שדה התעופה בהרצליה. צילום עזרא לוי

הבנייה בשדה התעופה: נותר כשבוע להגשת התנגדויות. התושבים מארגנים דוכני החתמה

יום שישי הבא הוא המועד האחרון להגשת התנגדויות לתוכנית קריית המסלול להקמת 1,650 יחידות דיור בשטח השדה. "סגירת השדה תאפשר לרמ"י להשתלט על כל השטחים הפתוחים והירוקים היחידים בהרצליה", אומר אחד מראשי המאבק

פורסם בתאריך: 5.2.20 08:01

בימים האחרונים יצאו פעילי מטה המאבק לבינוי שפוי ופעילי השכונות של צפון הרצליה במבצע החתמה של התושבים על התנגדויות לתוכנית קריית מסלול של הוותמ"ל, שהופקדה להתנגדויות לפני כחודש וחצי. בפוסט שפרסם חבר המועצה וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה איל פביאן ביום ראשון בפייסבוק הוא קורא לתושבים להצטרף למאבק ולהגיש התנגדויות. בפרסום הוא מציין כי ניתן להגיש התנגדויות ללא תשלום באמצעות חתימה אצל אחד מארבעת עורכי הדין תושבי העיר שעושים זאת בהתנדבות – עו"ד אלי אליאס, עו"ד דנה אשל, עו"ד שירלי גדניר ועורך דין נוסף ששמו הוסר לבקשתו. ניתן להגיש התנגדויות לתוכנית עד 14.2.

נזכיר שלפי התוכנית יקומו 1,650 יחידות דיור בבניינים שיתנשאו לגובה של 25-10 קומות בשטח שדה התעופה. התושבים שמתנגדים לתוכנית טוענים שהתוכנית מפקיעה את היכולת של הרשות העירונית לתכנן את העיר בשיתוף התושבים בהתאם לחזון פיתוח העיר והיא נתפסת בעיניהם ככפייה מהשלטון המרכזי. כמו כן הם טוענים כי התוכנית תפגע בצביון השכונות הוותיקות בצפון העיר, המאופיינות בבניה נמוכה של צמודי קרקע ובניה של עד חמש קומות. בנוסף הם טוענים כי התוכנית תביא לציפוף יתר ועקב חוסר בתשתיות תומכות תיצור בעיות תחבורה ותנועה, בעיות ניקוז, בעיות במבני ציבור, חוסר בחינוך וגני ילדים ותעסוקה וצמצום משמעותי ביותר בשטחים הפתוחים ובפארקים הקיימים. עוד נזכיר כי ראש עיריית הרצליה משה פדלון סירב לבקשתו של פביאן לכנס פורום ומטה מאבק משותף לעירייה ולתושבים כדי להתנגד יחד לתוכנית קריית המסלול.

צבי דותן, אחד ממובילי המאבק של בינוי שפוי הרצליה ותושבי צפון הרצליה, אמר לצומת השרון: "מטה המאבק לבינוי שפוי יחד עם תושבי צפון הרצליה מארגנים את מבצע ההחתמה הענק נגד תוכניות הוותמ"ל קריית המסלול – תוכנית הזויה שתפגע אנושות בכל האיזור ובעיר כולה. ביום שישי הקרוב אנחנו פותחים דוכני החתמה של התושבים על ההתנגדויות בשתי השכונות – גן רש"ל ונחלת עדה. פנינו לראש העיר בבקשה להגיש יחד את ההתנגדויות אך הוא סירב, למרות שהעירייה מגישה גם היא התנגדויות לתוכנית קטסטרופלית זו. המטרה של התוכנית הזאת היא קודם לסגור את שדה התעופה ואז יתאפשר לרמ"י (רשות מקרקעי ישראל) להשתלט על כל השטחים הפתוחים והירוקים היחידים שנותרו בהרצליה ולבנות 75 מגדלים החל מ-27 קומות ועד למגדל בגובה של מעל 60 קומות בצמוד לבית הספר אילנות".

פביאן אמר לצומת השרון: "הגשת ההתנגדויות כעת היא חשובה ביותר ואני קורא למקסימום תושבים להצטרף אליהן. אני אפעל בכל האמצעים האפשריים יחד עם חברי כדי שהוועדה המקומית תגיש מצדה התנגדות חזקה ומקיפה לתוכנית זו שאינה טובה ואיננה מתאימה לצורכי העיר, כפי שמהנדסי העיר (הנוכחית והקודם) קבעו בכתב ובעל פה, ובהמשך עתירות לבתי משפט ככל שיידרש. זאת במקביל לתמיכתנו וסיוענו, לפעילותו ויוזמתו של מטה המאבק של תושבי הרצליה. באנו מקרב התושבים, אנו חלק מהם, מתפעלים מיוזמתם ומעורבותם.

איל פביאן. צילום עזרא לוי

"העירייה בראשות משה פדלון לא עתרה לבג"ץ נגד ההכרזה של קבינט הדיור כאשר אנו עתרנו בנושא יחד עם התושבים והוא גם לא העמיד כעת עצמו בראש מטה המאבק העירוני יחד עם התושבים, כאשר מדובר בעניין אסטרטגי של ממש לעיר ולתושביה. הגיע הזמן שפדלון יעמוד רשמית בראש מטה המאבק הכלל עירוני, יתאם פעולותיו עם התושבים ויאמר בקול ברור: 'אני והרצליה מעוניינים ששדה התעופה לא יפונה כעת מהרצליה, ולא מעוניינים לאפשר לבנות בשטחי צפון הרצליה יותר מ-2000 דירות עד שנת 2035'. עדיין לא מאוחר לכך שראש עיריית הרצליה יעמוד בראש המאבק העירוני בעניין וידבר בקול ברור, צלול וחד-משמעי. אני מקווה שהוא יעשה כך מול הכוחות החזקים מאוד הדוחפים את הבנייה המאסיבית והלא מתאימה בשטחי צפון הרצליה. אנחנו נעשה בכל מקרה את שלנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר