ואלה שמות: אושרה רשימת התושבים שיקבלו את אות יקיר העיר הרצליה

בין 18 השמות שאישרה מועצת העיר: הפעילה לזכויות אדם ונשים, הגננת המיתולוגית, המזכירה של גולדה מאיר, הרופא שמטפל בעובדים זרים, יו"ר ועד השכונה, נשיא מועדון השחמט ועוד רבים וטובים

פורסם בתאריך: 20.1.20 08:22

מועצת עיריית הרצליה אישרה בישיבתה בשבוע שעבר את 18 יקירי העיר לשנים 2019-2018, שבחרה ועדת יקיר העיר בישיבתה בתחילת החודש. טקס הענקת האותות יתקיים ב-16 במרץ בשעה 17:30 בהיכל בעיר במעמד ראש העירייה משה פדלון ובני משפחותיהם של הזוכים.

"ועדת יקיר העיר היא ועדה חשובה שבעיקרה באה להוקיר את פעילותם של תושבי העיר שתורמים רבות ולאורך שנים בהתנדבות לקהילה", אומרת לצומת השרון מאיה כץ, יו"ר האופוזיציה וחברת הוועדה, "בוועדה הזו אין קואליציה ואופוזיציה, יש הערכה משותפת לכלל האנשים שמועמדים לתואר. המועמדים השנה היו מאוד מרגשים וההחלטות היו מורכבות וקשות לאור המועמדים המדהימים שהגיעו לדיון. צר לי בעיקר על מועמדותה של ורדה מור ז"ל, חברת מועצת עיריית הרצליה לשעבר ויו"ר מועצת הנשים לשעבר, שהייתה מועמדת לפני כשנה אך נפטרה טרם דיוני הוועדה (לאור אילוצי הבחירות דחו את הוועדה בשנה). היא היתה אישה יקרה ואהובה והיוותה עבורי מורת דרך. אני חושבת שהיא מאוד ראויה לקבל את התואר הזה ואני בטוחה כי עיריית הרצליה תנציח אותה ואת פועלה בדרכים אחרות".

ורדה מור. צילום באדיבות עיריית הרצליה

ורדה מור ז"ל. צילום באדיבות עיריית הרצליה

יקירי העיר שנבחרו הם:

רות רזניק, בת 87, משוררת, סופרת, מתרגמת מרצה ולוחמת זכויות אדם. ב-1972 היתה בין מייסדות התנועה הפמיניסטית בישראל והקימה והפעילה פעילות באיזור השרון. ב-1973 הייתה ממייסדי התנועה לזכויות האזרח. בשנת 1977 הייתה בין מקימות עמותת ל.א. בשנים 1992-1989 היתה חברת מועצת העיר הרצליה וראש האופוזיציה מטעם מרצ. היא כלת פרס ישראל על מפעל חיים עבור תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה.

רות רזניק.צילום דודו בכר

רות רזניק. צילום דודו בכר

ד"ר יורם נוימן, בן 71, סגן מנהל בכיר המטו-אונקולוגיה ילדים ומנהל השירות האמבולטורי בבית החולים שיבא בתל השומר, מתחמה ברפואת ילדים, המטולוגיה של מבוגרים והמטו-אונקולוגיה ילדים. הוא בעל מרפאה פרטית בהרצליה לילדים ומבוגרים ומטפל בהתנדבות בעובדים זרים המתגוררים בהרצליה.

יחיאל ושדי, בן 62, מגשר זוגי, מנהל מרכז מאיצי החלקיקים באוניברסיטת אריאל, חבר המועצה הדתית בהרצליה ולשעבר יו"ר המועצה הדתית בהרצליה, יו"ר סניף עזר מציון בהרצליה וחבר דירקטוריון הקבורה העירוני הרצליה.

יחיאל ושדי

האחים חנן (79) ומיכה (75) דורפצאון, מבעלי חברת פלפוט הוותיקה שפועלת בהרצליה כבר 85 שנה ומפתחת, מייצרת ומשווקת מתנות, מזכרות ומוצרי חזרה לבית הספר. בפלפוט דוגלים שנים בהעסקת נערים בעלי מוגבלויות ומשפחות קשות יום. השניים פועלים לקרב בין דתיים וחילונים במסגרות שונות. הם תרמו גם להקמת מבנה בית הכנסת אחדות בעיר ותומכים בקבוצת הכדוריד "אליצור יאיר הרצליה". חנן היה במשך שנים הצלם הראשי של החברה ומיכה הוביל את התהליכים היצירתיים של ההוצאה לאור, יזם את הוצאתם לאור של ספרי תיירות על ישראל בשפות שונות והקים את מערך הייצוא.

האחים חנן (מימין) ומיכה דורפצאון

שמואל אוסקרוב, בן 70, שימש סגן מפקד גדוד 53 בחטיבת השריון במהלך קרבות הבלימה ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים וזכה בעיטור העוז על אומץ לבו וכושר מנהיגותו.

יהודה אוריאלי, בן 76, יו"ר עמותת בית האבות הרצליה למעוטי יכולת ברחוב הרב קוק בהרצליה כבר 25 שנה, שהחליף את אביו בתפקיד. בתמיכתו ובתרומתו הוקמה הפועל הרצליה והוא היה מתומכי הקמת המרכז הבינתחומי. חבר פעיל ב"משך ראשונים", הפועל לגיוס תרומות למעשים טובים, שהוריו היו ממקימיו. חבר מועצת העיר הרצליה במשך שתי קדנציות ב-1998 וב-2003 והתמודד פעמיים לראשות העירייה.

יהודה אוריאלי

אברהם קציר, בן 86, התייתם מאביו, שהיה השוחט והבודק הראשון של הרצליה שהיתה אז עוד מושבה, כשהיה בן 3. הוא עבד במשך 40 שנה בחברת אגד בהרצליה. במשך שנים רבות היה שותף ופעיל נאמן לבית הכנסת הגדול בעיר וכבר שנים שהוא בתפקיד המנהל והגבאי של בית הכנסת.

נילי הראל, אשת חינוך שיזמה, הקימה וניהלה את "הסדנה היצירתית למחנכים", שעסקה בשילוב המשחק בקהילה בגבול נווה עמל ויד התשעה ולשעבר מנהלת מוזיאון בית ראשונים הרצליה.

נילי הראל

ראובן צוק, בן 73, כבר יותר מחמש שנים מסייע בקידום הפעילות לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים בעיר. הוא שופט בינלאומי בכדורסל במסגרות מיוחדות. היה אב בית אולם ריבוק ומנהל אולם ספורט הראשונים בהרצליה עד שפרש לגמלאות ב-2015. בשלוש השנים האחרונות הוא מרכז את נושא המעורבות החברתית בעיר מול מנהל התחום העירוני.

ראובן צוק

ציון דנוך, בן 70, היה חבר בוועד ההורים העירוני במשך 28 שנים, היה סגן יו"ר ארגון ההורים הארצי במשך שנים, יו"ר ועד שכונת נווה עמל ויו"ר ועדת כספים בחברה למרכזים קהילתיים בהרצליה.

ציון דנוך

טובה חפץ, בת 100, אחת הגננות הוותיקות בהרצליה שניהלה במשך 46 שנים את "גן טובה" ששכן ברוב שנותיו ברחוב ויצמן ובחצרו היה עץ תות גדול. יותר מאלף ילדים בהרצליה, שהיו אז בני ארבע עד חמש, התחנכו אצלה בגן. הגן, שהיו בו חידושים טכנולוגיים ולימודיים כמו פינת שמיעה ומשחקים וחידונים שהמציאה טובה, אף הוזכר בשיריה וסיפוריה של סופרת הילדים לאה נאור. טובה נולדה בפולין למשפחת דוידוביץ והיתה בת יחידה להוריה. היא התייתמה מאמה כשהיתה פעוטה וב-1923, כשהיתה בת 3, עלתה לישראל מוורשה עם אביה ומשפחתו. הם התיישבו בהרצליה והיו ממקימיה.

"עד היום ניגשים אלי ברחוב": קיראו בהרחבה על הסיפור של טובה חפץ 

טובה חפץ

שלמה קנדלשיין, בן 71, מאמן ושופט שחמט בינלאומי ונשיא מועדון השחמט הרצליה שאותו הקים ב-1975.

שלמה קנדלשיין

אראלה שפילמן, בת 80, היתה מזכירתה של גולדה מאיר בעת שכיהנה כשרת החוץ, היתה ממקימי סניף שי"ל (שירות יעוץ לאזרח) בהרצליה ולאחר מכן היתה מנהלת הסניף. פעלה להקמת מועדון הגמלאים "60 על הים". היא חלק מ-17 גמלאים המשתתפים בפרויקט ותיקי הרצליה במרכז הבינתחומי שבמסגרתו הם מצוותים לסטודנטים מצטיינים לפעילות משותפת ומעשירה.

דבורה ויינשטיין, בת 83, שורדת שואה שמספרת בארץ ובחו"ל את סיפור חייה המרגש באמצעות סרט בהפקתה. היא דוברת שבע שפות ופעילה בזירה העירונית והארצית לטובת שורדי שואה ואזרחים ותיקים ואף יזמה חוק בכנסת לטובת שורדי שואה.

דבורה ויינשטיין

דקלה רייגרודסקי, בת 92, משנת 1954 ובמשך 25 שנה היא עבדה כמורה ומחנכת בבית הספר היסודי גורדון בהרצליה. היא היתה חלוצה בהובלת פרויקט "בית הספר על גלגלים", שכלל לימודים על ארץ ישראל בכיתה ובטיולים, בבתי הספר גורדון ונוף ים. במשך 30 שנה התנדבה בבית גיל הזהב בהרצליה כמורה להוראת העברית למבוגרים.

ג'וליה ברנס תמם, עלתה מלוב בתור נערה בספינת דייג בתקופת המנדט הבריטי. היא התעוורה בגיל 29, התאלמנה בגיל צעיר וגידלה לבדה ארבעה ילדים. היא פעילה במועדון לעיוור ובמועדון צמרות בעיר.

טוביה מונד, בן 88, עבד ב"סולל בונה" והיה מצוות הקמת נמל אשדוד, בניית הערים אשקלון, באר שבע ואילת. פועל למען רווחת הגמלאים בהרצליה במסגרת מכללת הגמלאים וחבר דירקטוריון בעמותת על"ה.

תרצה הראל, הפעילה בהתנדבות את בית התלמיד בבית הספר נוף ים, ב-1987 מונתה למנהלת מתנ"ס נוף ים וניהלה אותו במשך 25 שנה. מסוף שנת 2012 היא רכזת יישובית בהתנדבות במערב העיר הרצליה. היתה ממקימי קבוצת "בוקר של כיף" עבור גמלאים צעירים, שבימי חמישי אחת לשבועיים אוכלים יחד ארוחת בוקר קלה ולאחר מכן שומעים הרצאה. הקימה קבוצת שיחות בגרמנית שבה 23 חברים שנפגשים פעם בשבועיים במשך שעב וחצי לדבר על נושא נבחר בגרמנית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דויד

    איזו בחירה נכונה וטובה של יהודה אוריאלי! איש מדהים ומשפחה נפלאה שתרמו רבות לעיר ובכלל

  2. בחירה טובה

    יחיאל ושדי, איזה איש מדהים! צנוע ועושה בנועם הליכות רבות למען תושבי הרצליה. ראוי לכל הכבוד!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר