מועצת עיריית הרצליה. צילום עיריית הרצליה
מועצת עיריית הרצליה. צילום עיריית הרצליה

חברי המועצה יכריעו: האם ישיבות ועדת התכנון והבנייה יועברו בשידור חי?

חבר האופוזיציה רונן וסרמן שהעלה את ההצעה פתח גם עצומה בנושא. "אני לא חושב שעיריית הרצליה מסתירה משהו בישיבות, אבל לוועדה הזאת יש משמעות גדולה לתושבים רבים בעיר", הוא אומר

פורסם בתאריך: 24.12.19 07:52

חבר המועצה רונן וסרמן מסיעת "יש עתיד", מבקש להעלות הצעה לסדר היום בישיבת המועצה שתתקיים היום (שלישי), לפיה דיוני ישיבות הוועדה המקומית לתכנון ובנייה יצולמו ויועברו בשידור חי ברשת. לקראת הישיבה, פתח וסרמן עצומה אינטרנטית בנושא, שבינתיים גייסה עשרות חתימות.

"עד לפני כמה חודשים, ישיבות המועצה היו מצולמות ומועלות בעיכוב לאתר האינטרנט", אומר וסרמן, "לפני כמה חודשים החליטו להעביר את הישיבות בשידור חי. ויותר ויותר אנשים עוקבים. במקום להגיע לישיבה, שחלקן אני מסכים, די משעממות, אנשים יושבים בפיג'מות שלהם וצופים. אני חושב שהגיע הזמן להתקדם לשלב הבא. אני לא חושב שעיריית הרצליה מסתירה משהו בישיבות ועדת תכנון ובנייה, אבל לוועדה הזאת יש משמעות גדולה לתושבים רבים בעיר. לעתים נאמרים דברים בישיבות אלה, שלא נכנסים לפרוטוקול כמו שהם נאמרים. אם מישהו בכיר בעירייה אומר 'הבטחתי, אבל לא הבטחתי לקיים', זה משהו שהציבור צריך לשמוע אותו כלשונו. יש משמעות מאוד גדולה לשידור חי של הישיבות הללו, או לפחות הקלטה והעלאה. אני מודע לזה שיש לכך עלות כספית מסוימת, אבל אני בטוח שיש דרך להוריד אותה. יש כאן משמעות לשקיפות מול הציבור, במיוחד שהעירייה מעבירה תכניות כל כך גרנדיוזיות בנוגע לבנייה ופיתוח בעיר".

רונן וסרמן

"יש כאן משמעות לשקיפות מול הציבור". רונן וסרמן

יוזמתו של וסרמן קיבלה תמיכה מחבר מועצה אחר על ספסל האופוזיציה, איל פביאן מסיעת "החופש לבחור". "בתחילת הקדנציה, יזמתי הצעה לסדר שישיבות המועצה ישודרו בשידור חי לטובת הציבור", אומר פביאן, "השיבו לי כי יבדקו את הנושא, וכתוצאה מזה אחרי מספר שבועות החליטו אכן לשדר את זה בשידור חי. דיברתי כבר מספר פעמים בישיבות מועצה על כך שישדרו גם את ישיבות ועדת תכנון ובנייה, כמו שנעשה ברמת גן למשל, על ידי כרמל שאמה כהן, כי הוא רגיל לזה מהכנסת. שם משדרים את כל הישיבות באופן ישיר לציבור כחלק משקיפות ושיתוף הציבור, ואני כמובן חושב שזה דבר טוב. רונן וסרמן הגיש את ההצעה, ואני בהחלט תומך בה. זה המשך ישיר של שידור חי של ישיבות המועצה. הציבור צריך לדעת כיצד הנבחרים שלו פועלים".

איל פביאן

"הציבור צריך לדעת כיצד הנבחרים שלו פועלים". אייל פביאן

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הנושא נשלח כהצעה לסדר למועצת העיר, ולכן, על פי הנוהל והסדר הטוב, יתקבלו תשובות בישיבת המועצה, שתערך ביום שלישי השבוע. כידוע, על פי מדיניות השקיפות של עיריית הרצליה, ישיבות מועצת העיר פתוחות לקהל ומשודרות בשידור חי באתר העירוני".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה באסה

    שידור ישיר הווה אומר החלטות על בסיס פופוליזם ולא לגופו של עניין , אני יכול להבין לתסכולם של חברי המועצה מהאופוזיציה ורצונם בחשיפה אבל מדובר ברעיון גרוע שיזיק.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר