מיכאל אפרטי עם חבריו בבית הספר

גירושם מהארץ של מיכאל אפרטי בן התשע ומשפחתו עוכב עד לדיון בעניינם בשבוע הבא

אפרטי, תלמיד בית הספר ויצמן, כלוא מאז השבוע שעבר עם אחותו שירה בת הארבע ואמו אישוורה, עובדת זרה מנפאל. מנהל אגף החינוך פנה לשר הפנים, ההורים בויצמן יקיימו מחר הפגנה. עורכי הדין של המשפחה מנסים למנוע את הגירוש

פורסם בתאריך: 5.9.19 14:12

בית הדין לעררים עיכב היום את גירושה של אישוורה אפרטי, עובדת זרה מנפאל המתגוררת מזה שנים בשכונת יד התשעה בהרצליה, ושני ילדיה, עד לדיון בערר שהגישו עורכי דינה ויתקיים ביום שני בשבוע הבא. עם זאת, דחה השופט את הבקשה לשחרר את המשפחה הכלואה בבית הסוהר גבעון. מוקדם יותר היום התכוונה רשות האוכלוסין וההגירה לגרש את המשפחה מחר בבוקר להודו. עורכי הדין ממשרדו של דוד תדמור, המייצגים את המשפחה בהתנדבות, הגישו ערר על המעצר ובקשה לצו ביניים להקפיא את הגירוש ובמקביל מנסים להגיש בקשה למשרד הפנים לקבלת מעמד עבור המשפחה מטעמים הומניטרים.

הבוקר שלח מנהל אגף החינוך בעיריית הרצליה ד"ר יעקב נחום מכתב לשר הפנים אריה דרעי וקרא לו לשנות את ההחלטה לגרש את אפרטי ושני ילדיה שנולדו בארץ, שירה בת הארבע ומיכאל בן התשע, שהיה אמור להתחיל השבוע את הלימודים בבית הספר ויצמן, בכיתה ד'. השלושה כלואים מזה שבוע, לאחר שפקחי ההגירה פרצו לביתם ביום חמישי שעבר בשעה שש בבוקר ועצרו אותם לקראת גירוש.

"אסור לנו לשכוח שהעם היהודי חווה פליטות, רדיפות וגירוש. ובמדינה שבה כבוד האדם וקדושת החיים הם ערך עליון אנחנו צריכים לגלות רגישות לסבלם וכאבם של אחרים, כי כאלה אנחנו… עם סגולה… אדוני שר הפנים, שנה את ההחלטה! להשאיר את מיכאל בבית הספר ויצמן ולהישאר בני אדם", כתב נחום, שמתכוון להפגש היום עם מיכאל ומשפחתו בבית הסוהר ולהשתתף בהפגנת ההורים והתלמידים מחר, סמוך לבית הספר.

כאמור מחר (שישי), בשעה 11:45, מתכננים הורים ותלמידים בבית הספר ויצמן לקיים הפגנה ליד הכניסה לבית הספר נגד כוונת המדינה לגרש מהארץ את משפחת אפרטי. עינת גרודה אידלוביץ', מוועד ההורים של הכיתה שבנה הוא חבר של מיכאל, אמרה לצומת השרון: "הילדים די בהלם ולא ממש מבינים את המצב הזה ולמה בכלל לקחו את מיכאל ולמה הוא לא יכול להיות בבית הספר. הם התחילו לחשוב שאולי ייקחו עוד ילדים שהם טיפה שונים. הם חבורה של בנים שמיכאל היה חלק ממנה והם מאוד עצובים, וחלקם לקחו את זה מאוד קשה. זה ילד שגדל איתם ושיחק איתם על בסיס יומי והוא חבר ממש טוב שלהם עוד מהגן. שמענו על זה ביום שני. היינו מאוד סוערים ומיד עשינו פגישת חירום של קהילת ויצמן בערב. אנחנו מתכננים ביום שישי, בשעה 11:45, לקיים מפגן תמיכה במיכאל ובמשפחה שלו בפינת הרחובות ויצמן ולוין, סמוך לבית הספר. הילדים כבר התחילו להכין שלטים ומתעניינים איך אפשר לעזור. כל הילדים מהכיתה שלו, הורים וילדים נוספים מבית הספר, ישתתפו. חשוב לנו שזה יגיע לאנשים שמשפיעים ולראות איך אפשר לעזור לה בהליך חוקי".

ראש עיריית הרצליה משה פדלון מסר כי "עיריית הרצליה תמוך במשפחה ותפעל לסייע ככל יכולתה".

נזכיר כי במהלך השבוע ביקרו את אפרטי וילדיה בני משפחת גנאח מיד התשעה. אב המשפחה, שלום גנאח, ניצול שואה כבן 80, אימץ את המשפחה וסייע לה בתרומות מזון ובדרכים נוספות מאז פגש אותם במסגרת התנדבותו בעמותת לקט ישראל. בסרטון מרגש שהפיצו בני משפחת גנאח השבוע ברשתות החברתיות תקף גנאח בבכי את שר הפנים וראש הממשלה על ההחלטה לגרש את המשפחה מישראל.

בתו של גנאח וחברה של אפרטי אביבה בן רפאל אמרה לצומת השרון: "ביום חמישי שעבר, בשש בבוקר, התקשרה אלי אישוורה ואמרה לי שהגיעו אליה כעשרה שוטרים ממשטרת ההגירה הביתה. הגעתי לדירה שלה וראיתי את השוטרים שהיו במדים ליד המיטה של שירה, שהיא רק בת 4. הם הוציאו אותה מהמיטה. זה מאוד טראומתי. מה ילדה כזאת תחווה בחיים האלה? ככה נפרדים מילדים? גם אם יש חוק, איפה המדינה בקטע של להכין את הילדים האלה לקראת גירוש? צריך לתת להם זמן התארגנות ולהכין אותם לזה עם פסיכולוג. הדרך חייבת להיות אחרת. איזו צורה יש לנו? צעקתי שם 'עם שגורש לא מגרש', בטח לא ככה. אני חושבת שגם החבר'ה שבאו לקחת אותם בכו. הילד באותו הזמן היה בצפון אצל אבא שלו, שהוא גם עובד זר, וממשטרת ההגירה לקחו אותו לכלא גבעון. הילד לא מפסיק לבכות והילדה מבקשת עכשיו עוגה. האמא כבר 12 שנה פה עם שני ילדים שגדלו בארץ ומדברים רק עברית. אין לה לאן ללכת בנפאל, הבית שלה קרס ברעידת אדמה לפני 13 שנה ובעקבות זה היא הגיעה לעבוד פה בתור עובדת סיעודית ונגמרה לה אשרת העבודה. המשפחה שלנו אירחה אותם בחגים והזמנו אותם לאירועים של המשפחה. אנחנו מתכננים לבקר אותם ביום ראשון בכלא גבעון".

כאמור, פקחי הגירה פרצו ביום חמישי לפנות בוקר לביתם בהרצליה של אפרטי ושני ילדיה ועצרו אותם לקראת גירוש. כפי שדיווחה כתבת עיתון הארץ לי ירון, האם הגיעה לישראל לעבוד בתחום הסיעוד והאשרה שלה פגה עם הולדת בנה מיכאל לפני כתשע שנים. ביום שני התקיים דיון בבית הדין למשמורת בעניינם, והוחלט שלא לשחררם ולא לאפשר למיכאל להתחיל את שנת הלימודים.

עו"ד דוד תדמור שמייצג את אישוורה אפרטי בהתנדבות יחד עם עורכי הדין אסף פריאל, יעקב גרובוי, רוזה ליסנינסקי ופרי רוס ממשרדו, אמר אתמול לצומת השרון כי הגיש לבית הדין למשמורת בקשה דחופה לעיון מחדש ולשחרור בערובה. "לדעתנו, כאשר מדובר בקטינים ילדים למהגרי עבודה שנכנסו לארץ כדין, אשר נולדו בארץ וחיו בה במשך כל חייהם – אין מקום לעצור קטינים מלכתחילה, ואם נעצרו – יש חובה לשחררם בערבות. כך, הן בהתחשב בתכליתה של ההחזקה במשמורת והן נוכח הפגיעה הקשה הנגרמת לבריאותם של ילדים המוחזקים בתנאי כליאה", אמר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    במשך 28 שנים הורסת עיריית הרצליה את חיי תושב העיר ללא ראיתי אף אחד שנרתם לעזרתי הולכים איפוא שיש פרסום

  2. מציאותי

    צר לי, אבל הם לא פליטים. האם שוהה לא חוקית, ולכן הם צריכים לחזור לארצם. יש פה מדינת חוק ואי אפשר לאשר לכל אזרחי העולם לבוא כרצונם ולהפוך לאזרחים. יש לשם כך תהליכים מסודרים שלא מקבלים כל אחד ובצדק. כך פועלים בכל ארצות העולם. אחרת, מחר יגיעו לכאן מליון אפריקאים כדי לקבל בחינם את כל השרותים של ישראל.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר