דו"ח חניה
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הנהגת חשבה שתשלם קנס של שקל אחד. אבל אז העירייה ערערה

בית המשפט המחוזי הפך החלטה של שופט השלום בהרצליה שקבע שנהגת שחנתה בניגוד לחוק תשלם רק שקל אחד בגלל שהעירייה העסיקה פקחים בשבת. כעת נקבע שעל הנהגת לשלם את סכום הקנס המלא

פורסם בתאריך: 7.5.20 18:31

בעקבות ערעור של עיריית הרצליה הפך בית המשפט המחוזי בתל אביב החלטה של בית המשפט לעניינים המקומיים בהרצליה מינואר השנה לפיה תושבת אבן יהודה שחנתה בחניה מועדפת באפריל 2019, סמוך למרינה בהרצליה, וקיבלה דוח של 100 שקלים, תשלם רק שקל אחד. כעת, כך נקבע, עליה לשלם את סכום הקנס המלא.

האישה, שהחליטה מראש לא לשלם את הקנס אלא להישפט, הודתה כי החנתה את רכבה ברחוב העוגן שלא בהתאם למספרי הרישוי שמופיעים על התמרור הסמוך למקום החניה מאחר שלא ראתה את התמרור בשל מיקומו. לטענתה היא החנתה את המכונית ביום שישי, ומשהובררה לה טעותה ביום שישי בערב, לא היתה יכולה להזיז את הרכב בשל היותה שומרת שבת.

נזכיר כי כפי שפורסם בצומת השרון שופט בית המשפט בהרצליה, שלמה איזקסון, ביקר בהחלטתו את התנהלות העירייה וקבע כי הוא לא מבין מדוע יש הצדקה להפעיל פקחים יהודים שיחללו את השבת רק כדי שיחלקו דוחות למי שחנה שלא כדין בחניה מועדפת, כשלא מדובר במקרה של פיקוח נפש. הפצרותיהם של באי כוח העירייה שטענו כי הפקחים פועלים בסמכות מכוח החוק באזור עמוס בתקופה זו של השנה, לא נענו.

עיריית הרצליה החליטה, כאמור, לערער על ההחלטה, וזכתה בערעור. השופט, ציון קפאח, כתב בהחלטתו: "יש לציין כי אין בין הנמקת בית משפט לבין הנימוק שעמד בבסיס בקשת המשיבה להישפט או בטיעוניה לעונש, ולא כלום… מדובר בשירות שניתן על ידי העירייה, אשר נועד להקל על בעלי כלי השייט העוגנים במעגנה מחד, אך בעיקר על מנת למנוע ככל האפשר עומסי תנועה וחניה במקום, אשר יש בהם, כפועל יוצא, חשש של ממש לפגיעה בביטחון הגוף והרכוש… נטל הראיה רובץ על המשיבה כי עשתה כל שניתן למנוע העבירה. קו הגנה זה נזנח משעה שהמשיבה הודתה והורשעה… משנקבע כי המשיבה ביצעה עבירה המצדיקה את רישום הדוח שניתן לה, לא שוכנעתי כי מדובר במקרה מיוחד וחריג המצדיק הפחתה מקנס המקור כנדרש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יהוה

    העירייה צודקת, והנהגת צריכה להתבייש שהשבת משמשת לה תירוץ לביצוע עברות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר