בית הכנסת של הקהילה הצרפתית בהרצליה פיתוח
הבית המשמש בית כנסת של הקהילה הצרפתית בהרצליה פיתוח

בגלל עבירות בנייה: העירייה סוגרת את בית הכנסת של הקהילה הצרפתית

האישור לשימוש חורג של הבית ברחוב וינגייט בהרצליה פיתוח פג לפני ארבע שנים ובשבוע שעבר דחתה ועדת המשנה המקומית את הבקשה החדשה. ראש הקהילה דוד דהן: "נפלנו קורבן למלחמה בין דתיים וחילונים בעיר. נודיע למועצה היהודית בפריז לא לשלוח עולים להרצליה"

פורסם בתאריך: 2.7.19 10:31

בית הכנסת ברחוב וינגייט 90 בהרצליה פיתוח לא יקבל אישור לשימוש חורג ויישאר בית פרטי. כך הוחלט פה אחד בוועדת המשנה לתכנון ובניה ביום רביעי האחרון. ראש העירייה ויו"ר הוועדה משה פדלון הצביע בעד וכן איל פביאן, יהונתן יסעור וסרג' קורשיא. חבר הוועדה צבי וייס מסר לצומת השרון שלא השתתף בדיון ויצא ממנו במחאה.

הבית הפרטי פועל כבית כנסת מזה שמונה שנים. בשנת 2012 נתנה ועדת המשנה לתכנון ובניה אישור לשימוש חורג בחלק מקומת הקרקע של בית המגורים כבית כנסת, אך הגבילה אותו עד 3.4.2015 וכן לא אפשרה להפיק אישור להמשך השימוש החורג במקום מעבר לתקופה מוגבלת של שלוש שנים. על אף שהאישור פג כבר לפני כארבע שנים פעילויות בית הכנסת ממשיכות כסדרן. בנוסף לכך יש חריגות בניה במגרש שלטענת העירייה גם הן וגם עניין השימוש החורג במבנה נמצאים בטיפול משפטי. תושבים המתגוררים בסמוך לבית הכנסת טוענים כי המקום משמש גם כמקווה, מרכז התכנסויות ומועברים בו שיעורי דת.

לאחר שהתושבים התלוננו כי המשתמשים במבנה פלשו לשטח הציבורי הצמוד לבית, ומשתמשים באורח קבוע בשטח לצורך קיום אירועים והתכנסויות ואלה מהווים מטרד חוזר ומתמשך, ב-20.1.19, בשעות הבוקר, הגיע למקום טרקטור מלווה בניידת של הפיקוח העירוני, והקים תלוליות עפר בשטח הציבורי הצמוד למבנה.

ראש הקהילה הצרפתית בעיר ומנהל בית הכנסת, דוד דהן סיפר כי ביום ראשון השבוע קיבל מכתב מעיריית הרצליה, שבו היא מודיעה לו על הפסקת הפעילות של בית הכנסת. "אנחנו נבדוק מה אפשר לעשות מבחינה משפטית בעניין", הוא אומר, "אם אין ברירה, נסגור את בית הכנסת, נגיד שלום ונעבור לעיר אחרת או נחזור לפריז. אנחנו לא נתחיל לצעוק ולא נעשה מהומה. זה לא הסטייל שלנו ואנחנו לא בנויים לזה. אנחנו לא עושים דברים בכוח, רק באהבה. יש במכתב סתם טענות, דברים טכניים שאין להם משמעות ואפשר לפתור בקלות. אחת הטענות היא לגבי חוסר בחניה. אין פה בעיית חניה ורוב האנשים מגיעים או ברגל או באופניים ומאחורינו, כ-30 מטר אוויריים, יש 5,000 חניות פנויות במשך כל השבוע בחינם. אנחנו רק מבקשים היתר לעוד שלוש שנים".

הרב דוד דהן. צילום עזרא לוי

הרב דוד דהן. צילום עזרא לוי

עוד אומר דהן: "העירייה לא מתייחסת בכלל לקהילה. בערים אחרות כמו נתניה, רעננה וירושלים מקבלים את הצרפתים כל כך יפה, רק פה לא מתייחסים אלינו ולא רוצים אותנו. יש פה קהילה למופת של 300-200 משפחות. בגלל בית הכנסת הרשיעו אותי, כראש הקהילה וכאיש עסקים מכובד שעושה עסקים בכל אירופה, בפלילים. על מה? כי אנחנו רוצים שהילדים שלנו יחיו כיהודים? אנחנו מאוד מאוכזבים. לפני חמש שנים היתה לנו פגישה עם ראש העירייה ומאז הוא רק פיזר הבטחות ולא קרה כלום. לדעתי, נפלנו קורבן למלחמה בין הדתיים לחילונים בעיר. אנשים לא מבינים שאנחנו קהילה מסורתית מאוד פתוחה וליברלית מאוד, יותר מאשר הרפורמים. בצרפת לא היתה לנו בעיה, היתה אהבה בין כל היהודים. החיים שלנו בנויים מסביב לבית הכנסת, ככה אנחנו רגילים במשך שנים וכמה חיינו בצרפת וככה אנחנו אוהבים. לא מובנת לנו ההתנהגות של עיריית הרצליה. מי שיפסיד מכל העניין הזה זו הרצליה. מאז שאנחנו פה יש צעירים וילדים בהרצליה פיתוח. אנחנו נודיע למועצה היהודית בפריז שלא ישלחו עולים להרצליה".

תגובת העירייה: "עיריית הרצליה פועלת למען העולים מצרפת וקליטתם בקהילה במישורים רבים. בית הכנסת פעל בשכונה ללא אישור תקופה ארוכה והבקשות להיתר לא אושרו היות ולא עמדו בתנאים מקצועיים של בינוי, הנדסה ופתרונות סביבתיים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. יוסי שם טוב

    אדון דויד דהן הנכבד. שיקרת בועדה המחוזית הראשונה אשר התירה שימוש חורג ל3 שנים כאשר טענת שהמקום אינו בית כנסת ורק מקום מפגש לחברים של הילדים שלך . שיקרת בבית המשפט לעינינים מקומיים שהמקום אינו בית כנסת ורק לאחר שנישאלת ע"י כבוד השופט אם יש ארון קודש במקום הודיתה בעובדה שהמקום בית כנסת.לחלק גדול מהדיונים בבית המשפט לא הגעת בכל מיני טענות סרק.יש אומנם מגרש חנייה גדול קרוב למקום אבל מדוע בכל בוקר המתפללים הקבועים עומדים ברחוב ליד הבית ללא התחשבות בחניות השכנים, ללא התחשבות בסימוני המדרכה כאדום לבן וללא התחשבות ברחוב אצל כאשר עומדים בצומת וחוסמים נתיב.אתה אומר כי נפלתם קורבן למלחמה ביין דתיים לחילונים , נכון , כאשר אני יוצא מביתי ומתפלל עומד באדום לבן ומסכן אותי וטוען כי בא להתפלל וזכותו לעמוד בכל מקום , זו מלחמה ביין דתיים לחילונים.כאשר אני עומד ברחוב עם חמתי ניצולת שואה ומבקש מאחד המתפללים להזיז את ריכבו החוסם אותי ומקבל תשובה שאני נאצי זו מלחמה ביין דתיים לחילונים.כאשר הבן שלי במדים של קצין בצהל מבקש כי יזיזו רכב של מתפלל בכדי שיוכל לצאת לצבא ומקבל תשובה שהוא מבייש את צהל זו מלחמה ביין דתיים לחילונים.כאשר אתה עומד בבית המשפט מחזיק ספר תהילים ומשקר את השופט זו מלחמה של דתיים בשלטונות החוק.אל תאיים עלינו כי תעזוב את העיר לעיר אחרת, אני לא חושב שעבריין מורשע בבית המשפט מוסיף כבוד לעיר הרצליה וממבט על באי המקום לא כל כך ניראה כי מרבית המתפללים הם עולים חדשים מצרפת.

  2. מירי

    סוף סוף ברוך שפטרנו יש מספיק בתי כנסת בסביבה שישתלבו בהם לא בבית פרטי

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני קורא גם את הכתבה וגם את התגובות ומרגיש גועל.
    התגובות החשוכות נגד באינבית הכנסת הן גזעניות ואנטישמיות.
    התגובה שאומרת שממבט על באי המקום לא נראה כי מרבית המתפללים הם עולים חדשים מצרפת, רק מראה כמה שנאה יש כלפי המתפללים.
    לא רחוק מהמקום עליו התלוננו הדיירים, נמצא מסגד סידני עלי.
    האם גם אליו יש תלונות ופנייה לבית המשפט על בנייה לא חוקית?
    ממתי התכנסות של של אזרחים בבית עם ספר תורה היא עבירה.
    הסדרת הבניה הבלתי חוקית והריסת הבנייה הלא חוקית, היא הכרחית.
    למעט זה לא מבין את בעיית הדיירים, מה מפריע להם שמגיעים תושבים עולים מצרפת להתפלל יחד?
    מה לא חוקי בכינוס אנשים יחד , להתפלל , לדבר, לערוך כינוס חברתי, להוציא שולחן לחצר ולערוך מסיבה ?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אדון נכבד
    איין בתגובה כל אנטישמיות ושינאה כלפי מתפללים .יש דרישה של כיבוד החוק , כבוד כלפי בית המשפט וכבןד כלפי השכנים. המתפללים אינם שומרים על הוראות החנייה , חונים איכן שנוח להם ומתפללים בכל שעות היממה גם בשעות הלילה המאוחרות. איין כאן התכנסות של אזריחם בבית עם ספר תורה , יש כאן בית כנסת פעיל כימעט 24 שעות ביממה אשר גם מבצע אירועים רבי מבקרים בימי שבת .לא מפריע שנגיעים צרפתים אבל מפריע שחלקה חושב כי מגיע להם כל דבר גם כאשר הוא בניגוד לחוקי המדינה.האם גם בית המשפט שקבע כי יש להפסיק את פעילות המקום כבית כנסת

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בהמשך לתגובה הקודמת.בית המשפט קבע כי יש להפסיק את הפעילות , האם גם הוא גיזעני ואנטישמי. מועצת העיר כולל הסיעות הדתיות קבעה כי לא יינתן שימוש חורג נוסף , האם גם המועצה גיזענית ואנטישמית ?
    לא חוקי להפוך בית פרטי לבית כנסת ציבורי , חנייה באדום לבן שמסכנת את הנוסעים בכביש , רעש , ליכלוך והצקה לשכנים כל אלו לא חוקיים.
    המסגד בסידני עלי קיים כבר עשרות שנים , עוד לפני קום המדינה , מבנה חוקי לחלוטין , מרוחק מהשכנים עם מגרש חנייה גדול.

  6. דני צור

    מר דהן . העלית רעיון מצויין. תחזרו לפריז. דתיים עבריינים יש לנו מספיק. בבתי הסוהר כבר אין מקום

  7. מושחתים

    אל תשלחו עולים בכלל לא רק להרצליה תשארו בצרפת אתם בורחים משם רק אחרי שיש הפגנת 4נטישמיות או רק אחרי שאתם עושים הונאות כספיות עוקצים כאלה ואחרים ובאיםמלכאן גיבורים עם כסף שגנבתם אתם לא כאלה חכמים תשארו בצרפת הכל טוב

  8. שומר הדתיים

    כולכם שונאי תורה ואתם תשלמו אם לא פה בעולם הבא קוראים לעצמכם יהודים אתם גויים אחד אחד ואתם תראו הבית כנסת יצליח וישאר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר