חטיבת סמדר. צילום עזרא לוי

פעילים ניסו לשכנע תלמידים להניח תפילין. אחד האבות העיר להם. זה הסתיים במכות

הורה מחטיבת סמדר התלונן במשטרה: כשביקש מהפעילים להתפנות, ספג מכות וקללות. גם הורה אחר הותקף. רב חב"ד במערב העיר: "אין לחב"ד כל קשר לתוקף"

פורסם בתאריך: 6.10.19 17:03

משטרת ישראל פתחה בחקירה בעקבות תלונה שהגיש הורה מחטיבת סמדר, שהותקף לטענתו ביום שישי על ידי אדם סמוך לחטיבה. זאת, לטענתו, לאחר שביקש מהתוקף ומצעיר אחר, פעיל של חב"ד, שניסו לשכנע תלמידים להניח תפילין, לעזוב את המקום. היום בבוקר הוא הגיש תלונה במשטרה בגין האירוע. הרב אריק שופט, שאחראי על פעילות חב"ד במערב העיר ושבנו הוא פעיל חב"ד שהיה במקום, הבהיר שהתוקף אינו פעיל של חב"ד.

"היום כשבאתי לאסוף את ילדיי מחטיבת הביניים סמדר היתה לי חוויה לא נעימה מול פעילי דת פאנטיים שהגיעו וניסו לשדל ילדים שיצאו מהחטיבה להניח תפילין", כתב האב בפוסט שפרסם אתמול בפייסבוק, אליו צורף סרטון וידאו מהאירוע, פוסט שהוסר מאז, "יצאתי מהרכב וביקשתי מהם שיפסיקו וילכו כי זה אינו מקום מתאים סמוך לבית הספר. היה בחור שנראה כבן 17-16, לבוש בחליפה של חב"ד, עם סיכה של חב"ד ותיק שקוף עם ערכת תפילין שנעמד ליד כלי המיחזור ולפני תחנת האוטובוס וניסה לשכנע ילדים להניח תפילין. לידו בצד עמד גבר נוסף גבוה במצחייה וכאשר ביקשתי מהבחור הצעיר להפסיק ולזוז, הופיע הלה, התחיל לקלל ולדחוף אותי פיזית בגוף ודחיפת ידיים לפנים.

"לאחר מכן הצטרף אב נוסף וביקש מהם להתפנות מהמקום והודיע לבחור כי הוא עבר את הגבול עם הדחיפות והמכות לפנים וכי הוא מזמין מיד משטרה, כי היה נוכח לתקיפה, וביקש ממני להישאר כדי למסור עדות. הבחור נכנס לאטרף ושוב ניגש אלי ודחף אותי פיזית עם הראש שלו והקסקט, תוך שהוא צועק 'אני ארביץ לך, תעוף מפה, מה תעשה לי' ועוד קללות. לאחר מכן ירק לעברי מספר פעמים תוך כדי הליכה מאיימת כלפי. ואז פנה לאב השני ועשה את אותו הדבר, ההוא התחמם. ואז הדתי נתן לו עם הראש נגיחה לפנים. ולאחר מכן תפס אותו בגוף וזרק אותו בפתאומיות תוך מכות אגרופים לבטן לתוך השיחים הצמודים לגדר. מעוצמת המכה עפו להורה הסנדלים מהרגליים, הדתי החל לחבוט בהורה והלה מגן על עצמו ביד אחת תוך שהוא מחזיק את הטלפון וצועק למשטרה הצילו".

"ניגשתי לזוג הניצים וביקשתי להפסיק מיד ולהפריד אחד מהשני. תפסתי בגוף הדתי ושאלתי אותו בקול, האם זו דרך התורה? הבחור התעשת, עזב את ההורה המבוהל וקם מן השוחה, תוך שהוא אומר כי איבד את כובעו בתוך השיחים וכי ההורה פגע בו בשפה וכי יורד לו דם. תוך רגע התחמם שוב, חזר בו, ורץ אחרי ההורה שנמלט לכיוון ביה"ס. ההורה המותקף הגיע לשומר והלה הכניסו פנימה וסגר את השער בפני התוקף. לאחר מכן הסתובב הבחור ליד השער, הבחור הראשון' הצעיר לבוש החליפה' הסתלק מזמן עם התחלת התקיפה. בעודו ממלמל כי אסור לצלמו מאחר והוא קטין… הבחור התוקף פנה והלך. המשטרה כמובן לא הגיעה ומאחר ולא היתה לנו תמונה של התוקף לא נשארתי לחכות למשטרה. האמת שאיני יודע מה שמו של ההורה שהותקף פיזית. מורה בבית הספר יצא החוצה רק לאחר שאשתי (לאחר שבני הודיע לה על התקיפה) הודיעה בקבוצת הווטסאפ של ההנהגה הבית ספרית כי יש תקיפה פיזית של הורה מחוץ לביה"ס וכי נאלצה להודיע בקבוצה לאחר שאינם עונים לטלפונים.

"האם עד אותו הרגע אף אחד ממנהלי ביה"ס לא הוזעק ע"י השומר? האם זו תגובה הגיונית של ביה"ס וכוחות ההצלה לאירוע מתגלגל, סמוך לפתח הכניסה של חטיבת הביניים? ההורה המותקף סיפר לי כי הוא ראה את הבחור התוקף בטרנינג מתפנה לכיוון הבית הפרטי בסוף רחוב ווינגייט, שם יש מעין בית כנסת מאולתר של חב"ד. הבעיה היא שכולם מכניסים את הראש לאדמה, מפחדים להתערב בנושאי דת. והעירייה לכאורה אינה מתערבת, אך מאפשרת פרסום משותף, תלייה של פרסומים על גדר ביה"ס, ואפילו שימוש בביה"ס הזה וגם אחרים כנקודת התאגדות לחיזוק. מה קורה כאן? ממתי הפכנו לבני ברק? ומהי רמת ההגנה ודרכי המענה והתגובה של העירייה לארועים כאלה. האם אין קשר מידי בין דיווח במשטרה על אירוע חריג צמוד לביה"ס ולגופי השיטור של העירייה? יצוין כי אף גוף לא פנה אליי מקרות האירוע היום בשעה 12:10 לערך".

הרב אריק שופט, שאחראי על פעילות חב"ד במערב העיר, מסר בתגובה: "חסידות חב"ד חרטה על דגלה אהבת ישראל. יעידו על כך כל שליחי חב"ד ברחבי העולם שעזבו את עיר הולדתם ונסעו לקצה העולם בכדי לעזור ליהודי אחר שמעולם לא ראו. אנחנו מגנים כל ביטוי של אלימות, מילולית או פיזית. בכל 250 שנות החסידות לא נשמע על הרמת יד או ביטוי אלימות אחר בכדי לקדם את הפצת היהדות אותה אנו עושים בכל רחבי העולם וגם בהרצליה פיתוח. לגופו של עניין, בני בן 14.5, מאז בר המצווה שלו, קיבל על עצמו להניח תפילין בימי שישי למעוניינים בכך. הוא עושה זאת כבר למעלה משנה ליד תחנת האוטובוס ברחוב וינגייט, במרחק סביר מפתח חטיבת הביניים סמדר. השבוע כשהגיע לשם בגפו ניגש אליו הורה וביקש שיזוז מהמקום בו עמד. בעוד בני הספיק להגיב, עובר אורח שראה את המקרה נכנס לדין ודברים עם ההורה שביקש לזוז, ומהר מאוד הדבר התפתח לתגרה, דבר מצער וחמור שאין כמותו. בני, כמו הרבה מהילדים שהיו שם, היו המומים מכל הסיטואציה ונדרש זמן רב להשכיח ולו במעט את המקרה. מתוך תחושת שליחות בה אנו פועלים כל הזמן נפגשתי הבוקר עם ההורה, הצפנו את המקרה תוך הבהרה שאין לחב"ד כל קשר לתוקף, ואנו מגנים כל גילוי של אלימות. יישרנו את ההדורים תוך תקווה להרבות אהבה בין אדם לחברו ימים ספורים לפני הגיענו ליום הקדוש, יום הכיפורים".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "הוגשה תלונה ונפתחה חקירה. ניידת הגיעה, התוקף ברח בטרם הגעת הניידת".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "עיריית הרצליה רואה בחומרה את האירוע. אין אישור – לא לחב"ד ולא לשום גוף אחר – להציב דוכן מחוץ לשטח בית הספר. אנו מקווים שהמשטרה תחקור את האירוע וימוצה והדין עם הגורמים האחראים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. די למלחמת האחים בבקשה!

    עכשיו יגיעו מלא תגובות נבזות ומסטינות
    עצרו רגע.

    כתבה מוטית
    נתונים לא בדוקים נקראים כעובדות
    פעילים ניסו לשכנע..
    ממתי להציע נהיה שכנוע
    דיייי

  2. חרטוטי הכת החבדית

    "בכל 250 שנות החסידות לא נשמע על הרמת יד או ביטוי אלימות אחר בכדי לקדם את הפצת היהדות אותה אנו עושים בכל רחבי העולם וגם בהרצליה פיתוח."
    למה צריך להפיץ את היהדות בהרצליה פיתוח? האנשים שם לא מספיק יהודים? צריך עכשיו לגנוב להם את הילדים?

  3. אין מלחמת אחים, כי אין אחים. יש משלמי מיסים ויש פרזיטים.

    לצורך העניין, רוב אנשי חב"ד הינם בקבוצת משלמי המיסים. אממה, ככל הנראה התוקף אינו כזה. לגופו של עניין, ההדתה המתקיימת היום אינה בבחינת מלחמת אחים , אלא בבחינת מלחמת קיום: קיומנו, כציבור החילוני שרוצה חופש מדת, ונאלץ לוותר באורחות חייו על מנת שלא לפגוע ברגשותיו של הדתי. המדינה הולכת ומתדרדרת, ומפחיד לחשוב לאן אנו עשויים להגיע.

  4. משה צם ביום כיפור

    הכי חשוב שהדתיים יפסיקו את ניסיונות ההשתלטות שלהם על ערים חילוניות

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לכבוד יום הכיםורים מאחל לדרעק הבריון והאלים ייסורים רבים

  6. אחד מהעם

    לפתוח ליד בית כנסת, בית זונות ולהציע שירותים לא לשכנע, רק להציע.

    כל סתום ללא שכל יכול להבין שזנות ודת זה בדיוק אותו דבר.

  7. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא צריך להציע – מי שרוצה יניח לבד בביתו
    שיכו לעבוד במקום.

  8. אורי

    הגיע הזמן לא לראות את התגובות המתחסדות כאן !
    הם מתמידים לפגוע בנו החילונים הרבה מאוד שנים . מאוד קל לראות שהרב משקר , חד משמעית התוקף היה נציג של חבד והם לא היו במרחק רב מבית הספר. מדובר בארוע שהוא חלק מהרבה מאוד ארועים אחרים בשנים האחרונוץ, שינוי חוקי המדינה , פגיעה בחיילים בזמן השרות , סחיטה מטורפת של כסף מהמדינה , כל כך הרבה גסף שהם כבר לא יודעים מה לעשות איתו, הרב עובדיה נוסע בבמוו 735 חדשה ויש לו בבנק מעל 700 מיליון שקל. שינוי מערכך הלימוד בביתי ספר. שידול בכל מקום אפשרי לדת.

  9. חח

    מוות לכל המנשקי הקמעות הפרמטיבים חבורה של נאדרטלים שכל השקפת עולמם נתמכת מספר הזוי

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר