הפנינג חגים בבית בחטיבת ביניים "יד גיורא". קרדיט: אלעד צדיקוב

"ילדים מחופשים לסנטה קלאוס, חוגגים עם עצי אשוח": סערת כריסמס בחטיבה בהרצליה מסרבת לשכוך

חבר מועצת עיריית הרצליה אלעד צדיקוב הגיע הבוקר לחטיבת יד גיורא לאחר שלטענתו חשד כי בניגוד למה שנאמר לו, תלמידים יצרו תערוכה המשלבת מיצגים של חג המולד לצד מיצגי חג החנוכה. הוא דורש משר החינוך לפתוח בהליך משמעתי. העירייה: "חבר המועצה נכנס באמתלת שווא לבית הספר". צדיקוב: "שקר וכזב"

פורסם בתאריך: 22.12.19 17:23

הסערה בחטיבת יד גיורא מסרבת לשכוך: חבר המועצה אלעד צדיקוב הגיע הבוקר לחטיבת הביניים בהרצליה, צילם את התערוכה שהציגו את התלמידים של מיצגי חנוכה וחג המולד, ואף התעמת עם המורות.

כזכור, צדיקוב יצא כנגד תערוכת התלמידים במכתב זועם ששלח לשר החינוך הרב רפי פרץ ולראש עיריית הרצליה משה פדלון, וטען כי ישנה יוזמה להחדרת רוח הנצרות בחטיבת הביניים. לאחר מכן, שוחח צדיקוב עם מנהלת בית הספר, רונית כהן מתות, התנצל על דבריו וטען כי הובהר שהתערוכה לא תוצג במתכונת ממנה חשש. למרות זאת, צדיקוב טוען כי חשד שלמרות מה שנאמר לו, התערוכה תתן מקום מרכזי לחג המולד במיצגיה, ולכן הגיע הבוקר לבית הספר, כדי לראות את התערוכה בעצמו.

"אחרי שהורים התלוננו בפני והוצאתי מכתב תלונה, באו מבית הספר ואמרו 'אתה פוגע בנו לחינם'", אומר צדיקוב, "אמרתי אם טעיתי, אני מבקש סליחה. באתי לבית הספר, שוחחתי עם המנהלת שאמרה לי שאין דברים בגו, והוצאתי מכתב התנצלות יום אחרי שהוצאתי מכתב תלונה, ובא לציון גואל. אמרו לי אז שהמיצג הוא ביום שני, ושאוכל להגיע לסיור אם אחפוץ. בפועל הסתבר שהונו אותי, הרי זה היה היום, ביום ראשון. אמרו לי שישלחו לי את לשון המטלה שנתנו לתלמידים שהקימו את התערוכה, ולא שלחו לי. שלחתי הודעות, התקשרתי, מנהלת בית הספר לא ענתה לי. אני מקבל בינתיים עוד תלונות מההורים שלא נחה דעתם מהסיפור הזה.

אלעד צדיקוב

"הונו אותי". אלעד צדיקוב

"הגעתי היום לבית הספר, וחשכו עיניי. אני רואה חנוכה וכריסמס בערבוביה. היה בערך 40 אחוז כריסמס, 60 אחוז חנוכה. ילדים מחופשים לסנטה קלאוס, עצי אשוח. אמרתי לאחת המורות שזה מחריד בעיניי. חנוכה זה חג של רוח ישראל שגוברת על רוח זרה, רוח ההתייוונות, וזה מה שנהיה בחנוכה? פתאום התאגדו סביבי עוד ועוד מורות, אמרו לי שאסור לי לצלם. הגיעה המנהלת, הייתה אווירה של אי נוחות. שאלתי למה אמרו שזה בראשון ואמרו לי שזה בשני, אמרו לי שהם הקדימו".

הפנינג חגים בבית בחטיבת ביניים "יד גיורא". קרדיט: אלעד צדיקוב

הפנינג חגים בבית בחטיבת ביניים "יד גיורא". קרדיט: אלעד צדיקוב

איך אתה מגיב לטענת העירייה שנכנסה לבית הספר באמתלת שווא?

"שקר וכזב, לא הצתוויתי לתת שום סיבה בעת כניסתי לבית הספר. השומר זיהה אותי, אמרתי לו 'שלום, חנוכה שמח', הוא פתח לי את הדלת ונכנסתי. מבהיל אותי שמתרכזים בעניין שנכנסתי או לא נכנסתי באישור בבית הספר".

הפנינג חגים בבית בחטיבת ביניים "יד גיורא". קרדיט: אלעד צדיקוב

בהמשך לביקור צדיקוב שלח היום מכתב לשר החינוך הרב רפי פרץ, לראש העירייה משה פדלון, למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב ולמנהל אגף חינוך בהרצליה יעקב נחום תחת הכותרת "חזרה מהתנצלות ודרישה להליך משמעתי בגין החדרת  נצרות לחטיבת ביניים בהרצליה".

"בשבוע שעבר התלוננתי אודות החדרת רוח הנצרות בחט"ב יד גיורא בהרצליה", כתב צדיקוב, "לאחר סיור, ופגישה עם הגב' רונית כהן מתות, מנהלת המוסד הוניתי על ידה כי הדברים אינם כהווייתם – אשר על כן שלחתי מכתב התנצלות. בסיכומי עם הגב' כהן מתות, סוכמה אפשרותי האופציונאלית להגעה למיצג ביום שני וכן כי לבקשתי, ישלח אליי לשון מטלת שעורי הבית – אודותיה הלנתי. בפועל – התעלמה המנהלת מבקשתי, לא שלחה את לשון המטלה. כמו כן התברר כי המנהלת הונתה ודיווחה לא אמת אודות מועד המיצג. בהגיעי היום, יום א', לביקור פתע בחטיבה נחרדתי לגלות את מיצגי חנוכה וכריסטמס משמשים בערבוביה. את ילדי ביה"ס מחופשים לסנטה קלאוס, חוגגים עם עצי אשוח ועורכים משחקים ברוח החג הנוצרי במיצגים ברחבי חצר ביה"ס. ברצוני להלין באופן חריף ונוקב על הפחת רוח הנצרות לילדי ביה"ס .דומה הדבר להליך ההתייוונות שניסו לפעול היוונים על ישראל, ושחנוכה גופא הוא אור הניצחון של רוח ישראל על כוונתם. הנני מבקש לפעול בחומרה בנידון ולפתוח בהליכים משמעתיים חריפים כנגד המורה ומנהלת ביה"ס. הן על יוזמתם העצמאית להפחת רוח נוצרית והן על דיווח שקרי לחבר מועצת העיר הרצליה, מחזיק תיק תרבות יהודית".

סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, איה פרישקולניק מסרה בתגובה: "הנהלת עיריית הרצליה מגנה בתוקף את ההתקפות האישיות של מר צדיקוב כנגד מנהלת בית הספר והמורה. הניסיון להפוך את הנושא לעימות אישי מול צוותי החינוך אינו מקובל על הנהלת העיר. כממונה על החינוך בהרצליה דלתי תמיד פתוחה לכל תלונה, בקשת הבהרה או יוזמה ולא יעלה על הדעת שחבר המועצה יסתנן למוסד חינוך עירוני הפועל על פי מדיניות עירונית ויתעמת עם אנשי החינוך. המדיניות העירונית בתחום החינוך מבוססת על ערכי פלורליזם, שוויון, דמוקרטיה ואהבת הארץ. חשיפתם של תלמידים למסורות תרבותיות ודתיות של עמים אחרים בעולם היא 'מעט אור דוחה הרבה מן החושך' שאנו חייבים לגלות לדור הצעיר כדרך להכיר את האחר ולכבדו. אין מה לחשוש מהכרה של תרבויות ודתות אחרות והפחד כי הילדים בבית הספר יתנצרו מגוחך".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "מדובר בפעילות במסגרת תכנית "הפסקה פעילה" בה הוצגה עבודת חקר של התלמידים על חגי דתות אחרות ומנהגי החג. לצערינו חבר המועצה נכנס באמתלת שווא לבית הספר וצילם קטינים ללא אישור. חנוכה הוא חג האור. אור שמאיר גם פינות נוספות בתחומי הידע והדעת. עיריית הרצליה דוגלת באור ובנאורות ולא תיתן להחשיך את מערכת החינוך בעיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אמא ביד גיורא

    חבר מועצה שעושה עבודה מדהימה ואכפתית!
    אני מזועזעת ממה שעושה מנהלת בית הספר על דעתה.
    גאה בעיר עם נציגות כזאת.
    מתביישת בעיר עם הנהלת חטיבה כזאת.

  2. יהודית המכבית

    באנו חושך לגרש!
    הרחבת אופקים , לא תהפוך תלמידים לנוצרים.
    צדיקוב, הגזמת!

  3. גבי

    במעטה של הרחבת אופקים מתרצות הנשים את קידוש הנצרות בחג יהודי המסמל יותר מכל את השנאה של היוונים והנוצרים את היהדות ועם ישראל. הנצרות זוחלת מתחת לעורינו בגלל נשים לא יהודיות המזדהות כיהודיות.

  4. הורים מיד גיורא

    חסר למר צדיקוב הרבה ערכים ומוטב שיקבל כעבודות שירות לבוא חודש ללמוד בחטיבה הכי טובה במחוז ת"א !שזוכה בפרסים כל שנה, על תהליכי למידה וחדשנות שמטרתם להאיר את חיינו בקידמה ולא בחושך של הפחדות, גידופים, אלימות כלפי כל מי שדעתו שונה ממך,חוסר נאורות וצרות אופקים שהורסים כל חלקה טובה בחיי החברה הישראלית האלימה והבלתי נסבלת בגלל אנשים כמוהו. אף אחד בעיר לא סופר אותך ממטר, אז חיפשת פרסום ברמה הארצית – קיבלת… אבל לעולם תזכר כמפלג, חשוך דיעות, פרמיטיבי, חוזר בתשובה הזוי שלא נולד דתי ומנסה להפוך את הדת היהודית המקסימה למסע חומניסטי. תתבייש.

  5. הורים מיד גיורא?? חחח חחח..

    לכותבי ההערה הקודמת!
    את מי בדיוק אתם מייצגים??את כל ההורים??
    יצאתם מדעתכם!
    תעשו עץ אשוח בבית, לא בבית ספר של הבנות שלי!
    השתגענו?
    מה קרה לנו?
    מה קרה לשורשים היהודיים שלנו?
    פרסים ברובוטיקה ומצטיין מחוז שוליים ומתגמדים מול הרוח הארורה והקלוקלת שהכנסתם!

    רונית, עד היום הערכתי את פעולותייך.
    הגיעה השעה לשים מפתחות וללכת הביתה!

    לא אשלח שנה נוספת את בנותיי לבי"ס שפועל וחותר נגד היהדות. אנו לא בית דתי, אבל בהחלט מכבד את המסורת שלנו.

    בושה גדולה!

    מזל שהנושא נחשף.

  6. אזרח יהודי מודאג

    בושה וחרפה לבית הספר הזה!!! ככה שמים תהלוכה נוצרית בבית ספר?? פשוט ביזיון לתת לילדים לחגוג חגים כאלה שאין קשר בינם לבין יהדות כלל וכלל!!
    צריך לקנוס את בית הספר הזה! וזאת אמורה להיות מדינה יהודית עוד!!

  7. מין לא דת

    שמישהו ידחוף לו אשוח ברקטום. הומו בארון שאם היה מענג את עצמו היו נחסכים מכולנו נהרות הדת והרוע שהוא שופך בעיר

  8. דוקטור אני חילוני

    הילדים החילונים לא מכירים את את חגי ישראל שלא לדבר על שבת או תפילות.
    אבל שמדובר בנצרות ומסיבות הם רצים.
    ולהשתמש בימי חופש כמו שבת וחגים הם יודעים להשתמש.
    הילדים שלכם הולכים לאיבוד בתוך עולם האנטרנט.
    שלא לדבר על תנועות נוער שמלמדים אותם רק לצעוק .
    בקיצור הילדים שלכם נזרקים לזבל

  9. מורה מקצועית בבית הספר

    כמורה מקצועית בבית הספר, הרגשתי מאוד לא נוח משטיפת החצר בחנוכיות ועצי אשוח – זה לא החנוכה שמישהו מאיתנו גדל עליו.

    לא הבנתי למה היה דחוף להכניס זאת בכוח בשיעורי אנגלית.

    הבי"ס עסוק וטרוד מאוד בתחרות הארצית, וזנח את היסודות שעליהם כולנו עומדים.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר