אחד הבניינים ברחוב ההגנה הצפויים להיהרס

היום יוחלט: מה יעלה בגורלו של פרויקט הפינוי-בינוי בהרצליה הירוקה?

רגע ההכרעה הגיע: ועדת המשנה לתכנון ובנייה תדון היום בהתנגדויות לפרויקט פינוי-בינוי, בו תומכים חלק מדיירי רחוב ההגנה ומתנגדים אחרים

פורסם בתאריך: 3.2.21 08:06

ועדת המשנה לתכנון ובנייה תתכנס היום, רביעי, לדון באישור הפרויקט ובהתנגדויות שהגישו תושבים משכונת הרצליה הירוקה כנגד פרויקט הפינוי בינוי ברחוב ההגנה 59-57. בהתנגדות טענו התושבים, כי תוכנית הבנייה תגרום לעומס חמור על תשתיות השכונה ובין היתר על התחבורה, הביוב והניקוז. כן טוענים המתנגדים כי התוכנית תפגע באיכות הסביבה בשל הכוונה לעקור עצים בוגרים ולהרוס שטחים ירוקים ותהווה סכנה בטיחותית לילדים שהולכים לבית הספר יוחנני ובחזרה לביתם ברגל כתוצאה מהוספת חניון תת קרקעי שנמצא מול השער הראשי של בית הספר ובסמוך לגן הילדים. מנגד טוענים תושבי הבניינים בפרויקט שהם נחושים להמשיך במאבק שלהם לאישור הפרויקט והקמת מבנים עמידים בפני רעידות אדמה ועם ממ"דים, זאת במקום בנייני שיכון מתפוררים. הם מציינים שאם הפרויקט לא יאושר, ימשיכו להיאבק בכל הערכאות.
על פי התוכנית, מספר הבניינים יגדל משני בניינים בני שלוש קומות כיום, לארבעה בניינים, שניים מהם בני שבע קומות וחצי ושניים בני שמונה קומות וחצי. מספר יחידות הדיור יגדל מ-24 הקיימות כיום ל-60.
"הטענות שעלו כנגד הקמת התוכנית הן ממש לא נכונות", אומרת שושי רסיוק, נציגת בעלי הדירות. "מדובר על עומס תחבורתי של כ-20 דקות במהלך היום, אזעל בסיס זה לא לאשר פרויקט תמ"א?" היא שואלת "מעבר לזה בניית חניות תת קרקעיות תשחרר מספר חניות להורדת ילדים לצד המדרכה לבתי הספר והגנים". רסיוק מציינת שלצד זה הפרויקט ישפר את נראות השכונה. "אי אפשר להצדיק השארת סלאמס, כשלכל אורך הרחוב עד אלינו ובמגרש מאחורינו הוועדה אישרה פרויקטים, אם הפרוייקט לא יאושר זה צריך להדאיג לא רק אותנו, אלא את כל תושבי הרצליה שמעוניינים לבצע התחדשות עירונית, ולא סתם. לאחר שהפרויקט נמצא בתהליכי אישור כבר כשנתיים, אנו עומדים על כך שהוועדה תקבל החלטה בעניין בישיבה הקרובה לאחר שפשרה שהוצעה נמצאה כבלתי ישימה". היא מדגישה שהוועדה נפגשה כבר ארבע פעמים אך לא הגיעה להחלטה ואומרת: "אם הפרויקט לא יאושר ניאבק בכל הכלים שעומדים לרשותנו ואנחנו מבטיחים שיחשפו במאבק שלנו דברים שירעידו את אמות הסיפים".
נציגת המתנגדים, תושבת השכונה ואמא לתלמיד ביוחנני, ביקשה להגיב לדברים ואמרה: "אנחנו לא מתנגדים לתמ"א, אלא מתנגדים לפרויקט פינוי ובינוי ולהגדלת מספר הבניינים שהוא חסר פרופורציות. הדיירים הם שכנים שלנו ואנחנו הולכים ביחד לגן ולבית הספר. אך מדובר בתוכנית לא רגילה שמחליפה שני בניינים בארבעה בניינים ומשלשת את מספר יחידות הדיור. המיקום הוא מאוד בעייתי. תחבורתית, רחוב ההגנה הוא צר, חד סיטרי והוא מול שער בית הספר יוחנני וכבר היום נוצר צוואר בקבוק וזה רק יילך ויחמיר. בנוסף לזה יש עוד בניינים שמחכים לחידוש ותמ"א וכולם יעברו באזור. בימים רגילים שזה לא קורונה לוקח לצאת מהרחוב כ-20 דקות. מדובר בסכנה לילדים לאור מספר הרכבים שהולך גדל. בנוסף, תוספת יחידות דיור תוביל גם לעומס על התשתיות ברחוב וכן בעומס על מוסדות החינוך. כבר היום בית הספר יוחנני עמוס ולא יכול לקלוט תלמידים נוספים. לדעתנו צריך לקיים סקר תנועה וחינוך, אך לא בימים של קורונה שהעומס לא משקף".

קיראו גם:

חשש מעומס ומסכנה בטיחותית לתלמידים: מאות הגישו התנגדויות לפינוי בינוי ברחוב ההגנה


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. עם הארץ

    טוב שהעריה לא ממהרת לאשר את הפרויקט. כבר היום זה איזור עמוס מאד בשעות הבוקר, כאשר מבנה הרחובות לא מאפשר דרכים חלופיות. יש לפתור את בעיית התשתיות ואז תעלם ההתנגדות לפרויקט.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר