כנס המנהלים היום. צילום עיריית הרצליה

כך תתבצע בפועל הלמידה מרחוק בבתי הספר בהרצליה, כל הפרטים

בתוך כך בוחנת העירייה מתן הקלות בארנונה לעסקים בהרצליה. ישיבת מועצת העיר נדחתה. בנווה עמל פתחו קו תמיכה לתושבים בבידוד

פורסם בתאריך: 12.3.20 13:32

מנהל אגף החינוך ד"ר יעקב נחום כינס היום את כל מנהלי מוסדות החינוך והנחה אותם להיערך ללמידה מרחוק, בעקבות התפשטות מגיפת הקורונה וההחלטה לסגור את בתי הספר ברחבי הארץ. במסגרת הכינוס נערך גם תרגול של הפעלת מערכת הלמידה מרחוק. מהעירייה נמסר כי היא ערוכה לסוג כזה של למידה באמצעות פורטל Each, שפותח על ידי אגף החינוך בעירייה וחברת יוביטק, שיאפשר למידה מרחוק וכן קיום ישיבות צוות בין מורים ומנהלים. "עיריית הרצליה הינה אחת הערים היחידות שערוכה מבחינת תשתיות בפס רחב בכל בתי הספר", מסרה העירייה.

בהודעה ששלח מנהל אגף החינוך נחום למנהלים, להורים ולתלמידים הוא פירט את האופן שבו תפעל מתכונת בלימודים מרחוק בבתי הספר:

1. מנהלי בתי הספר יפרסמו את מערכות השעות ללימודים מרחוק. מערכות השעות תהינה מותאמות לשכבות הגיל הרלוונטיות ומותאמות לתכניות הלימודים

2. מורים בבתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכוניים ערוכים עם "בנק" משימות לימודיות על פי שכבות הגיל.

3. הלימודים יהיו אינטראקטיביים בנוסף למשימות עבודה לתרגול, בזמן בו לא מתקיימים שיעורים סינכרוניים.

4. מערכות השעות תוכננו מתוך חשיבה 'במגבלת זמן ריכוז' של התלמידים מול המסכים ומניעת עומס על הרשת, לכן חלוקת השעות תהינה כדלקמן: יסודיים א'- ו' מהשעות 10:00-8:00, חטיבות הביניים בשעות 12:00-10:00, התיכונים בשעות 14:00-12:00. בין השעות ובמהלך היום ישלחו משימות על ידי המורים, מותאמות על פי שכבות הגיל.

5. אם יהיה שינוי בהיקף השעות או בשעות עצמן ללימודים מרחוק, תימסר הודעה לתלמידים באמצעות פורטל Each.

6. אגף החינוך פותח חדר מצב ותמיכה למורים ולתלמידים בהפעלת למידה מרחוק. חדר מצב יהיה במרכז פסגה. כל המענים יינתנו באמצעות מדריכים טכנו פדגוגים בשעות 14:00-8:00. מספר טלפון יימסר בהמשך. בנוסף תינתן הדרכה ותמיכה סינכרונית. התלמידים יתבקשו לקחת את ספרי הלימוד מתוך התאים הביתה. השירות הפסיכולוגי בעיר יפתח קו חם מדי יום בשעות 12:00-9:00 ובשעות 20:00-17:00. הפניה תעשה דרך המוקד העירוני.

7 .אגף החינוך החל להתארגן לקראת רישום לבתי הספר העל יסודיים על פי המגבלות שינחה משרד הבריאות

בתוך כך, הורה היום פדלון הורה על הקמת ועדה מיוחדת לבחינת הקלות בתשלום הארנונה לבעלי עסקים בעיר בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. לדברי פדלון, "אנו קשובים למצוקה שעולה מבעלי העסקים בצל המשבר הנוכחי ונבחן את כל האפשרויות שמאפשר לנו החוק על מנת להקל בנושא המיסים".

הסוחרים בהרצליה במשבר: "אתה יכול לשים שלט 'בחינם' ואנשים לא ייכנסו"

כמו כן, עיריית הרצליה דחתה את ישיבת מועצת העיר שהיתה אמורה להתקיים ביום שלישי הקרוב (17.3), עקב משבר הקורונה. כך הודיעה העירייה לחברי וחברות מועצת העיר. היא הזמינה את החברים להשתתף בישיבת הערכת מצב עירונית שתתקיים ביום ראשון הבא, בשעה 10:00, באולם מליאת המועצה, בהשתתפות הנהלת העירייה.

בתוך כך, בשאילתה שהגיש לקראת הישיבה שנדחתה, ביקש חבר המועצה איל פביאן לדעת כיצד העירייה מתכוונת להתמודד עם המשבר שכן לדבריו "ההערכות הן שמדובר באירוע אשר ימשך חודשים ארוכים, לפחות עד חודשי הקיץ וככל הנראה גם לאחריו, ואף מספר שנים".

הוא ביקש לדעת מהם הצעדים שבהם החלה לנקוט עיריית הרצליה בעניין זה ומהם הצעדים המתוכננים לתקופה הקרובה, כיצד נערכת מערכת החינוך בהרצליה למשבר, כיצד נערכת המערכת הקהילתית כמו מתנ"סים, פעילויות ושירותים לבני גיל הזהב והאוכלוסייה המבוגרת, חוגים וחינוך בלתי פורמלי, תנועות נוער וכדומה.

עוד ביקש פביאן לדעת אילו צעדים מבוצעים או יבוצעו לתמיכה בתושבים שבבידוד, כיצד נערכת מערכת הבריאות העירונית למשבר, איזה סיוע מתכוונת העירייה להציע לעסקים בעיר ובעיקר הקטנים שבהם וכיצד נערכת העירייה להשלכות הצפויות של המשבר על התחבורה הציבורית.

מעיריית הרצליה נמסר: "העירייה ערוכה להתמודדות עם נגיף הקורונה. עוד בטרם יצאה הנחיית משרד הבריאות, קיבלה העירייה החלטה לבטל את כל האירועים הכוללים התכנסויות של מעל 100 אנשים, כמו גם כנסים וישיבות רבות משתתפים שאינן הכרחיות ודחופות. העירייה כבר עובדת במתכונת מיוחדת וערוכה עם צוותים מקצועיים ייעודיים, של מנהלי האגפים השונים, המטפלים כל אחד בתחום אחריותו במתכונת חרום. במידה ויוחלט להפסיק הלימודים במוסדות החינוך, העירייה, באמצעות אגף החינוך ואגף התיקשוב, ערוכה  עם מערכות למידה מרחוק. גורמי הרווחה פועלים לתת מענה לאוכלוסיות המוחלשות ולקשישים בודדים. בשלב זה, חולקו ערכות אלכוג'ל והנחיות לשמירה על הגיינה בכל מוסדות החינוך, כמו כן, תוגבר המוקד העירוני 106 על מנת לתת מענה בזמן אמת לכל דרישה. העירייה נמצאת בקשר שוטף עם ציבור התושבים באמצעות האתר העירוני והרשתות החברתיות – ואנו מבקשים לעקוב אחר העידכונים השוטפים. כל חברי מועצת העיר הוזמנו לעדכון מאת ראש העיר ביום ראשון בבוקר".

גורם בכיר בעיריית הרצליה מסר בתגובה לשאילתה של פביאן: "בעת הזו כולנו רתומים לטיפול בתושבי העיר. זה לא הזמן לעסוק בפוליטיקה זעירה וקטנונית כשהמערכת כולה ערוכה לעיסוק בהגנה על בריאות הציבור. תנו לנו לבצע את המשימות הדחופות לרגע זה".

בתוך כך התארגנו פעילים בשכונת נווה עמל, יחד עם המתנ"ס העירוני, משמר השכונה ופעילי ועד "עמליה" – לטובת התושבים הנמצאים בבידוד ביתי. תחת הכותרת "כוח למבודדים" הם פרסמו מספרי טלפון לכל מי שזקוק לתמיכה, לשירות או למצרכים כאלה ואחרים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל הכבוד לתושבי נווה עמל המתנדבים על מסירותם ונכונותם להושיט עזרה , זוהי ערבות הדדית זוהי קהילה במיטבה , ובכלל יפה לראות איך בשכונה קמים מיזמים חדשים לרווחת התושבים בכלל העיר , יישר כח !!

  2. קובי פחום

    עיריית הרצליה ומחלקת החינוך שלה לא ערוכים כלל לאפשר לימוד מרחוק למרות ה״תרגילים״ הרבים שביצעו.
    המערכות הטכנולוגיות לא מותאמות, לא נערכו פיילוטים אמיתיים כגון (קורס אחד בלמידה מרחוק) והמורים קיבלו הנחיה מהארגונים לא לעבוד מרחוק.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר