אח. קמין. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
אח. קמין. צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

לא יכולים לנשום: תלונות ברחוב יצחק שדה על שימוש בלתי פוסק בקמינים

דיירים ברחוב מתלוננים: השכנים מפעילים קמינים במשך רוב השבוע ומסריחים את כל הרחוב. העירייה בתגובה: "הנושא ייבדק בשעות הערב באמצעות המחלקה לאיכות הסביבה"

פורסם בתאריך: 26.2.20 18:41

תושבים ברחוב יצחק שדה בשכונת נווה עמל בהרצליה מתלוננים כי במשך ארבעה-חמישה ימים בשבוע מבעירים השכנים קמין עץ שלטענתם מסריח את כל הרחוב והבתים שלהם מבלי שהם יכולים לאוורר את הבית ולכבס והם מתקשים לנשום, בעיקר המבוגרים, הנשים בהיריון והפעוטות שביניהם. לדבריהם, מדובר בין השאר בבית שדווח עליו לעירייה והתושבים אף תיעדו עשן יוצא מארובת הבית בשעות היום.

נזכיר כי זו לא הפעם היחידה שתושבים בהרצליה מתלוננים על הריח והזיהום הסביבתי כתוצאה מקמיני העץ שהשכנים מדליקים. בכל חורף התלונות חוזרות. רק לפני כחודש, כפי שהיה בפברואר בשנה שעברה, תושבים בהרצליה, בעיקר בשכונת הרצליה הצעירה, התלוננו על ריח חריף של עשן כתוצאה מהקמינים שלא מאפשר להם לפתוח חלונות. "בערבים ובלילות יש ריח חזק מאוד באוויר מהקמינים ברחובות ביל"ו וביהודה הנשיא", אמרה אחת התושבות, "פניתי בשנה שעברה לעירייה והם לא עשו כלום ומאום בעניין, לכן לא פניתי אליהם שוב השנה. זה לא אכפת לעירייה בכלל. הם אומרים שהם שולחים פקחים, אבל הם לא עובדים בלילה כשהקמינים מופעלים. אז לא מפתיע שהפקחים מסתובבים ביום ולא מוצאים קמין פועל. בקיצור, העירייה מזלזלת. הייתי שמחה אם עיריית הרצליה היתה פועלת כמו עיריית כפר סבא שיצאה נגד שימוש בקמינים בעיר".

חלקיקים מסרטנים באוויר: האם בעקבות התלונות גם הרצליה תאסור שימוש בקמינים?

נציין כי בחודש דצמבר האחרון הוועדה העירונית לאיכות הסביבה של עיריית כפר סבא התכנסה לדון בנושא זיהום האוויר הנגרם כתוצאה משימוש בקמיני עצים והמליצה על איסור התקנת קמיני עצים חדשים ברחבי העיר. כמו כן, קראה הוועדה לתושבי העיר שבבתיהם כבר מותקנים קמיני עצים, להימנע מהשימוש בהם ומזהירה את הציבור מפני ההשלכות הבריאותיות הקשות כתוצאה מהפעלתם.

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "הנושא ייבדק בשעות הערב באמצעות המחלקה לאיכות הסביבה בעירייה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יפה

    יש גם קמין של מעשנת בחצרות וזה צורב בעיניים . והריח מחניק וצריך לסגור את החלונות מנסיון שלי שזה היה גם ברחוב שלי יום יום של שכן לא בנוה עמל באזור ויצמן העליתי צילומים לעירייה והעניין טופל

  2. קורונה שמח

    בנזן. זה מה שהשכנים נושמים. (זוכרים את הנישוב של לוויתן?)
    אבל, אם זה מנחם אתכם, לאלו שהקמין אצלם. זה הרבה יותר גרוע.
    והקארמה, תפעל אצלם במהרה.
    תגידו תודה שאתם לא שכנים של בתי הזיקוק.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר