אתר בנייה בגליל ים. צילום עופר וקנין

דרמה נדל"נית: העירייה עצרה מתן היתרי בנייה בהרצליה

חברי הוועדה המקומית החליטו לעצור את מתן היתרי הבנייה בעיר בשל תשתיות הביוב שהגיעו לקיבולת המקסימלית. הוועדה תקיים מדי חודשיים ישיבת סטטוס בנושא

פורסם בתאריך: 12.12.19 12:01

חברי ועדת המשנה לתכנון ובניה הרצליה החליטו בישיבתם אתמול על הפסקת מתן היתרי הבניה בהרצליה בשל מצב תשתיות הביוב בעיר. החלטה זאת הגיעה בעקבות מכתב ששלח ראש עיריית הרצליה משה פדלון ביום לשרי האוצר והשיכון, משה כחלון וגילה גמליאל, ובו הודיע כי בכוונתו להפסיק את פעילות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהרצליה, ולא לאשר היתרי בנייה כלשהם בעיר בשל מצב חירום בתשתיות. יש לציין כי כל היתרי הבניה שכבר ניתנו בפועל ואושרו יתבצעו כרגיל, רק היתרי בניה נוספים ליחידות דיור חדשות או תוספות למבנים קיימים שמוסיפות צורכי דיור נוספים לא יאושרו.

הוועדה דנה בנושא בנוכחות יו"ר תאגיד מי הרצליה רונן שפירא והמנכ"ל שאולי אביב, שציינו בפני הוועדה כי המט"ש (מתקן לטיהור שפכים) של הרצליה מתוכנן לקלוט ולטפל במקסימום 25 אלף מ"ק וכיום הוא קולט 21 מ"ק. עד כה ניתנו היתרי בניה למעל 4,000 יחידות דיור ול-80 אלף מ"ר של מסחר ותעשייה. מה שאומר שיתרת השפכים שבהם יכול לטפל המט"ש תנוצל בתוכניות הבניה שכבר אושרו וניתנו להן היתרי בניה וההערכה היא שבעוד שלוש-ארבע שנים המתקן לקיבולת המקסימלית שלו. נציין כי התחברות הרצליה לשפד"ן וביטול המט"ש צפויה בשנת 2021.

גורם בעירייה מסר כי אם יובטח ביצוע פתרונות על ידי המדינה, שבאופן מעשי יגדילו את קיבולת הטיפול בשפכים, תחזור הוועדה המקומית לדון במתן היתרי בנייה. עוד הוחלט שהוועדה תקיים מדי חודשיים ישיבת סטטוס בנושא.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר