כלבים משוחררים בחוף הרצליה

מאז שהותקף הוא מתעד בעיר כלבים משוחררים: "העירייה והמשטרה מזלזלות ויתעוררו רק אחרי אסון"

מאז שהותקף על ידי כלב בחוף זבולון ונפצע, תושב הרצליה שולח לעירייה ולמשטרה צילומים של כלבים משוטטים אך טוען שלא מתייחסים ברצינות לתלונותיו. העירייה: "אגף הביטחון והפיקוח אוכף את הנושא". המשטרה: "נמשיך לסייע לפקחי העירייה"

פורסם בתאריך: 11.2.20 08:25

כבר שנה וחצי שתושב הרצליה פיתוח מצלם ומסריט כלבים שמסתובבים חופשיים ברחבי העיר ופונה עם התיעוד לעירייה ולמשטרה. הוא החל לעשות זאת מאז שהותקף וננשך על ידי כלב מסוג רועה גרמני בחוף זבולון ונזקק לטיפול רפואי, לפני כשנה וחצי. לדבריו, בעירייה ובמשטרה לא מתייחסים ברצינות לתלונותיו ולא פועלים למיגור התופעה.

דצמבר: תושב גן רש"ל הותקף על ידי כלב משוחרר ואושפז

"העירייה והמשטרה מתייחסים לעניין בזלזול ולא אכפת להם", הוא אומר, "יש עשרות כלבים שמסתובבים לבד, ללא מחסום ורצועה, ובהם גם פיטבולים שאינם מסורסים שזה אסור לפי חוק והם מהווים ממש סכנת חיים. מאז שננשכתי הבנתי את גודל הבעיה ומאז אני מנהל מאבק בעניין. אני רואה לא פעם את המצילים בחוף הנכים משחררים את הכלבים שלהם ללא מחסום, ובכלל התופעה רווחת ברחבי העיר. גם אחרי שהתלוננתי לא פעם במוקד העירוני על כלבים משוחררים, הפקחים בכלל לא הגיעו, או שהם הגיעו לאחר יותר מחצי שעה כשהכלב והבעלים כבר לא היו שם.

"פניתי לעירייה, למבקרת העירייה ולמשטרת גלילות ונעניתי בזלזול וכמובן שלא נעשה כלום בעניין, כנראה שהם חוששים להתעסק עם האנשים האלה או שאין להם רצון ועניין. במקום לעשות משהו הם מתייחסים אלי כאל מטרידן. זאת בושה שכך העירייה והמשטרה מתנהלות. רק לפני חודש הותקף תושב גן רש"ל על ידי פיטבול ונזקק לטיפול רפואי. חבל שיתעוררו רק אחרי שיקרה אסון כפי שקרה בירושלים, כשרק השבוע הוגש שם כתב אישום נגד בעלים של פיטבול בגרימת מוות ברשלנות לאחר שהכלב תקף ילד בן שלוש והרג אותו".

התושב מספר שלפני כחודשיים נודע לו כי התיק שנפתח במשטרה בעקבות תלונתו על תקיפה, שאירעה כאמור לפני כשנה וחצי, נסגר בשל חוסר עניין לציבור ולאחר שנעשתה עסקת טיעון עם הבעלים של הכלב שתקף אותו. עם זאת, הוא מספר שקיבל 2,000 שקלים פיצויים מבעל הכלב.

מהעירייה נמסר בתגובה: "אגף הביטחון והפיקוח אוכף את נושא שיטוט כלבים. בשנת 2019 נרשמו על ידי הפיקוח העירוני ועל ידי פקחי הוטרינריה 214 קנסות כנגד בעלי כלבים שלא שמרו את כלביהם קשורים וצמודים אליהם. במידה ונתקלתם בכלב משוחרר, אנו חוזרים ומזמינים לפנות בזמן אמת למוקד העירוני, העומד לשירותכם 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, על מנת שנוכל להגיע ולאכוף החוק במקרה של עבירה".

מהמשטרה נמסר: "תחום האכיפה כנגד בעלי כלבים אשר נוהגים שלא על פי התקנות, מצוי באחריות השירות הוטרינרי העירוני והמשטרה מעניקה סיוע לפקחי העירייה לפי דרישה. המקרה המתואר בפנייה טופל באופן מיטבי בהליך משפטי של הסדר מותנה. המשטרה תמשיך לסייע לפקחי העירייה במשימות האכיפה ותיתן מענה הולם בכל מקרה בהתאם לנדרש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. אזרח מודאג

    כלב זו חיה נפלאה אבל חיה! אישית ראיתי כלבים שנשכו אנשים ובעיקר על שפת הים. כל הכבוד לאזרח הזה שעושה מלאכת קודש. חבל מאוד שאין אכיפה ראויה ומרתיעה! כל בעל כלב חייב לשים מחסום (זמם)על כלבו ורצועה שאורכה אינו יותר משני מטרים.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    גם אני "זכיתי "לקבל נשיכה מכלב משוטט. למזלי לכלב היה חיסון בעל הכלב לא יצר קשר לפיצוי לא איכפת לבעלי הכלבים . העיקר שיהיה להם כלב בחצר אך הכלב מצליח לברוח. בנווה עמל זאת תופעה נפוצה ואין ולא נראית שום אכיפה .

  3. אזרח אנונימי

    חייבים לקחת אחריות אזרחים חייבים ללכת חופשי יש כלבים שנועדו לתקיפה וחייב פיקוח שלא יקרה אסון

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ברור אצל האשכנזים הצפונבונים האלה אם הכלב יתקוף ערבי אז יהיה היכפת לכולם והפגנות וחסימות וכו וכו
    אבל שתוקף אזרח מין המינין למי היכפת? לעיריה? לא! אלא אם כן זה כלב של חרדי שאז יש סיבה לעשות "עליהום" וליצבוע את כול החרדים שכיביכול מגדלי כלבים וכו וכו עירית הרצליה וכול השרון הפלצן תיתעוררו

  5. כמה כלבים

    כבר נהיה מפחיד ללכת ברחוב, בכל מאה מטר יש כלב אחר שבא לקפוץ עליך. האם אנשים כאלה בודדים שכל אחד רוצה לגדל היום שלוש כלבים בבית?

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני מציע למי שהותקף וזהות הבעלים ידועה לתבוע נזיקין על ידי עורך דין.

  7. ליאור

    צודק וכל הכבוד !!!
    אצלינו גם בשכונה יד התשעה הם משוחררים חופשי . כלבים מסוכנים שמחוייבים לפי חוק להיות עם קשורים עם רצועה וגם עם רסן
    העייריה מתעלמת ומפחדת להתעסק עם האנשים בידיעה ברורה שיודעים של מי הכלבים
    ילדים מפוחדים
    אנשים מכל הגילאים מתהלכים בחששות תמידיות
    ועכשיו גם הנפצים חזרו
    וגם פה העייריה והמשטרה יודעים מי אחראי ומי שולח את הנוער
    ולא נעשה שום דבר מרתיע
    עצוב לאן הגענו

  8. המוכיח בשער

    הרצליה עיר ללא רחמים

    הפקחים העירוניים מתענינים רק ברכבים שמחנו בכחול לבן, ללא מדבקה נכונה. כל השאר לא מענין אותם.

  9. משיח

    בעלי כלבים בעיקר כלבים מאומצים ומעורבים יש להם אופי מיוחד…וחוצפני מאוד. משחררים כלבים לחופש להשאיר גללי צואה שהם מסרבים לאסוף בהערות התושבים.. כי הם מאמינים שחיות צריכות חופש וכל החיות צירוכת חופש…לשחרר את כולם לחופש להעשות בלאגאן…ובסוף זה לא חופש הם עושים איום לכלבים המשוחררים שמרימים זבל ונושכים ומאיימים על תושבים ששומרים חוקים ולא משחררים כלבים שלהם.

  10. דור

    אני הבנאדם מאחורי הכתבה
    אני מודיע רשמית שהתייאשתי מהעיירה וממשטרת גלילות
    אפילו הפנייה שלי למבקרת נענתה בתושב לקונית לפנות למוקד שאני רואה כלב משוחרר.
    התייאשתי !!!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר