סגיב כהן (משמאל) ודקלון. צילום נהוראי חובב ביטון
סגיב כהן (משמאל) ודקלון. צילום נהוראי חובב ביטון

ביום שני: גם סגיב כהן ויאיר דלאל ישתתפו באירוע ההתרמה לבית הכנסת שנבזז

מבית הכנסת בנווה עמל, שנפרץ לפני כשבועיים, נשדדו ספרי תורה עתיקים ותשמישי קדושה. קהילת עמליה ובעלי עסקים בשכונה נרתמו להפקת ערב ההתרמה, בהשתתפות המוזיקאים סגיב כהן, יאיר דלאל וינון דרוויש

פורסם בתאריך: 16.11.18 08:38

ביום שני הבא (19.11) יתקיים אירוע הזדהות ותמיכה בבית הכנסת היכל אליעזר בשכונת נווה עמל בהרצליה, שנפרץ, נבזז והושחת לפני כשבועיים. מבית הכנסת נגנבו שלושה ספרי תורה, שניים מהם בני 150 שנה לפחות, וכן תשמישי קדושה. את אחד הספרים העתיקים שנגנבו הביא אבא של גבאי בית הכנסת יוסי כהן אדיב כשעלו ארצה ב-1963 מאיראן. כהן אדיב יספר את סיפור עלייתו של ספר התורה מאיראן והקמת בית הכנסת לפני 55 שנים בשכונה. במקום ניתן יהיה להרים תרומה לשיפוץ ושיקום בית הכנסת. באירוע יהיו קטעי שירה, נגינה ופיוט שיבוצעו על ידי המלחין, הפזמונאי והזמר הישראלי סגיב כהן; המוזיקאי, הזמר והמלחין ישראלי יאיר דלאל, שיוצר בעיקר מוזיקה אתנית ישראלית; וזמר הנשמה, המלחין והיוצר ינון דרוויש.

היוזמה לאירוע היא של קהילת שכונת נווה עמל עמליה, שיצרה קשר עם נכדתו של מייסד בית הכנסת, מעין כהן אדיב. כמו כן נרתמו לאירוע הבעלים של מסעדת צארום ובית הקפה של שמחה, שתרמו שוברים לארוחות שתמורתם תיתרם לשיקום בית הכנסת. תרמו גם סופר מגה, מכולת השחר ודפוס אהרון.

איתי צור, תושב השכונה וחבר מועצת העיר, מספר: "הייתה הירתמות מהירה וראויה להערכה של כלל הגורמים, מבעלי העסקים, עמליה, המתנ"ס, גבאי בית הכנסת והאמנים, להרים אירוע מכובד למען מטרה ראויה. סיפור השוד הוא סיפור קשה. אולי אפשר להפוך את הלימון הזה ללימונדה. זה אירוע מאוד חשוב שמראה את החוסן של השכונה ומאחד את החילונים והדתיים ומראה שנווה עמל היא שכונה שהיא דוגמה לשכנות טובה".

האירוע יתקיים ביום שני (19.11), בשעה 20:00, בבית הכנסת היכל אליעזר שברחוב דוד אלעזר 6 (בסמטה), בשכונת נווה עמל בהרצליה.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר