ההפגנה נגד גירוש מיכאל אפרטי

200 מפגינים בהרצליה נגד גירוש מיכאל אפרטי בן התשע ומשפחתו. צפו:

הורים ותלמידים מבית הספר ויצמן שבו לומד מיכאל הפגינו היום אחרי הלימודים נגד הגירוש. גם סגן ראש העירייה עופר לוי היה שם. צפו בסרטונים מההפגנה

פורסם בתאריך: 6.9.19 16:06

כ-200 הורים וילדים הפגינו היום בשעה 11:45 ליד בית הספר ויצמן נגד גירוש תלמיד בית הספר מיכאל אפרטי, אמו ואחותו, שעצורים בבית הסוהר גבעון מיום חמישי שעבר. בבית הספר אילנות בתל אביב הפגינו במקביל והתנגדו גם הם לגירוש המשפחה. להפגנה בהרצליה הגיע גם סגן ראש העירייה עופר לוי. המפגינים לבשו חולצות עם תמונתו של מיכאל ונשאו שלטים עם תמונתו וקראו "הי הי שר הפנים אל תיגע בילדים" ו-"ילדים הם לא פושעים".

צפו:

נזכיר כי בית הדין לעררים עיכב אתמול את גירושה של אישוורה אפרטי, עובדת זרה מנפאל המתגוררת מזה שנים בשכונת יד התשעה בהרצליה, ושני ילדיה, עד לדיון בערר שהגישו עורכי דינה ויתקיים ביום שני בשבוע הבא. עם זאת, דחה השופט את הבקשה לשחרר את המשפחה הכלואה בבית הסוהר גבעון. רשות האוכלוסין וההגירה מתכוונת לגרש את המשפחה להודו. עורכי הדין ממשרדו של דוד תדמור, המייצגים את המשפחה בהתנדבות, הגישו ערר על המעצר ובקשה לצו ביניים להקפיא את הגירוש ובמקביל מנסים להגיש בקשה למשרד הפנים לקבלת מעמד עבור המשפחה מטעמים הומניטריים.

יו"ר הנהגת ההורים אמיר דקל מסר להורים: "מעדכן שהתקשר אלי עכשיו ראש העיר מר משה פדלון, לעדכן שמאוד רוצה להגיע ולתמוך במפגן התמיכה למיכאל ולמשפחתו אך לצערו, עקב מגבלות החוק לא יוכל להשתתף. עוד עדכן, כי לא יכול להישאר אדיש למקרה ו'מתחת לרדאר' פנה למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה פרופ' שלמה מור יוסף בבקשה לעזור למשפחה וביקש ממנו לגלות רגישות למקרה ולהבין את מורכבותו ולסייע ככל שניתן. כפי שעדכנתי, גם אני לא יכול להיות נוכח מכיון שאני בסופ"ש מחוץ לעיר שנקבע מזמן. מאחל לכולנו בהצלחה ומחזק את ידיכם! גאה מאד בקהילה שלנו. ניפגש ביום שני בבית המשפט".

ההפגנה נגד גירוש מיכאל אפרטי

ההורים אמרו לצומת השרון: "אנחנו מאוד מתרגשים לראות את התמיכה בקהילה ומודים לכל מי שהגיע למפגן התמיכה. כולנו תומכים בהחזרתם של מיכאל ושירה הביתה מיידית! לא מגרשים חברים. בנוסף, מאוד התרגשנו מהבעת התמיכה של בית ספר אילנות בתל אביב שגם הוא מפגין תמיכה ברגעים אלו".

שרית פראייג, אמא לילד מהכיתה של מיכאל אמרה: "הייתי בהלם כששמעתי שמיכאל נעלם מהכיתה של הבן שלי. זה הזוי. כל הסיפור של המהגרים רחוק מכאן בדרך כלל. פתאום אני קולטת שזה הכיתה של הבן שלי ושהוא חזר הביתה מבוהל ושאין לי מה לעשות, הם עברו על החוק וזהו. מיכאל מגיל שלוש איתנו. מה אני אומרת לבן שלי? זה הוציא אותנו לרחובות ואנחנו לא נעצור עד שהילדים האלה לא ישוחררו ואם אנחנו רוצים שהסביבה של הילדים שלנו תהיה בטוחה ושהם לא יחשבו שלוקחים פה ילדים לכלא פתאום בתחילת שנת הלימודים. מדינת ישראל צריכה להבין שאנחנו יכולים להיות עם יותר חמלה וקצת יותר אמפתיה, אלה ילדים. למה הם צריכים להיענש על בחירות של ההורים שלהם?".

סגן ראש עיריית הרצליה עופר לוי אמר לצומת השרון: "אני בא ממקום של לגלות חמלה וזה מקרה מאוד מצער. פנו אלי עוד בהתחלה וביקשו עזרה ועזרתי בשמחה. באתי כבן אדם לא כסגן ראש העירייה, והמקרה הזה מאוד נוגע לי ואני תומך בו. אני חושב שלהחזיק ילדים מאחורי גדרות ומנעולים זה חוצה גבול של מפלגה זו או אחרת. מדובר פה בחמלה ורגש וקבלת האחר. אותי זה מוציא מדעתי. אני מקווה שישמעו אותנו ושנצליח במאבק הזה. היו קרוב ל-300-200 איש בהפגנה. אני רוצה לציין שיש אנשים מדהימים בהרצליה, הורים וילדים, שהתגייסו ובאו וגילו רגישות וזה יפה מאוד".

חבר המועצה אורן אוריאלי, מחזיק תיק החינוך הבלתי פורמלי, שנכח בהפגנה, מסר: "המדינה צריכה לבדוק את עצמה בנוגע לאופן שבו היא פועלת נגד ילדים. נסיבות המעצר והתנאים בהם מוחזקים הילדים הם בלתי יאומנו, ממה ששמעתי מי שהיה בהפגנה. זה השיעור האופטימלי בדמוקרטיה לילדים שיצאו להפגין למען חבר שלהם, ללא הדרכה ובתום לב שאין לו קץ. יש לנו הרבה מה ללמוד מהם, וכנראה עוד הרבה ללמוד על חמלה אנושית וקבלת האחר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. קובי

    יעזור אם אזכיר שהגברת נמצאת כאן בניגוד לחוק? שהיא הפרה הסכם עם המדינה? אתם מכשירים את הקרקע לכל אישה זרה להביא כאן ילדים לעולם ואז להכין מצגת קורעת לב מול המצלמות.

  2. כוכבת

    עם כל הצער,הם צריכים לחזור למקומם.מה זה הדבר הזה?נגמרה האשרה חוזרים לארץ מולדתם עם הילדים.אומנם טוב לחיות בארץ הקטנה הזאת אבל היא לא למהגרי עבודה ללא אשרה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מצער שנזכרו אחרי כל כך הרבה שנים. כמה ילדים כאלו יש מישו יודע? בכל זאת מהגרי עבודה זה אוכלוסיה גדולה ואני מממן ממיסי אותם. עם כל הכבוד או להסדירם כאזרחים שווי זכויות או לשלחם חזרה בעודם קטנים שלא יקרה כמו עכשיו.למדינה היכולת לעבות את האוכלוסיה במהגרי עבודה יחודיים וגם זה זמני. אז אולי עדיף שיחזרו לארץ מוצאם שם אם עבדו מעל חמש שנים יש להם וילה ואוטו משלהם… זה מה שקורה עם התיאלנדים לרוב .הם סיפרו לי .חמש שנים והם מסודרים. מה רע?

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר