חוף אכדיה. צילום מוטי מילרוד

הקמת שוברי הגלים בהרצליה: המתנגדים מארגנים הפגנה בפתח ישיבת המועצה

"נהיה שם כדי להבהיר לחברי המועצה שהתכנית שהם אישרו, שמאשרת את הפתרון הקל של בניית שבעה שוברי גלים לאורך חופי הרצליה, לא מקובלת עלינו", נכתב בפוסט ההזמנה להפגנה שאמורה להתקיים בשבוע הבא

פורסם בתאריך: 11.6.20 12:58

המתנגדים לתוכנית בניית שוברי הגלים מול חופי העיר, תוכנית שאושרה השבוע ברוב קולות במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של הרצליה במסגרת תוכנית חזית חוף הים, מארגנים הפגנה נגד הבנייה בפתח ישיבת מועצת העיר, ביום שלישי הבא. ההפגנה מתוכננת להתקיים בשעה 17:00 וישיבת המועצה בשעה 18:00.

"נהיה שם כדי להבהיר לחברי המועצה שהתכנית שהם אישרו, שמאשרת את הפתרון הקל של בניית שבעה שוברי גלים לאורך חופי הרצליה, לא מקובלת עלינו", נכתב בפוסט שפורסם בפייסבוק עם ההזמנה להפגנה, "אנו קוראים לחברי המועצה לאשר את הפתרון שמוצע על ידינו, תחת עיקרון המזיק משלם, ולפיו יש לשנע את החול שתקוע באזור חופי אכדיה, השוברים והמרינה להיכן שהוא חסר בחופים הצפוניים של השרון וסידנא עלי, לצד הגנה על בוהן המצוק באמצעות צמחיה/סלעים או כל פתרון אחר. זאת באמצעות שימוש באחוז עד שניים מהכנסות המרינה כך שבכל שנה יזינו את חופי הרצליה בתחילת עונת הרחצה לטובת שמירה על חופים פתוחים ורחבים לשימוש כלל הציבור בלי פרויקטים מיותרים של נדל"ן. המטרה להרחיב את החוף באמצעות שוברים היא להרחיק את קו ה-100 מטר מעורף החוף ולאפשר בניית מלונות ופרויקטי נדל"ן אחרים בעורך החוף".


קראו עוד:

האם שבעה שוברי גלים חדשים ישנו לתמיד את חופי הים של הרצליה? הסיפור המלא

ברוב גדול: אושרה התוכנית להקמת שבעה שוברי גלים חדשים בהרצליה


 

בתגובה לצומת השרון, עם אישור תוכנית חזית חוף הים ביום שני, אמר חבר המועצה יונתן יעקבוביץ', אחד המתנגדים הבולטים לבניית שוברי הגלים: "את ההחלטה קיבלו מבלי שעשו אף אחד מהדברים הבאים: 1. סקר מעמיק לבדיקת כמויות החול שתקועות באזור המרינה ושוברי הגלים שיכולים להספיק לטובת הזנות חול. 2. מודל ימי בטכניון לבדיקת היתכנות הזנות חול מסיביות. 3. סקר אמיתי לבדיקת כמות הטביעות בקרבת שוברי גלים לעומת כמו הטביעות בחופים פתוחים והעלויות הצפויות מתביעות של בני משפחה של אלו שטבעו. 4. בדיקה כלכלית מה עלויות התחזוקה השוטפות של שוברי גלים בכל הקשור לניקוי הפסולת שהם צוברים ומחזירים לים בצורת מיקרו פלסטיק או אצות.

"כדי להניח את דעתנו הציעו כי חלופות אלו יבחנו לאחר אישור הוועדה על ידי מהנדסת העיר ולפי שיקול דעתה ובעצם מי שאמור להכריע בסוגיות בתחומי מדיניות העיר הם נבחרי הציבור, שלא יקחו חלק בהחלטה. קל מאוד להצהיר הצהרות טרם הבחירות ולהצטייר כאנשים שדואגים לים ולסביבה אבל ברגע האמת בו נבחרי ציבור צריכים לשמור על המדיניות שלהם, מדיניות שתושבי העיר בחרו בהם לבצע – נכשלו. צר לי על כך. אני אמשיך להילחם על החופים כי זו האידיאולוגיה שלי בניגוד לאנשים אחרים שרק מצהירים שהם סביבתיים או ירוקים".

בפוסט ההזמנה להפגנה צורף טקסט שכתב אחד ממובילי המאבקים, גולש ובעל מועדון גלישה בעיר: "לכל מי שמאבד תקווה לרגע, תבוסה לא מתקבלת אצלנו בעיר. השגנו בעשור האחרון הרבה ניצחונות משמעותיים וביניהם ביטול חוף הדרומי לאופנועי ים ופתיחתו לכלל ענפי הספורט הימי, ביטול הטיילת שתוכננה להרוס את קו החוף, ביטול הרחבת מלון אכדיה וכל מה שהיה כלול בכך, ביצוע הזנות חולות לשיקום החופים, פרויקט 'עיר ללא פלסטיק' הראשון בארץ. ויש עוד ים דברים שקידמנו בלי קשר לחופים ולים עם אג'נדה סביבתית. על מאזן מושלם קשה לשמור, אבל החוסן תמיד היה ותמיד יהיה קהילה מלוכדת, ואגב ההפסדים הם רק בגלל הנקודה הזו. זהו קרב אחד והמלחמה לא נגמרה! צריך לדעת איך לפעול ואם ערים אחרות היו לומדות מאיתנו הכל היה נראה אחרת במדינה. אם נתלכד נהיה בלתי מנוצחים, כמו כל תחום אחר העם קובע רק כשהעם פועל ביחד".

בעיריית הרצליה בחרו שלא להגיב.

אחרי אישור התוכנית ביום שני מסרה העירייה: "הדיון שהתקיים במליאה שיקף איזון עדין בין הצרכים של הקהילות השונות מהמשאב החשוב של הרצליה, חוף הים. בין היתר, ניתן בתכנית ובדיון בעקבותיה מקום לכלל הקולות והצרכים. בעקבות הדיון במליאה, קבעה המליאה הוספת שתי הוראות לקידום התכנית, הנוגעות להזנת החול ולכתם הצהוב. בהתאם להוראות אלו, מתן ההיתר יהיה לאחר בחינת תוצאות המחקרים העדכניים והטכנולוגיים בתחום הזנות החול והיתר לבניית השובר בחוף נוף ים, בו קיימת תופעת הופעת הכתם הצהוב, יינתן רק לאחר בדיקת ההשפעות על התפשטות הכתם. מהשוואת צילומי חופי הים של הרצליה כיום לאלו של המאה הקודמת – ניראית בבירור נסיגה מתמשכת של החול בחופים וקרבה מסוכנת של הים למצוקים – היוצרת סכנת התמוטטות. הפתרון היחיד, המוכח בישראל מזה כחמישים שנה והמאפשר שמירה על קו חוף רחב ויציב לטווח זמן ארוך, הוא הקמת שוברי גלים. פתרון זה הוא בר קיימא מבחינת השימוש במשאב הטבעי של החול הימי ומוסכם על אנשי סביבה שחקרו את הנושא בעולם, למניעת נסיגת החופים ושמירה על המצוקים. פתרון זה מאפשר לאורך זמן את הרחבת משטחי החול הצרים, מגן וממזער את תופעת כרסום הגלים במצוקים והתמוטטותם וגם מגדיל את בטיחות הרוחצים בים. על כן, בהתבסס על חוות הדעת המומחים לנושא וגורמי המדינה העוסקים בעניין, החליטה מליאת הוועדה המקומית של עיריית הרצליה לאשר את התכנית לחזית חוף הים ולשיקום החול בחוף, התכנית כוללת הקמתם של שבעה שוברי גלים, בחלק המרכזי של רצועת החוף. כך נשמר את משאב הטבע החשוב ביותר שלנו – חוף הים – גם למען הדורות הבאים. בכוונת העירייה להשאיר רצועת חוף ללא שוברים – בכדי לאפשר פעילות גלישה וספורט ימי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר