משה פדלון. צילום עזרא לוי

על רקע הכוונה לייקר את הארנונה: קריאה לפדלון וסגניו לוותר על ההעלאה בשכרם

מועצת עיריית הרצליה צפויה לאשר בישיבתה בשבוע הבא העלאה של 1.1 אחוז בארנונה לשנת 2021. כעת קוראים חברי מועצה לראש העירייה וסגניו לוותר על ההעלאה האוטומטית בשכרם שאישר משרד הפנים, אפילו כאקט סימבולי

פורסם בתאריך: 10.6.20 07:06

בעוד שתושבים בהרצליה קוראים לראש העירייה, משה פדלון, ולחברי מועצת העיר שלא להעלות את הארנונה בהרצליה לשנת 2021, טוענים חברי מועצה בעיר כי לא ייתכן שהארנונה תעלה במקביל להעלאת שכר הבכירים בעירייה, בהם ראש העירייה וסגניו. ההצבעה על אישור העלאת הארנונה, בשיעור של 1.1 אחוז, השיעור האוטומטי שקבע משרד הפנים, אמורה להתקיים בישיבת מועצת העיר ביום שלישי הבא, 16 ביוני.

עצומה שעלתה לרשת בשבוע שעבר, שמאחוריה עומד חבר מועצת העיר, יו"ר סיעת "החופש לבחור" איל פביאן מהאופוזיציה, השיגה כבר יותר מ-500 חתימות מתוך 1,000 שהוצבו כיעד. בעצומה נכתב: "בתקופה קשה כזו, של משבר הקורונה, לא מעלים מיסים מכל הסוגים – להפך, מורידים מיסים ומזרימים כסף לאזרחים ולמשק. בתקופת בה מתמודדות משפחות ומתמודדים עסקים קטנים ועצמאים על קיומם, לא מעלים להם את המיסים אלא עוזרים להם לעבור את התקופה הקשה. אנו קוראים למועצת העיר הרצליה לקבל החלטה שלא להעלות את הארנונה לשנת 2021, כולל על פי מנגנון 'הטייס האוטומטי', על פיו על הרשויות המקומיות לייקר את הארנונה בשנת 2021 ב-1.1 אחוז, ולהחליט על פנייה של העירייה למשרד הפנים לאישור ההחלטה, כפי שהודיעו עיריות אחרות בישראל שיעשו, ובכך להוות דוגמה ולהצטמצם, נוכח התקופה הכלכלית המורכבת והמאתגרת בשל נגיף הקורונה".

כעת טוענים חברי מועצה שזה אך הגיוני שאם מעלים את הארנונה, אף שהם מקווים שלא יעשו כך, שראש העירייה ושלושת סגניו בשכר יוותרו על העלאת השיעור האוטומטי בשכרם, אפילו כאקט סימבולי, זאת בשעה שתושבים כורעים תחת הנטל הכלכלי בעקבות משבר הקורונה. נציין שמשרד הפנים עדכן את שכר הבכירים ברשויות המקומיות בחודש מרץ השנה. לפי חוזר מנכ"ל משרד הפנים שכרו של פדלון היה בתחילת שנת 2018 40,685 שקלים בחודש. לאחר הגידול במספר התושבים ליותר מ-100 אלף עודכן השכר ועמד על 42,896 שקלים בחודש. העדכון האחרון, במרץ 2020, העלה את שכרו של ראש העירייה ל-44,485 שקלים.

"ראש העירייה יכול להוות דוגמה ולוותר על העלאת השכר הזאת", אומר גורם במועצת העיר, "מכיוון ששכר השרים עלה ב-2019, ויש קשר בחוק בינו לבין שכר הבכירים ברשויות, לקח זמן עד שזה התגלגל למטה ולכן זה צץ רק עכשיו. אבל ראש העירייה מפיל עלינו בפועל את העלאת השכר שלו ולכן מן הראוי שאו שלא יצביע בעד העלאת הארנונה או שיוותר על השכר שלו וייכנס מתחת לאלונקה, בטח במשכורת שהוא מרוויח".

איל פביאן. צילום דני שביט

איל פביאן. צילום דני שביט

"יש ציבור גדול בעיר שלא רשום באגף הרווחה ונאבק בקשיים כלכליים, כשגם לפני המשבר לא היה לו קל", אומר פביאן לצומת השרון, "הארנונה הזאת מקשה עליו. ראש עירייה ושלושת סגניו בשכר מרוויחים יפה בסך הכל. הם מאפשרים את העלאת הארנונה לציבור מבלי לנסות לוותר על זה כמו שעשו עיריות אחרות. הם לא נוגעים בשכר של עצמם אפילו כצעד סמלי ואז קוראים לנו פופוליסטיים, אף שאנחנו, חברי המועצה, לא מקבלים שקל. הטענה שלהם היא שאם הם לא יעלו את הארנונה העירייה תאבד 7-6 מיליון שקלים. מדובר בסכום נמוך שכל עירייה יכולה להתייעל בו. במסגרת התייעלות כזו, אם היו נותנים דוגמה אישית, זה היה ראוי. פה אין שום דוגמה כזו. אני מקווה שבסופו של דבר יגבר השכל הישר ויפנו למשרד הפנים כדי לבטל את הארנונה לפני הישיבה בשבוע הבא".

תגובת עיריית הרצליה: "מדובר בעדכון שכר רטרואקטיבי שבוצע בתחילת מרץ (טרם ימי הקורונה) עבור כל הרשויות, בכל הארץ, כבר בשנת 2019 ואשר התעכב תקופה ארוכה, בשל שלוש מערכות הבחירות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. המוכיח בשער

    הרצליה, עיר ללא רחמים

    בהרצליה גרים לא מעט אזרחים ותיקים. באים האזרחים הותיקים יכולים לחיות קיצבת אזרח ותיק, אין סיבה שראש העיר יעלה לעצמו את המשכורת בסדר גודל של קיצבת זיקנה.
    העלעת הארנונה נועדה לממן את העלעת משכורות הבכירים ועובדי העיריה.
    מר פדיון, אנא גלה מנהיגות וותר על העלעת הארנונה

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר