מרקו נחמנזון ובתו אורית
מרקו נחמנזון ובתו אורית

העירייה הודיעה שהיא מפסיקה לשלם עבור חדרם של אורית ומרקו נחמנזון בבית האבות העירוני

מרקו נחמנזון ובתו אורית המטפלת בו שוהים בבית האבות אנה פרנק מזה שלושה חודשים לאחר שהוצאו מהבית ששכרו ביד התשעה. עכשיו אורית תאלץ ככל הנראה לעזוב. "אין לה איפה לגור", אומרים גורמים בשכונה המטפלים בשניים. העירייה: "אנו פועלים כדי לדאוג לרווחתם של כל המעורבים במקרה"

פורסם בתאריך: 25.5.20 10:08

מנהלת מחלקת הרווחה בעיריית הרצליה, הילה דהן, הודיעה לאורית נחמנזון, הסועדת את אביה מרקו נחמנזון הסובל מאירוע מוחי ולבבי ומתגורר באופן זמני בבית האבות העירוני אנה פרנק, כי העירייה מפסיקה לשלם את התשלומים החודשיים עבור יחידת הדיור שבה היא נמצאת יחד עם אביה. לפיכך, החל מאתמול (24.5) נדרשת נחמנזון לשאת בעצמה את העלות עבור השהייה בבית האבות, כך לפי מכתבה של דהן.

נזכיר כי לפני כשבועיים דרשה דהן מנחמנזון ובתו לפנות את החדר שבו הם מתגוררים מזה שלושה חודשים באישורו ובעידודו של ראש העירייה משה פדלון. גורמים המסייעים לשניים בוועד שכונת יד התשעה אומרים כי בימים האחרונים נמסרו לבת הודעות דומות גם בקשר לפינוי אפשרי בכוח אמצעות משטרה, דבר שלא יצא אל הפועל בזכות עו"ד שמואל סעדיה, יו"ר תנועת "הרצליה למען תושביה", שהוציא מכתב לתחנת המשטרה המקומית כי פעולה זו אם תעשה אינה חוקית. בנוסף, לדבריהם, הודיעו להם שלא יקבלו יותר ארוחות.

"אנחנו מבקשים מראש העירייה שייתן לנו שבוע ימים להסדיר הסדר של קבע ולהכין את מרקו ואת בתו לאפשרות שהוא ישאר לבדו בלית ברירה ויקבל טיפול סיעודי בבית האבות אנה פרנק, ואורית תצא להתגורר מחוץ לבית האבות", אומרים גורמים בוועד, "לאורית קשה מאוד לעזוב את אביה. היא מרגישה מחויבות לסעוד אותו במצבו ובלית ברירה היא תאלץ לצאת החוצה. אין לה איפה לגור ולשניים יש גם חוב של עשרות אלפי שקלים. הדרך שבה זה נעשה היא כוחנית, לא מוסרית ובטח ובטח לא מגינה על החלש. העירייה צריכה להכין את אורית לקראת היציאה הזאת וללוות אותה, אחרת אנחנו חוששים לה".

מנגד, בנו של נחמנזון, יוסי, אומר לצומת השרון: "במחלקת הרווחה אמרו לי מפורשות כי לאבא מגיע ויש לו מקום בבית אבות סיעודי שיוכל לטפל בו, וזה מה שמעניין אותי. הסיבה היחידה שהוא לא מוכן היא בגלל הדאגה שלו לאיפה הבת שלו תהיה. הוא מונע מעצמו טיפול רפואי ראוי רק בגלל שהוא מתעקש לדאוג לבתו בכורתו. הוא אבא למופת, אבל בדרך הוא דואג להרוס לעצמו את הבריאות. היא בחורה בוגרת שיכולה לדאוג לעצמה. זה כואב לי. הצעדים המשפטיים שננקטים קשורים לצערי לשהייה שלו איתה באופן לא חוקי במקום. לנו חשוב שאבא שלנו יקבל טיפול ראוי וישנה האפשרות הזו בכל בית אבות סיעודי שיבחר. ההתנהלות הקלוקלת של המערכת היא שלא דיברו עם בני המשפחה האחרים שלו ולכן הוא הגיע למצב שהוא נמצא בו היום. במהלך תשעה חודשים אני מנסה ליצור קשר עם אורית ועם אבא שלי ולא מצליח. הם מנתקים לי את הטלפון. זה כואב לי מאוד".

אורית בתגובה: "אבא שלי לא מעוניין ברעיון הזה. הוא לא רוצה לשמוע את המילה בית אבות ומחלקה סיעודית. כשנכנסנו לפה כבר היה לו שחור בעיניים. הוא צלול בראש ויודע על מה הוא מדבר. בקשר לרעיון שהוא יישאר פה ואני אלך – אני לא יודעת מה לעשות ואני אובדת עצות. אני לא אזרוק את אבא כי הוא זקוק לטיפול. בקשר לטענות של יוסי, עד שאמצע עבודה יקח זמן, להשכיר דירה מעכשיו לעכשיו אין לי כסף זמין. אבא שלי לא רוצה להיות בקשר איתם".

מרקו: "אין לכם מה לדבר עם הבנים שלי. זה בלון נפוח. אני לא יכול להרשות לעצמי לסמוך עליהם".

מעירית הרצליה נמסר בתגובה: "מדובר במקרה אנושי מורכב מאוד. המשפחה המורחבת נמצאת בקשר הדוק עם העירייה ותומכת במהלכיה והעירייה פועלת בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לדאוג לרווחתם של כל המעורבים במקרה. יחד עם זאת מפאת צנעת הפרט אין באפשרותנו לפרט את פרטי הטיפול בנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר