנינו אחד משטחי הטבע הפראיים האחרונים באזור השרון וחובה עלינו לשמר אותו למען התושבים ולטובת הדורות הבאים. לצערי, האזור סגור לציבור ולכן אין דיון ציבורי ראוי בשימור השטח כפי שהוא, אך ברור שהאינטרס הציבורי הוא בהשארת המקום כפארק טבע. מיליוני אזרחים מצפים מאיתנו לבצע מהלך היסטורי של שימור הנוף הבתולי ובניית פארק מטרופוליני מדהים".

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, אמר: "התכנון העירוני השתנה מאוד במרוצת השנים האחרונות ומש/1 שכבר הרבה מאוד זמן נמצאת בצנרת, עדיין נשענת על תכנון ישן שלא מותאם לצרכים של אזור המרכז. במקום להיצמד לתוכנית מיושנת שלא משקפת ערכי עירוניות חדשה, טבע וסביבה ותיצור שטח עירוני כלוא בין ארבע רשויות מקומיות אנו נפעל לקבלת החלטה אמיצה שתפזר את שטחי הבניה באזורי הפיתוח הקיימים של הרשויות ותייצר פארק מטרופוליני עם שטחי ציבור לטובת כל תושבות ותושבי הסביבה ותיתן מענה גם לבעיות הניקוז הקשות של אגן הירקון תוך שימור ערכי קיימות ומתן מענה מרחבי לאתגרי האקלים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר