דניאל ברוש. צילום עצמי

הטרנסג'נדר שיזם את אירוע הגאווה הראשון בעיר: "רציתי שיראו שגם הרצליה יכולה לעשות משהו ענק"

דניאל ברוש רצה אירוע גאווה מקומי גם בעיר שבה הוא חי, ושלח מייל לעירייה. משם זה התגלגל לאירוע הגאווה הראשון בהרצליה, שיתקיים בשבת בפארק העירוני

פורסם בתאריך: 21.6.19 08:47

ביום שבת יתקיים לראשונה בהרצליה אירוע גאווה עירוני, תחת הכותרת "גאווה בפארק". האירוע, שבו הושקעו 150 אלף שקל, יתחיל בשעה 17:30 בפארק הרצליה והוא כולל הפנינג לכל המשפחה עם פינות יצירה ומשחקים לילדים, שעת סיפור ופיקניק עם מחצלות ואוכל ליד האגם. בשעה 19:00 תהיה הופעת דראג של ציונה פטריוט, טלולה בונט וקימברלי סוואן שגם מנחות את האירוע. גולת הכותרת היא הופעה של סטטיק ובן אל שתתחיל בשעה 20:00 וכשעה אחריה תהיה מסיבת גאווה שבה יתקלט הדיג'יי דניאל מריומה.

הרעיון להרים בהרצליה, לראשונה, אירוע גאווה הגיע מתושב העיר דניאל ברוש, טרנסג'נדר בן 28. ברוש, שמסיים בימים אלה את לימודי הקולנוע באוניברסיטת תל אביב, רוצה ליצור סרטים על הקהילה הטרנסג'נדרית וחולם לעבוד בתחום ההפקה. הוא פנה לעיריית הרצליה כבר לפני שנה והציע לה לעשות אירוע גאווה ראשון בעיר.

"לפני שנה היו כמה אירועי גאווה מחוץ לערים הגדולות תל אביב, חיפה וירושלים, למשל בראשון לציון שם העירייה השקיעה הרבה מאוד כסף. ראיתי שיש עניין בהרצליה, אמנם תלו דגלים בעיר אבל לא היה יותר מדי שיח על זה. אני מכיר את הרצליה כעיר מאוד תומכת ומאוד רציתי להוציא לפועל משהו כזה, משהו ענק, שיראו שגם הרצליה, בדיוק כמו ראשון לציון, יכולה לעשות משהו ענק לתושבים שלה. ביוני לפני שנה התקשרתי למחלקת האירועים של עיריית הרצליה, שלחתי להם הצעה במייל ומשם זה התגלגל. הבנתי שאני כאדם פרטי כן יכול ליזום ולהעלות את הרעיון בפני העירייה. הם לקחו את זה בשתי ידיים ועשו מזה משהו מקסים".

 למה בעצם לא היו אירועים כבר בשנה שעברה?

"בשנה שעברה זה לא התאפשר כי זה גם היה בדקה ה-90 וגם היתה שנת בחירות אז דחינו את זה לשנה הזאת".

 אתה מרוצה מזה שסטטיק ובן אל יופיעו?

"כן, אני מאוד אוהב אותם והם מייצגים המון סובלנות. הפתיחות של סטטיק לאנשים מהקשת הטרנסית או מהקהילה הגאה מאוד מקסימה בעיניי. יש להם גם השפעה על הנוער שגדל פה בארץ ושאפשר לזקוף לזכותם הרבה מהפתיחות בקרב צעירים בישראל. בעיקר מצד סטטיק, השיח הוא מאוד פתוח, סובלני ומכיל. היה לי חשוב שיופיע אמן גדול שייצג סובלנות גם אם הוא לא מהקהילה ושיהיה כיף. אני חושב שהצלחתי. אני מאוד מרוצה מזה שהצלחנו להרים את זה. מנהלת האירועים של עיריית הרצליה, מזל מהרבני, עשתה עבודה מאוד קשה וטובה בהפקת האירוע".

סטטיק ובן אל. צילום מגד גוזני

למה לא מצעד?

"אני לא חושב שמצעד רלוונטי כל כך להרצליה. אירוע נראה לי יותר מרים וכיף. כאירוע חדש, שעושים פעם ראשונה בהרצליה, אני חושב שאין טעם במצעד. יש דגלים בכל העיר וזה יהיה אירוע גדול, מכובד ומכבד עם אלפי אנשים. יכול להיות שגם בהרצליה יחליטו לעשות מצעד כי מישהו אחר יפיק את זה וזה יבוא לו יותר בטוב. אני חושב שהאירוע הזה לא נופל ממצעד, זה פשוט עניין של סגנון. זה הולך להיות אירוע מדהים שתומך בקהילה הגאה ושל הקהילה הגאה אבל גם אנשים שלא משתייכים לקהילה ישתתפו בו".

השבוע הורדו דגלי גאווה שנתלו ברחוב בן גוריון בעיר, אתה חושש שיהיו אירועים נגד הקהילה בשבת?

"אני לא צופה שיהיו מי שינסה לחבל באירוע. אני נוטה להיות אופטימי".

בארגון האירוע לקחו חלק גם סגן ראש העירייה עופר לוי, עוזרו שחר לוי, מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא, מנהלת מחלקת אירועים בעירייה מזל מהרבני וחברי הוועדה לשוויון סובלנות וגאווה בעירייה.

בתוך כך הואר אתמול בערב (חמישי), ולמשך שלושה ימים, בניין עיריית הרצליה בצבעי דגל הגאווה. ראש העירייה משה פדלון אמר כי "הרצליה תמיד תהיה עיר של שיווין וסובלנות ואנו גאים בכל תושבינו".

צילום עיריית הרצליה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אדיר

    אם אתם כל כך גאים במה שאתם למה צריך לצעוד ..לעשות רעש ..לנפנף במי שאתם ..להשבית רחובות ..
    מי שגאה במי שהוא לא צריך לעשות רעש
    אבל אנשים שמבינים שהם חיים בדרך חיים שגויה
    צריכים להצדיק את המעשים שלהם
    ע"י שיקבלו אהבה ותמיכה מהסביבה
    העולם השתגע כל היום רודפים אחריי שיגעון אחר
    מוצאים כספים על מצעדים ומסיבות מכספי הציבור
    סוגרים רחובות שוטרים פזורים בכל מקום
    תעשו מסיבות על חשבונכם אתם גאים בדרך שלכם לא ?
    מעניין שהתקשורת לא צועקת על הכסף הזה שנשפך ועל סגירת הרחובות
    תחיו איך שבא לכם תעשו מסיבות כמה שבא לכם
    אל תשביתו לנו רחובות ותקחו מהכספים שלנו
    צועדים כאילו שאתם מרכז העיניניים בארץ ובעולם .
    תקשורת שמפחדת לדבר על זה
    כי חלילה צריכים להיות דגים מתים
    ולהסחף עם הזרם .

  2. יניב

    אפשר לעשות פעם בשנה מצעד גם על זה שאנחנו יהודים גאים !?
    חחחחחח מה יעשו לנו התקשורת יחגגו בלי סוף
    והשמלאנים בכלל יקשדרו
    ויזעקו מדינת הלכה השתגעו יעשו רעש בכל מקום ירימו את התקשורת את הפייסבוק וכל מקום אפשרי
    וזו סובלנות הבנה וקבלת האחר .

  3. אסף

    צודק, אירוע הרבה יותר עדיף ממצעד. לפחות בהרצליה שהיא שני מטר מתל אביב. כולם בהרצליה הולכים למצעד בתל אביב ולכן אירוע בעיר הרבה יותר שווה כי הוא נותן ערך מוסף.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר