אחד הבניינים ברחוב ההגנה הצפויים להיהרס

ועדת המשנה אישרה את הפינוי – בינוי בהגנה. המתנגדים: נערער

במסגרת התוכנית, שעוררה מחלוקת גדולה בין דיירי הרחוב המוביל לבית ספר יוחנני, ייהרסו שני בניינים ובמקומם ייבנו ארבעה, מספר יחידות הדיור יגדל מ-24 ל-60

פורסם בתאריך: 9.2.21 08:06

ועדת המשנה לתכנון ובנייה שהתכנסה ביום רביעי שעבר בזום, לדון בהתנגדויות לפרויקט פינוי בינוי ברחוב ההגנה 57-59, פרסמה בתחילת השבוע את החלטתה: הוועדה אישרה את הפרויקט כאשר ארבעה חברים הצביעו בעד, שניים נגד, וחברה אחת לא נכחה בהצבעה. התושבים שמתגוררים בסמוך ומתנגדים לפרויקט, הודיעו כי יערערו לוועדה המחוזית. במהלך הדיון, נדחתה בקשה של היזמים לבטל קומת עמודים ולבנות במקומה שמונה דירות קרקע. כמו כן צוין בנושא התחבורה הציבורית, שבשנת 2017 ניתנה חוות דעת תחבורתית שלקחה בחשבון 383 יחידות דיור במתחם ההגנה ועוד 135 יחידות דיור בהדר, המתהוות בימים אלה (סך הכול 518 יח"ד) ועד כה אושרה סך הכל תוספת של 262 יחידות דיור ולכן אין צורך לבחון את הנושא תחבורתית פעם נוספת.
בנושא ההתחדשות עירונית ועומס הרישום על בית הספר יוחנני, נכתב שיש לשנות את מדיניות הרישום לבית הספר ולהפסיק לקלוט תלמידים מחוץ לאזור הרישום. יש לקיים עדכון קל של הגבול בין אזורי הרישום של בית הספר יוחנני וברנר, כאשר הגבול המשותף יוסט מעט לכיוון צפון.

כמו כן, נכתב כי אישור הפרויקטים המתוכננים באיזור עד לשנת 2026 יותנה בתוספת בנייה בתוך בית הספר יוחנני, והתאמתו לפרוגרמה של 24 כיתות אם. עוד נכתב כי הבנייה המבוקשת משתלבת במערכות התשתית הקיימות והמתוכננת בסביבתה.

על פי התוכנית, מספר הבניינים בהגנה 57-59 יגדל משני בניינים בני שלוש קומות כיום, לארבעה בניינים, שניים מהם בני שבע קומות וחצי ושניים בני שמונה קומות וחצי. מספר יחידות הדיור יגדל מ-24 הקיימות כיום ל-60.

פרויקט פינוי בינוי ברחוב ההגנה 59-57 בהרצליה

נציגת המתנגדים, אמרה בסיום הדיון: "אנחנו ננסה להבין מראש העיר איך יצא שפסקו נגדנו, לאחר שבכל הישיבות הקודמות השמיעו חברי הוועדה את הטיעונים שלנו ובקשו סקרי חינוך ותחבורה עדכניים, ואילו אלה לא הוצגו בפניהם. איך אפשר לקדם תוכנית גרנדיוזית בנקודה קריטית כל כך בשכונה, במקום עמוס וצפוף ומסוכן, במקום לעשות תמ"א רגילה ללא פינוי בינוי, כפי שנעשה בחמישה בניינים דומים במצבם ברחוב ההגנה 41-51?. ההחלטה לא מקצועית ותהיה הרת אסון לבית הספר ולשכונה. התושבים מאוכזבים, כועסים ומודאגים מאוד. אם לא ישנה ראש העיר את ההחלטה, נערער לוועדה המחוזית".
חבר המועצה וחבר הוועדה, איל פביאן, שהתנגד לאישור התוכנית, אמר: "אני בעד התחדשות עירונית, אך לצערי לא ניתנת תשומת הלב הנדרשת לתוספות בנייה בפרויקטים שהם על רחובות בהם קיימים בתי ספר ובצמוד לגני ילדים ובפרט על פרויקטים שסמוכים לשערי הכניסה והיציאה של מוסדות החינוך. במקרים כאלה, צריך לתת תשומת לב לנושא התחבורתי ובטיחות מאות התלמידים שצריכים להיכנס ולצאת ממוסד החינוך מידי יום. העובדה שההחלטה התקבלה על פי חוות דעת תחבורתית משנת 2017 היא בעייתית ולוקה, במיוחד שחוות הדעת נעשתה על מתחם הרחובות ההגנה והדר ולא נקודתית עבור הרחוב הזה. בנוסף, העובדה שבית הספר ישנה מעט את הרישום והוא יעבור שיפוץ על מנת שיוכל לקלוט תלמידים מהאזור, אינם מבטיחים את התפקוד המיטבי של בית הספר והגעה נוחה אליו של כלל התלמידים ואנשי הצוות. לדעתי, כאשר דנים בבניה צמודה למוסד חינוכי, צריך לקבל חוות דעת מקצועית גם של הנהלת המוסד או אגף החינוך בעירייה שתאשר שהבניה לא תפגע בהתנהלות היומיומית. גם בעניין הזה, מצאתי את עצמי חלוק עם ראש העירייה על הליך ההחלטה".
תגובת הדיירים: "אנו שמחים על החלטת הוועדה אשר התקבלה ברוב מוחץ ולאחר דיונים ארוכים שהתקיימו במשך חודשים וכללו חוות דעת מקצועית, בדיקות מעמיקות בנושאי התחבורה התנועתית, הסביבה וקליטת תלמידים בבית הספר ולכן מדובר בהחלטה הנכונה. הפרויקט ישדרג את מראה השכונה כשבמקום בנייני הסלאמס המתפוררים יבנו בניינים חדשים שישדרגו את נראות הרחוב, שעבר כמעט כולו התחדשות עירונית. יתפנו מקומות חנייה להורדת ילדים לבית הספר ולגנים באופן בטוח ומהיר לצד המדרכה, שכן הפרויקט יכלול שתי חניות תת קרקעיות לחניית רכבים החונים כיום ברחוב. איננו יודעים מי אלו התושבים המתנגדים לפרויקט שפנו לעיתון, אך התנגדותם אינה עומדת בקנה אחד עם חוות הדעת המקצועית שניתנה. בימים אלה, אנחנו שוקלים את המשך צעדנו ובודקים אפשרות של הליכים משפטיים כנגד אלו שעמדו בחזית ההתנגדות. אנו מבקשים להודות לחברי הוועדה שפעלו באופן הוגן ומקצועי והצדיקו שוב את הסמכויות שהוקנו להם על ידי משרד הפנים וכוועדה עצמאית מיוחדת".

קיראו גם:

היום יוחלט: מה יעלה בגורלו של פרויקט הפינוי-בינוי בהרצליה הירוקה?


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר