קניון שבעת הכוכבים. צילום מיטל ליאור-גוטמן

קודם לקניון, אחר כך לקלפי: סיבוב צהריים בשבעת הכוכבים ובמרכז הרצליה

קניון שבעת הכוכבים היה עמוס הבוקר במבקרים, לעומת התנועה הדלילה ברחובות. סיבוב בחירות בהרצליה

פורסם בתאריך: 17.9.19 07:04

15:00 – בקלפי בתיכון הראשונים היתה בשעות הצהריים המוקדמות תנועה ערה של אנשים, שבהמשך הפכה לדלילה מאוד. אחד מבאי הקלפי, עוזי, סיפר שהצביע לליכוד ושבעיקר בילה את יום החופש עם התינוק שאימץ. יורם, פנסיונר, סיפר שהצביע לביבי וכך גם בחור שנסע בסביבה על קורקינט. עידו, שבקרוב יהיה אבא, הלך היום לקנות עגלה לתינוק שעתיד להיוולד, הספיק לשבת עם אשתו ואחיו בבית קפה ומתכנן לעשות סידורים. הוא סיפר שהצביע לכחול לבן. טל, עובד בהפקה של התוכנית "ארץ נהדרת", תושב רמת השרון, הגיע קלפי כי היא נגישה ולא מתאפשר לו בגלל העבודה באולפני הרצליה להצביע ליד ביתו. הוא סיפר שהצביע לעבודה-גשר. גם יפה סיפרה שהצביעה לעבודה-גשר ושהיא מתכננת לטייל היום עם המשפחה.

הקלפי בתיכון הראשונים

13:00 – כבר בחניון של קניון שבעת הכוכבים הורגש העומס של המבקרים הרבים שבאו לבלות בקניון ביום הבחירות. מתחם המזון המהיר בקניון היה עמוס סביב השעה 11:00 בשל הופעה לילדים של מפרץ ההרפתקאות עם רוני נדלר שהתקיימה במתחם. הורים רבים וילדיהם גדשו את המקום. תושבים מנתניה, רמת גן, ראשון לציון, רמת השרון ורעננה הגיעו במיוחד בשביל ההופעה. במתחמי היצירה בקניון קישטו הילדים מגנטים של רימון, תפוח או דג והכינו שרשרת עם צדף. גם הג'ימבורי הסמוך החל להתמלא בילדים שביקשו לפרוק קצת אנרגיה וכבר נוצר תור ליד הקופה. שדא, עובדת בפעלטון, סיפרה שמהבוקר הגיעו ילדים לג'ימבורי ושעות העומס עוד לפניהם. "בגלל ההצגה עוד רגוע אצלנו. הילדים שנמאס להם מההצגה נכנסו לג'ימבורי".

קניון שבעת הכוכבים. צילום מיטל ליאור-גוטמן

אלעד, תושב נתניה שגדל בהרצליה ואב לילד בן 3, מספר: "באנו בגלל ההופעה, גם ההורים שלי גרים קרוב ואני מאוד אוהב את הקניון הזה. הוא קטן ויש בו הכל. עוד לא הצבעתי. אני מתכוון להצביע לכחול לבן אחר הצהריים. אנחנו רוצים היום גם לטייל, אולי בשפיים, ואולי נלך לים. נראה, אנחנו זורמים". חבר של אלעד שגר בהרצליה והוא אב ליחד בן 3 ולילד בן שנה וחצי מוסיף: "באנו גם בגלל שחם בחוץ וגם הילדים אוהבים את מפרץ ההרפתקאות. אני כבר הצבעתי". בחנות של גולף אנד קו מסתובבת אסתר ומחפשת מתנות לחג ודברים לבית. "אני אלך להצביע אחרי הצהריים כשפחות חם ואפשר ללכת בחוץ. אני מצביעה למי שלא בשלטון עכשיו, לא לביבי".

קניון שבעת הכוכבים. צילום מיטל ליאור-גוטמן

מנגד, במרכז העיר כמעט ולא היתה תנועה של אנשים. אבי ציפסר, בעל החנות א.ציפסר, מרכז חומרי בניין ואחזקת הבית בסוקולוב 47, סיפר: "ממש שקט היום במרכז העיר, עד מאוד. לצערי, אין אנשים ברחוב. מרגיש ממש כמו יום שבת".

פינת הרחובות הבנים-בן גוריון. צילום מיטל ליאור גומן

7:00 – 81,947 בעלי זכות בחירה בהרצליה יצאו היום להצביע ולהשפיע על עתידה של מדינת ישראל ולבחור את חברי הכנסת ה-22. פרט לחגיגה הדמוקרטית ולהצבעה עצמה, זוכים התושבים גם ביום חופש על חשבון המדינה, שכן יום הבחירות מוכרז כיום שבתון במשק, וצפויים למלא את הקניונים, הפארקים ואת חופי הים של הרצליה.

יעל גרמן מצביעה באולפנת צביה

יולי אדלשטיין מצביע בהרצליה

משה מוץ מטלון מצביע במתנ"ס נוף ים

בית ספר שז"ר בהרצליה

בית ספר הנדיב

המצביעים יבחרו בין לא פחות מ-30 מפלגות, לעומת 41 מפלגות בבחירות האחרונות שהתקיימו לפני חמישה חודשים, ב-9 באפריל. אז ניצלו 67.81 אחוז מהתושבים בהרצליה את זכות ההצבעה שלהם. המפלגה שזכתה אז במספר הקולות הגדול ביותר בקרב תושבי הרצליה הייתה כחול לבן, עם 47.82 אחוז מהקולות. אחריה מפלגת הליכוד עם 23.45 אחוז ואחריה, לפי מספר המצביעים, העבודה, מרצ, כולנו, ש"ס, גשר, הימין החדש, זהות, ישראל ביתנו ואיחוד מפלגות הימין.

בדיקת קלפיות ברחבי העיר מראה לרוב על ניצחונות לכחול לבן בקלפיות. רק בשכונות המזרחיות – נווה עמל ויד התשעה, קיבלה מפלגת הליכוד את רוב הקולות. כחול לבן זכתה לאחוזי ההצבעה הכי גבוהים בשכונת הרצליה הצעירה -57 אחוז. הליכוד זכה לאחוזי ההצבעה הכי גבוהים ביד התשעה – 41 אחוז.

ברחבי העיר יהיו פזורות 134 קלפיות, מתוכן 46 קלפיות נגישות ו-19 נגישות מיוחדות, שיפתחו להצבעה בשעה שבע בבוקר וייסגרו בשעה 22:00. על פי נהלי משרד הפנים אין צורך להביא את הודעת הבוחר שקיבלתם בדואר אל הקלפי. הזדהות בקלפי תתבצע באמצעות אחת מהתעודות הבאות: תעודת זהות, רישיון נהיגה או דרכון בתוקף, תעודת חוגר או תעודת שוטר.

אם טרם ביררתם באיזו קלפי אתם מצביעים, ניתן לברר זאת בטלפון 1-800-222-290, או בשליחת מסרון למספר 050-8085500 עם מספר הזהות ותאריך הנפקת תעודת הזהות. ניתן לברר באיזו קלפי אתם מצביעים גם באתר משרד הפנים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר