מועצת עיריית הרצליה. צילום עיריית הרצליה
מועצת עיריית הרצליה. צילום עיריית הרצליה

מי מפחד מקבלנים? למה נדחתה ההצעה להעביר בשידור ישיר את ישיבות ועדת התכנון בהרצליה

חברי ועדת המשנה לתכנון ובנייה דחו ברוב קולות את הצעתו של חבר המועצה רונן וסרמן. הנימוק שניתן: חברי הוועדה עלולים להיות מושפעים מלחץ של יזמים וקבלנים בזמן אמת

פורסם בתאריך: 16.1.20 08:35

חברי ועדת המשנה לתכנון ובניה הרצליה-כפר שמריהו החליטו אתמול לדחות את ההצעה לשדר לציבור, בשידור חי באינטרנט, את ישבות הוועדה המקומית לתכנון. זאת, לאחר שחבר מועצת העיר רונן וסרמן (יש עתיד) הגיש בעניין הצעה לסדר בישיבת המועצה שהתקיימה בדצמבר האחרון.

בישיבת המועצה נאמר לוסרמן על ידי ראש עיריית הרצליה משה פדלון והיועצת המשפטית של העירייה שהנושא בסמכות הוועדה המקומית והוא משך את ההצעה והוחלט כי העניין יעבור להצבעת חברי ועדת המשנה. אתמול העלה יו"ר הוועדה פדלון את ההצעה של וסרמן להצבעה וחמישה מתוך שבעה התנגדו: פדלון, דנה אורן-ינאי, צבי וייס, סרג' קורשיא ויהונתן יסעור. איל פביאן הצביע בעד ההצעה ומאיה כץ נמנעה.

וסרמן לצומת השרון: "הבנתי שעלו טענות שונות בישיבה, כולל ייעוץ משפטי שתיאר את הסכנות והלחצים שחברי הוועדה עתידים לקבל תוך כדי דיונים. אני מבין שאכן ישנם דברים רגישים ולכן התקבלה ההחלטה שהתקבלה. אני מודה לחברי הוועדה ששקלו את הצעתי".

פביאן אמר: "צר לי שזו הייתה החלטת וועדת המשנה לתכנון ובניה היום בעניין זה. אני וחברי דוגלים ומאמינים בשקיפות ובשיתוף הציבור. כזכור, יזמתי לפני כשנה את השידור החי של ישיבות מועצת העיר ומאז הן משודרות כך. לדעתי ראוי שגם ישיבות וועדת התכנון והבנייה ישודרו בשידור ישיר ובהתאם לכך הצבעתי היום. אנו אנשי ציבור אשר עוסקים בענייני הציבור, וראוי שאנחנו נדע שהציבור צופה בנו בעת מילוי תפקידנו, ולטעמי הדבר יועיל לתחושת הציבור ולאמון שלו, ויגביר את מעורבותו בתהליכים הציבוריים. כך נוהגת כנסת ישראל וכך החלו לנהוג וועדות מקומיות לתכנון ובנייה אחרות בארץ".

אורן-ינאי שהתנגדה אמרה: "עמדו כמה דילמות על הפרק בדיון שקיימנו בנושא בוועדת המשנה. מצד אחד עלה הרצון שלנו לייצר שקיפות, להראות את אופן רצינות הוועדה, את מה שמתנהל בה ואופן קבלת ההחלטות. מצד שני עמד הרצון שלנו לשמור על ועדה ניטרלית ששמה את הפוליטיקה בצד ואת חילוקי הדעות בין האופוזיציה והקואליציה ויותר חשוב מזה ועדה מקצועית ועניינית שלא מושפעת מלחץ של יזמים, קבלנים ומגישי בקשות שהם חברים של חברים של חברים. כדי שלא יופעל על חברי הוועדה לחץ תוך כדי הישיבות תוך שימת דגש על 'אנחנו רואים מה אתה מצביע' וכדי שהיושרה והמקצועיות תישמר, שזה לדעתי יותר חשוב מהשידור הישיר של הוועדה, עדיף שלא יהיה צילום ושידור ישיר של הוועדה וזו הסיבה שרוב חברי הוועדה התנגדו לכך. מעבר לכך לא נפגעת השקיפות בפני הציבור מכיוון שכל הוועדות מוקלטות ויש פרוטוקולים שיוצאים בסמוך למועד הישיבה".

כץ כאמור נמנעה. "אני בעד שקיפות ציבורית ואני חושבת שזה חשוב והכרחי, יחד עם זאת, לצערי, התעכבתי בגלל העבודה והגעתי לישיבה כמעט בסוף הדיון, ביקשתי את חוות הדעת המשפטית לעניין ואחת הטענות שעלו היא מסכת לחצים שחברי הוועדה יכולים לעבור בשידור חי כאשר יזמים וקבלנים יכולים לראות את הדיון ולהשפיע במהלכו", היא אומרת, "הוועדה הזו צריכה להיות נקייה מלחצים כאשר נבחרי הציבור שומעים את אנשי המקצוע ומגבשים דעה בהתאם לחוות הדעת המקצועית. הישיבות לעיתים נמשכות גם 7-6 שעות ברצף ומתקיימות אחת לשבועיים ולעיתים אף אחת לשבוע. הדעות בנושא חלוקות ואני מכבדת מאוד את עמדתן של היועצות המשפטיות לוועדה בעיקר בנושא כזה ולכן החלטתי להימנע בהצבעה כי אכן אני מסכימה עם עמדתן ברמה העקרונית, יחד עם זאת ישנן ישיבות בנושאים מהותיים ורחבים כמו תוכנית מתאר ועוד שיכולות להיות מצולמות לטובת הציבור הרחב".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר