אח. קמין. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אח. קמין. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

חלקיקים מסרטנים באוויר: האם בעקבות התלונות גם הרצליה תאסור שימוש בקמינים?

התושבים מצפים מעיריית הרצליה ללכת בעקבות כפר סבא, שאסרה על התקנת קמינים חדשים וקראה לתושבים להימנע מהשימוש בהם. תגובת העירייה: "התלונה הועברה לבחינתם של גורמי המקצוע בתחום איכות הסביבה"

פורסם בתאריך: 12.1.20 09:56

החורף כאן והתלונות חוזרות: תושבים בהרצליה מתלוננים, כמו גם בחורף שעבר ובזה שקדם לו, על זיהום אוויר כתוצאה משימוש בקמיני עצים בבתים בלב שכונות מגורים בעיר.

כפי שהיה בפברואר בשנה שעברה, תושבים בהרצליה, בעיקר בשכונת הרצליה הצעירה, מתלוננים על ריח חריף של עשן כתוצאה מהקמינים שלא מאפשר להם לפתוח חלונות. "בערבים ובלילות יש ריח חזק מאוד באוויר מהקמינים ברחובות ביל"ו וביהודה הנשיא", אומרת אחת התושבות, "פניתי בשנה שעברה לעירייה והם לא עשו כלום ומאום בעניין, לכן לא פניתי אליהם שוב השנה. זה לא אכפת לעירייה בכלל. הם אומרים שהם שולחים פקחים, אבל הם לא עובדים בלילה כשהקמינים מופעלים. אז לא מפתיע שהפקחים מסתובבים ביום ולא מוצאים קמין פועל. בקיצור, העירייה מזלזלת. הייתי שמחה אם עיריית הרצליה היתה פועלת כמו עיריית כפר סבא שיצאה נגד שימוש בקמינים בעיר".

כאמור, בחודש דצמבר האחרון הוועדה העירונית לאיכות הסביבה של עיריית כפר סבא התכנסה לדון בנושא זיהום האוויר הנגרם כתוצאה משימוש בקמיני עצים והמליצה על איסור התקנת קמיני עצים חדשים ברחבי העיר. כמו כן, קראה הוועדה לתושבי העיר שבבתיהם כבר מותקנים קמיני עצים, להימנע מהשימוש בהם ומזהירה את הציבור מפני ההשלכות הבריאותיות הקשות כתוצאה מהפעלתם.

בדיון הציגו עמרי אור ודניאל וינברגר מארגון "קמין עצים – סכנה בריאותית" את התופעה, והציגו נתונים שעל פיהם פולטים קמיני העצים מזהמים שונים אל תוך הבית ואל המרחב הציבורי בלב שכונות מגורים, ובהם חלקיקים הפוגעים באופן קשה בנשימה, וכן חומרים מסרטנים. השניים אמרו אז לצומת השרון כי "על פי נתוני המשרד להגנת הסביבה קמיני עצים בישראל קיימים רק ב-4% מהבתים ובכל זאת הם אחראים לפליטה של פי ארבעה יותר מסרטנים לאוויר מכל ייצור החשמל בישראל בשנה, כשכל הזיהום הוא בתוך שכונות מגורים. אנו מברכים את הוועדה על ההחלטה הברורה שקיבלה למען בריאות תושבי כפר סבא ואיכות האוויר בעיר, ומקווים שעוד עיריות ומועצות ילכו בדרכה".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "התלונה הועברה לבחינתם של גורמי המקצוע בתחום איכות הסביבה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. דנה

    חובה לאסור שימוש בהרצליה. הם מרעילים אותנו ואת הילדים שלנו. תענוג של עשירים שמזהמים אל הסביבה בחוץ, כדי שחהם יהיה חמים בבית עם הרבה פוזה.
    פדלון חייב חהוציא הוראה מיידית על איסור שימוש

  2. יפה

    יש גם קמין מעשן לבישול וזה צורב בעיניים יש אצלנו ברחוב אדם שמתעסק בבישול בחצר שלו ומסריח את כל הרחוב

  3. אברהם

    גם בנווה עמל קיימת הבעיה ואי אפשר לשהות בחוץ בערב בגלל הריח המחניק שלא לדבר לפתוח חלונות.

  4. עדי

    זה הוכח כמסרטן לא יאמן שלאף אחד לא אכפת!!! יש ערבים שהריח והעשן בלתי נסבל יותר גרוע מל"ג בעומר…

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פשוט גועל נפש של אנשים זךא מתחשבים בסביבה ובזולת.. קשישים, נשים בהריון, ילדים, חולים, וגם אוכלוסיה בריאה שנםגעים כולם בבריאותם. והעירייה פשוט מתעלמת. גם בהרצליה פיתוח חוסר התחשבות וישנם אנשים שמאד סובלים. צריך לאסור על שימוש. או שיתחילו לקבל קנסות. ואולי זה יגרום להם להתחיל "להתחשב" בסביבה.

  6. משה

    יש המון קמינים בהרצליה הצעירה. אם תצלמו אותם פועלים בלילה תצלמו אותם ותעבירו לעירייה. את הקנס הכבד והתביעה הם כבר לא ישכחו.

  7. ירון ליבנה

    האם עיריית הרצליה יכולה לפרסם המלצה מסודרת איזה קמינים עומדים בתקינה הארופית והאמריקאית של ניצול אנרגטי וזיהום מינימלי עד ללא ?
    לידיעתכם אלו הגורמים לקמין להסריח ולזהם :
    קמין פתוח מזהם גם את פנים הבית
    שריפת פסולת
    שריפת עץ רטוב
    להלן קישור למסמך אמריקאי של מחוז המפשייר המנחה אין להפעיל נכון קמין ולמנוע זיהום
    https://www.des.nh.gov/organization/commissioner/pip/factsheets/ard/documents/ard-36.pdf

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר