המתמודדים מהרצליה בבחירות לכנסת

הרשימה המקומית: כמה הרצליינים יהיו בקרוב חברי כנסת?

מה הם עשו, מה הם מתכוונים לעשות, למה הם חושבים שהם צריכים להיבחר ומה הסיכוי שלהם: שישה תושבים ותושבות מהרצליה מנסים להיבחר לכנסת. מסע היכרות

פורסם בתאריך: 15.9.19 18:22

"ממשלת שמאל עלולה להביא עלינו את אוסלו ג"

ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, יו"ר הכנסת, מקום 2 ברשימת הליכוד

כרטיס ביקור: בן 61, גדל בברית המועצות. מסוף שנות ה־70 לימד עברית במחתרת וניסה לעלות לישראל. בשנת 1984 נעצר בשל פעילותו הציונית (תוך עלילה שהחזיק סמים לצריכה עצמית), במשך שלוש שנים שהה בכלא הרוסי ובמחנה עבודה (גולאג). בשנת 1987 השתחרר וקיבל אשרת עליה לישראל. אדלשטיין עבד כמחנך עד לבחירתו לכנסת בבחירות 96'. מאז מכהן בכנסת ברציפות, עם הפסקה קצרה של מספר חודשים. בעבר כיהן כשר העליה והקליטה וכשר ההסברה והתפוצות. משנת 2013 מכהן כיו"ר הכנסת, במשך שלוש כנסות

למה אני: "אם עמדותיכם בימין, אין לנו את הפריווילגיה שלא לבחור בליכוד – המפלגה היחידה שכבר עשר שנים מובילה את מדינת ישראל לשנים השקטות ביותר מבחינה ביטחונית, לעוצמה מדינית, לאיתנות כלכלית ולחיזוק התשתיות בכל חלקי ארץ ישראל, כולל ביהודה ושומרון. אל תתפתו למה שמנסים למכור לכם. העובדות חזקות מכל ספין ושקר. תבדקו אותן. לא חוזרים על טעויות עבר".

מה הסיכוי: "כמספר 2 בליכוד כמובן שאבחר. אבל אני זה לא העניין. השאלה היא האם תקום ממשלת ימין חזקה או ממשלת שמאל שעלולה להביא עלינו את אוסלו ג".

 

"לציבור נמאס משלטון העריצות והנהנתנות"

ח"כ יעל גרמן, מקום 13 ברשימת כחול לבן

כרטיס ביקור: "הקמתי בית ספר למבוגרים, כיהנתי כראש עיריית הרצליה במשך שלוש קדנציות וכשרת הבריאות. אני מעוניינת לסיים את הרפורמות שהחלתי במערכת הבריאות לחיזוק מערכת הבריאות הציבורית ולבצע רפורמה בנושא האשפוז הפסיכיאטרי. כמו כן אני מעוניינת להשלים את החוקה ולחוקק חוק יסוד שוויון".

למה אני: "אענה למה כחול לבן: כחול לבן נושאת את ערכי מגילת העצמאות המדברת על מדינה יהודית ודמוקרטית והיא מפלגה שבאה לאחד את כל חלקי העם ושמה את הציבור לפני הפוליטיקאים. כחול לבן באה לחזק את הביטחון ולשים דגש על הנושאים החברתיים של בריאות, חינוך, תשתיות, תחבורה, עסקים קטנים, קשישים, נכים ועוד".

מה הסיכוי: "אני מאמינה שכחול לבן הפעם תנצח כי לציבור נמאס משלטון העריצות והנהנתנות. כחול לבן היא האלטרנטיבה היחידה הטובה ביותר אשר תקים ממשלת אחדות חילונית".

 

"אני מתמקצעת במהרה ומטפלת ביסודיות. כך אעבוד גם כח"כית"

יפעת ביטון, מקום 7 במחנה הדמוקרטי

כרטיס ביקור: בת 48, מתגוררת בשכונת הרצליה הצעירה, פרופ' למשפטים במכללה למנהל ופעילה חברתית-משפטית. הקימה מספר ארגוני זכויות אדם, וכיום משמשת יו"ר "מרכז תמורה לקידום השוויון", אשר ביסס זכות לפיצויים לקורבנות תקיפה מינית ולנפגעים מהפליה במשפט הישראלי. הייתה מועמדת לבית המשפט העליון ויו"ר ועדת הביקורת וחברת המועצה המנהלית של בנק ישראל. כתבה את דוח הרפורמה להגנה על כספי הציבור בביטוח הלאומי.

למה אני: "כי אני מציגה שילוב של מחוייבות אמיתית וכנה לציבור, לצד מומחיות והבנה מעמיקה של יכולת לשנות. שילוב זה אצלי מביא לתוצאות מוכחות. כך היה בדוח שכתבתי בעניין הביטוח הלאומי להגנה על כספי הציבור שהממשלה לוקחת מאיתנו שלא כדין, בעבודה שלי כדירקטורית ויו"ר ועדת הביקורת בבנק ישראל, ובעיקר, במהפכה שעשיתי בעולם במשפט להגנה על אוכלוסיות מוחלשות וזכויותיהן. אני מתמקצעת במהרה ומטפלת ביסודיות. כך אעבוד גם כחברת כנסת".

מה הסיכוי: "הסיכוי שלי לפעול כשליחה להגנת הציבור בשמירה על הדמוקרטיה הוא של 100 אחוז. זה מה שעשיתי לפני הבחירות ומה שאעשה לאחריהן, בתקווה, כחברת כנסת מן המניין".

 

"הומו, ערבי, עולה חדש, רפורמי או חרדי – כולנו ישראליים"

ח"כ יוראי להב הרצנו, מקום 35 ברשימת כחול לבן

יוראי להב הרצנו מפלגת כחול לבן

כרטיס ביקור: תושב שכונת הרצליה ב', בן 31, צעיר חברי הכנסת ה-21. סרן במיל', בעל ארבעה תארים אקדמיים, שלושה מהם במשפטים ועוד אחד בהיסטוריה. הצטרף ליש עתיד ב-2013, הקים ועמד בראשות מטה הצעירים של המפלגה בחמש השנים האחרונות, והתמודד למועצת העיר הרצליה ב-2013 כחלק מרשימת יש עתיד. במפלגה, מוביל תאי הסטודנטים של המפלגה, סיירות השטח, תכניות המנהיגות של יש עתיד, מערך קשרי החוץ של הצעירים, ומרכז את פעילות נוער יש עתיד.

למה אני: "הגעתי לכנסת כדי לשמש קול לצעירים במדינת ישראל. אני מתכוון להציב על סדר היום הלאומי את קידום מפעל שנת השירות והמכינות הקדם צבאיות, מרכזי הצעירים, הורדת יוקר המחייה (בדגש על שוק הדירות), זכויות סטודנטים, מילואימניקים וחיילים בודדים. הגשתי על שולחן הכנסת הצעת חוק שקובעת לגליזציה של קנאביס באופן אחראי לפי מתווה מדינת קולורדו. בנוסף, כחלק משלושת חברי הכנסת הגאים בכחול לבן, אני מתכוון להיאבק על מנת להביא לשוויון זכויות מלא לקהילת הלהט"ב בישראל. אני מאמין בישראל שבה לכל אחת ולכל אחד יש מקום, מדינה שמקיימת שוויון זכויות חברתי ומדיני מלא וגמור – וזה לא משנה אם אתה הומו, ערבי, עולה חדש מברית המועצות או מאתיופיה, רפורמי או חרדי – כולנו ישראליים, לכולנו יש מקום וכולנו שווים בפני החוק".

מה הסיכוי: "תוצאות הבחירות תלויות בעם ישראל. ברור לכולם שהתוצאות תקבענה בהתאם לאחוז ההצבעה. כולם כולל כולם צריכים לצאת להצביע כדי להביא שינוי. עוד ברור שרק כחול לבן גדולה יכולה להחליף את ביבי ולהביא לשינוי הדרוש במדינה. לא פרץ ולא מרץ, וגם לא ליברמן, יכולים להביא את השינוי".

 

"תמיד יש הפתעות, הכל פתוח והכל אפשרי"

נורית קורן, מקום 45 ברשימת הליכוד

כרטיס ביקור: בת 59, אם לארבעה וסבתא לארבעה. עורכת דין ומגשרת. כיהנה בכנסת ה-20, היתה חברה בוועדות הכספים, בכלכלה, ברווחה ובחוקה.

למה אני: "לאורך כל הקדנציה ראיתי לנגד עיניי את טובת הציבור ועזרה לאוכלוסיות מוחלשות בכל תחום שפעלתי: הליכי גבייה הוגנים בהוצאה לפועל, חינוך מיוחד, שילוב אנשים עם מוגבלויות בתעסוקה ובחברה, שיפור תנאי הקליטה והתעסוקה לעולים, קידום ושמירה על זכויות בעלי חיים והסביבה. בפרשת ילדי תימן הובלתי את מהלך היסטורי למען חקר האמת והמשפחות. אסור לאבד את שעת הרצון ושההישגים של הועדה שעמדתי בראשה ירדו לטמיון. אני מרגישה שעוד ידי נטויה ויש לי עוד הרבה רצון ויכולת להמשיך ולתרום לציבור בישראל מהכנסת".

מה הסיכוי: "המיקום שלי ברשימה נראה כרגע לא ריאלי, אך מהבחירות לכנסת ה-20 למדתי שהסקרים לא תמיד מנבאים את מה שקורה במציאות ושתמיד יש הפתעות, הכל פתוח והכל אפשרי כשיש אמונה ורצון".

 

"אם אני אכנס מהמקום הזה, זו תהיה תחושה של ניצחון"

משה (מוץ) מטלון, מקום 36 ברשימת כחול לבן

צילום אריק גרוס

כרטיס ביקור: ב-1994 הצטרף למפלגת הליכוד וכיהן כחבר מועצת העיר הרצליה מטעם המפלגה עד שנת 2000. כיהן בהנהלת אגודת הספורט מכבי הרצליה והיה ראש משלחת ישראל למשחקים הפאראלימפיים באתונה (2004) ובייג’ינג (2008). בשנת 2008 התפטר מכהונתו כיו"ר ארגון נכי צה"ל לשם התמודדות ברשימת ישראל ביתנו בבחירות לכנסת ה-18 וכיהן כח"כ. היום הוא עצמאי ומשמש כיועץ ודירקטור בכמה חברות במשק, בהן דיסקונט השקעות וממן.

למה אני: "אני אוהב את מדינת ישראל ומרגיש מחויב למדינה. נולדתי פה וילדיי ונכדיי פה וכנראה שתפקידי בעולם הציבורי. למרות שהיום אני נמצא במקום מאוד נוח, החלטתי לצאת מאיזור הנוחות שלי ולהתגייס, כמו שהתגייסתי והתנדבתי לצבא בצעירותי. אני חושב שזה הזמן לצאת ולעשות למען ילדינו".

מה הסיכוי: "יש לי תחושה טובה שאם נסיים את מערכת הבחירות הזאת שנכפתה עלינו בצורה טובה, והציבור יפנים שרק כחול לבן גדולה יכולה להוביל לשינוי ולמהפך, יהיה סיכוי טוב יותר לעתיד טוב יותר לילדינו ולנכדינו. אם אני אכנס מהמקום הזה, זו תהיה תחושה של ניצחון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר