מרקו נחמנזון. צילום באדיבות המשפחה
מרקו נחמנזון. צילום באדיבות המשפחה

העירייה דורשת ממרקו נחמנזון ובתו, שנותרו ללא בית ושוכנו בבית האבות העירוני, להתפנות עד יום שישי

מתנדבים המסייעים למשפחה פנו לצומת השרון וסיפרו שנחמנזון החל לשבות רעב ואף ניסה לשים קץ לחייו. הוא ובתו מתכוונים להציב אוהל מחאה מול אגף הרווחה בעירייה

פורסם בתאריך: 13.5.20 13:30

תושבי הרצליה מרקו נחמנזון ובתו אורית המטפלת בו, השוהים באופן זמני בבית האבות אנה פרנק בהרצליה מזה שלושה חודשים לאחר שהוצאו מהבית אותו שכרו בשכונת יד התשעה, יאלצו לעזוב גם את בית האבות ביום שישי הקרוב. זאת למרות הבטחת ראש עיריית הרצליה משה פדלון, שהזדרז לסייע להם והצהיר כי הם יוכלו לשהות במקום עד שתסודר בקשתם לקבלת דיור ציבורי.

ב-6 במאי התבקש נחמנזון על ידי הילה דהן, מנהלת המחלקה לרווחת האוכלוסייה המבוגרת בעיריית הרצליה "לפנות את יחידת הדיור עד ה-15 במאי". "לאור מצבך הכלכלי והתפקודי ניתנה לך ולבתך האפשרות להיכנס לתקופה קצובה ליחידת הדיור בבית האבות על מנת להתארגן למציאת פתרון דיור ההולם את מצבך", נכתב, "לנוכח משבר הקורונה אישרנו לך ולבתך הארכת השהות במסגרת הנוכחית. להזכירך יש באפשרותנו לסייע לך במיצוי זכויותיך מול משרד הבריאות על מנת שתקבל קוד לסידור מוסדי קבוע". במכתב אחר כתבו: "במידה ולא נזכה לשיתוף פעולה נאלץ לפעול לפי החוקים העומדים לרשותינו".

נחמנזון, בן 75, שירת שנים ארוכות במשמר הגבול. בשנת 2018 עבר אירוע מוחי ואירוע לב קשים וחלה התדרדרות משמעותית במצבו. כיום הוא חולה סיעודי המתנייד בכיסא גלגלים ונעזר בבלון חמצן כדי לנשום. בתו אורית סועדת אותו בכל שעות היממה.

לא תוכלו להישאר אדישים לסרטון: האב הנכה ובתו שסועדת אותו נותרו בלי קורת גג

הבקשה לדירה נדחתה, האב הנכה ובתו חוששים: "בעוד עשרה ימים נזרק לרחוב"

כפי שפורסם בצומת השרון זכאי נחמנזון לדירת עמיגור והתגורר בה במשך כ-30 שנה בכרמיאל. בשל דרישות תפקידו במשמר הגבול הוא נאלץ לעבור לגור בהרצליה ואף שזכאותו נותרה בעינה הוא לא קיבל דיור ציבורי בטענה שמספר הנפשות המבקשים לגור בו נמוך. במשך שנים גר בדירה בשכירות מוזלת ועבד כשומר במוסדות החינוך בעיר. בשלב מסוים לא יכול היה לעמוד בתשלומים ונאלץ לפנות את הדירה. הורים וילדים התגייסו עוד לפני משבר הקורונה וגייסו כסף לרכישת תרופות עבורו. לצומת השרון גם נודע כי השוכר אף ויתר לו על חוב השכירות של שנה אחת. לאחרונה איפשר ראש העירייה פדלון לשניים להתגורר באנה פרנק על חשבון העירייה.

במכתב ששלח אתמול עו"ד ד"ר שמואל סעדיה, יו"ר תנועת הרצליה למען תושביה לראש העיר, לשר הבינוי והשיכון ולשר לביטחון כתב: "אנו סבורים כי בנסיבות הקשות, יוצאות הדופן שבפנינו, יש מקום ברשותך האדיבה להיענות בחיוב ולהשאירו שם וכן לשקול ולבחון, בדחיפות, בשנית, את זכאותו של מרשינו לסיוע בדירה בדיור הציבורי… כדי לאפשר לאדון מרקו נחמנזון את הזכות להתגורר בכבוד". בסיום מכתבו מבקש עו"ד סעדיה שלא להגיע לכדי עימות משפטי כדי לעמוד על זכויותיו של נחמנזון.

במהלך השבוע פנו לצומת השרון עורכת הדין רינה מרון ומתנדבים המסייעים למשפחה בטענה כי לנחמנזון נגמר החמצן וכי הוא החל לשבות רעב ואף ניסה לשים קץ לחייו. בנוסף, הם טענו כי בכוונתם להציב אוהל מחאה מול אגף הרווחה בעירייה, ככל הנראה מחר (חמישי). המתנדבת אביבה בן רפאל, המסייעת לתושבי יד התשעה, אומרת: "ביד התשעה אנחנו גורמים להרבה אנשים לא להגיע לרווחה ועושים את העבודה שלהם במקומם. המחלקה אינה עושה את תפקידה נאמנה. גם במקרה הזה היא לא דאגה למרקו במהלך כל החודשים מאז שהוא הפך להיות סיעודי ונזקק לחלופה. היא לא עבדה מול משרדי הממשלה ולא עשתה שום דבר כדי לשנות את רוע הגזירה, כמו במקרים רבים אחרים. ברווחה יכלו במכתב אחד למשרד השיכון לסיים את הסיפור".

תגובת עיריית הרצליה: "מפאת צנעת הפרט אין העירייה יכולה להתייחס לפרטי המקרה".

תגובת הבינוי והשיכון טרם נמסרה ותובא כשתתקבל. בפברואר מסר המשרד לצומת השרון: "משרד הבינוי והשיכון שם לעצמו למטרה עליונה לטפל בסוגיית הדיור הציבורי, ומשקיע מאמצים ומשאבים רבים על מנת להגדיל את הסיוע לזכאים במדינת ישראל. בקשתם של מר נחמנזון ובתו לדיור ציבורי נדחתה מאחר ולפי האישורים שהוצגו הם אינם עונים לקריטריונים שנקבעו וסכום הכנסתם חורג מהכנסה המזכה בדיור ציבורי. כמן כן נציין, כי לפי המסמכים הרפואיים שהוצגו לוועדה לא נמצא כי קיימת נכות המזכה בדיור ציבורי. במידה ולדעתם המידע הרפואי שעמד בפני הוועדה אינו היה מלא והמבקש רתוק לכיסא גלגלים, באפשרותם לערער בצירוף מסמכים תומכים. ובקשתו תבחן בשנית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר