מרקו נחמנזון ובתו אורית
מרקו נחמנזון ובתו אורית

הבקשה לדירה נדחתה, האב הנכה ובתו חוששים: "בעוד עשרה ימים נזרק לרחוב"

מאז מצאו את עצמם ללא קורת גג בסוף החודש שעבר, מרקו ואורית נחמנזון מהרצליה שוכנו בחדר בבית האבות העירוני. בימים האחרונים נדחתה בקשתם לדיור ציבורי. בעוד כמה ימים הם אמורים לעזוב גם את בית האבות. משרד השיכון: "באפשרותם לערער". העירייה: "הנושא מטופל מקרוב"

פורסם בתאריך: 17.2.20 08:28

בקשתם של מרקו נחמנזון ובתו אורית לדיור ציבורי נדחו והם חוששים כי בעוד עשרה ימים ימצאו את עצמם ברחוב. נזכיר כי לפני שבועיים שיכנה מחלקת הרווחה של עיריית הרצליה את מרקו, נכה שמתנייד עם כיסא גלגלים, ובתו אורית, בבית האבות העירוני אנה פרנק בהרצליה לאחר שמצאו את עצמם ללא קורת גג.

לא תוכלו להישאר אדישים לסרטון: האב הנכה ובתו שסועדת אותו נותרו בלי קורת גג

"ביום חמישי הודיעה לנו העובדת הסוציאלית מטעם העירייה כי הבקשות שלנו לדיור ציבורי נדחו", מספרת אורית, "הם טוענים שלאבא שלי יש הכנסות גבוהות מדי ושאני לא עומדת בקריטריונים. לאבא שלי אין בכלל הכנסות גבוהות ויש לו הרבה חובות ועכשיו הוא נמצא בהליך של הוצאה לפועל. אמרו לנו שנקבל תשובה לגבי הזכאות לדיור ציבורי רק ב-5 במרץ ולא ברור לי איך התקבלה תשובה שבועיים לפני כן. עכשיו אנחנו ממתינים לקבלת התשובה במכתב רשמי ורק אז נערער באמצעות עורכת הדין שלנו רינה מרון שעושה הכל בהתנדבות. אנחנו נמצאים במצב של חוסר אונים ועדיין לא התחלנו להחזיר חובות. המצב הבריאותי של אבא לא טוב ומאז שהעובדת הסוציאלית בישרה לו בטלפון שהבקשה שלו נדחתה הסוכר שלו התחיל לטפס לגבהים והוא לא יורד מאז יום חמישי ואבא שוב מדבר על להתאבד. העובדת הסוציאלית אמרה לי שנשכיר דירה. מאיזה כסף בדיוק? ב-26 בפברואר אנחנו צריכים לפנות את החדר שלנו בבית האבות ושוב אנחנו נזרקים לרחוב".

נזכיר כי אביבה בן רפאל, תושבת העיר שמסייעת למרקו ואורית, אמרה בחודש שעבר, כשהשניים מצאו את עצמם ללא קורת גג, כי ראש העירייה משה פדלון הבטיח לה שלא ישלמו עבור השהות בבית ההורים אנה פרנק ושיוכלו לשהות שם עד שיימצא להם פתרון.

התושבים גייסו עד כה 13 אלף שקל עבור מרקו והם ממשיכים בגיוס של כסף, אך הם אומרים שהכסף לא יפתור את הבעיה בטווח הארוך והוא מיועד לרהט את הדירה שמרקו ואורית היו אמורים לקבל מעמידר ולעזור להם בצרכים הבסיסיים שלהם. הם מזמינים אתכם להמשיך ולתרום בפייבוקס בקישור כאן.

מרגש: 11 אלף שקל גוייסו עבור מרקו נחמנזון בתוך שעות. קראו את תגובתו המרגשת

משרד הבינוי והשיכון מסר בתגובה: "משרד הבינוי והשיכון שם לעצמו למטרה עליונה לטפל בסוגיית הדיור הציבורי, ומשקיע מאמצים ומשאבים רבים על מנת להגדיל את הסיוע לזכאים במדינת ישראל. בקשתם של מר נחמנזון ובתו לדיור ציבורי נדחתה מאחר ולפי האישורים שהוצגו הם אינם עונים לקריטריונים שנקבעו וסכום הכנסתם חורג מהכנסה המזכה בדיור ציבורי. כמן כן נציין, כי לפי המסמכים הרפואיים שהוצגו לוועדה לא נמצא כי קיימת נכות המזכה בדיור ציבורי. במידה ולדעתם המידע הרפואי שעמד בפני הוועדה אינו היה מלא והמבקש רתוק לכיסא גלגלים, באפשרותם לערער בצירוף מסמכים תומכים. ובקשתו תבחן בשנית".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הנושא הינו מורכב ומטופל מקרוב על ידי גורמי הרווחה העירוניים. מפאת צנעת הפרט לא נוכל לתת פרטים נוספים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר