עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה
בניין עיריית הרצליה. צילום דוברות העירייה

מתארגנת הפגנת מחאה נגד העלאת הארנונה בהרצליה בפתח ישיבת המועצה השבוע

שלוש סיעות האופוזיציה קוראות לתושבים להפגין נגד הכוונה לייקר את הארנונה ב-1.1 אחוז. העירייה: "אנו חיים במדינה דמוקרטית ולכן נכבד כל ביקורת ומחאה, במסגרת החוק, גם כאשר מדובר במיעוט קטן"

פורסם בתאריך: 14.6.20 18:07

שלוש סיעות האופוזיציה במועצת עיריית הרצליה – קהילה, צעירים וסביבה נטו, יש עתיד והחופש לבחור, מארגנות הפגנת מחאה בפתח ישיבת המועצה ביום שלישי הקרוב נגד הכוונה לאשר את העלאת הארנונה בשנת 2021 ב-1.1 אחוז, שיעור ההעלאה האוטומטי שאישר משרד הפנים.

"ביום שלישי הקרוב תעלה בישיבת מועצת העיר החלטה להעלות את הארנונה בעיר. בתקופה שבה רבע מתושבי הרצליה מובטלים, ובמדינה למעלה ממיליון מובטלים, חוסר ודאות כלכלית ותעסוקתית לתושבים רבים, אין סיבה והצדקה להעלות את הארנונה", נכתב בפרסום בפייסבוק שהפיצו אמש (שבת) שלוש הסיעות, "ברשות איתנה כמו עיריית הרצליה אפשר וצריך לקבל החלטות תקציביות שקולות וכך לצמצם עלויות, להתייעל ולא להעמיס עוד על התושבים בתקופה כה קשה".

ישיבת המועצה אמורה להתחיל ביום שלישי בשעה 18:00 ובסיעות מזמינים את התושבים להשתתף, החל מהשעה 17:00, במפגן המחאה מול רחבת העירייה.

איל פביאן. צילום דני שביט

איל פביאן. צילום דני שביט

נזכיר שביום ראשון לפני כשבועיים הצביעו חברי ועדת הכספים בעד העלאת הארנונה, כשהיחיד שהתנגד היה חבר האופוזיציה איל פביאן (החופש לבחור). "הופתעתי מכך שראש העירייה וחברי הוועדה האחרים מהקואליציה תמכו בהעלאת הארנונה", אומר היום פביאן, "המחאה ביום שלישי היא המשך טבעי ומתבקש לקריאה הציבורית שלי מאז ישיבת ועדת הכספים שלא להעלות את הארנונה בהרצליה בתקופה הזו, לעצומת התושבים שיזמנו ולשאר פעולות ההסברה והשיח עם התושבים בהרצליה. ברור לחלוטין שבתקופה הזאת של משבר כלכלי מאוד קשה, כשבאפריל נרשמו 24 אחוז מתושבי הרצליה כמבוטלים, ועצמאים רבים נאבקים על קיום העסקים שלהם ושכירים נמצאים בחשש שיאבדו מקומות עבודה, העלאת ארנונה מנוגדת לכל הגיון כלכלי, חברתי, מוסרי וציבורי. מה גם שמדובר בסכום לא גדול יחסית עבור עיריית הרצליה, בערך 0.7 אחוז מהתקציב העירוני השוטף. העירייה יכולה להתייעל בהתאם ולספוג סכום כזה במקום לגלגל אותו על התושבים. אין פה עניין של התנגחות בעירייה או בראש העירייה. ראשי ערים אחרים בארץ כבר הבינו את זה ולא מעלים ארנונה וכך הייתי מצפה גם מראש עיריית הרצליה. בעירייה טוענים שמי שיזדקק להנחה יוכל לפנות לועדת הנחות בארנונה. אבל הפתרון הזה הוא לא צודק וגם לא מעשי. מדובר באוכלוסיות שרגילות לשאת בעול ולא לפנות בבקשה להנחות. בהרצליה יש 36 אלף משפחות, גם אם רק שליש יפנו, האם ועדת ההנחות תוכל לדון ב-12 אלף בקשות? כך שבפועל ההנחות האלה לא ינתנו".

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

מאיה כץ. צילום אלעד גוטמן

"ראש העירייה והנהלת העיר כנראה עוד לא יצאו מהבידוד ומנותקים מהמציאות", אומרת מאיה כץ, יו"ר סיעת האופוזיציה קהילה, מעירים וסביבה נטו, "מחודש מרץ האחרון יש חוסר ודאות כלכלית בזמן שתושבים רבים איבדו את מקום עבודתם, עסקים נסגרו, ומדינה שלמה מצויה במשבר כלכלי. בתקופה האחרונה העירייה לא הפסיקה להתפאר במנות אוכל והמצרכים שנתרמו לתושבים שזקוקים לכך ומהצד השני מבקשים להעלות את תעריפי הארנונה. הארנונה הוא גורם קריטי ומהותי אשר משפיע ישירות על יוקר הדיור ועל יוקר המחיה ולכן ההחלטה להעלות מחירים בשנה כזו, היא אבסורד שאין לתאר, החלטה מנותקת מהמציאות שתכביד על כל בית אב בעיר. רשות איתנה כמו הרצליה צריכה ויכולה לנהל נכון את סדר העדיפויות שלה ואת הרזרבות שהיא צוברת לתקופת משבר ולא להעמיס עוד על התושבים.
משה פדלון כבר ממזמן לא ראש עיר חברתי, הוא הפך להיות ראש עיר מנותק מהתושבים וההחלטה הזו היא העדות לכך".

יריב פישר. צילום סיון אוליקר

יריב פישר. צילום סיון אוליקר

יריב פישר, יו"ר סיעת יש עתיד, אמר: "בשנה שעברה העלו את הארנונה כי אפשר, השנה מעלים כי 'צריך'. כשמעל 20 אחוז מתושבי הרצליה ללא עבודה, זה לא הזמן להוסיף עלינו עוד מיסים זה הזמן להוריד מחירים בחוגים, בארנונה ובהיטלים השונים, כל שקל יחזור לשוק החופשי ויעזור להציל את הכלכלה. עיריית הרצליה חזקה מספיק, אפשר לצמצם תקציבים להדק את החגורה וזה לא בושה לקחת הלוואה".

יהודה בן עזרא. צילום דוברות העירייה

נזכיר כי בתגובה לביקורת, אמר מנכ"ל העירייה יהודה בן עזרא לאחר ההצבעה על בוועדת הכספים כי העלאת הארנונה נעשית מתוך הבנה כי המשק נמצא במיתון כלכלי עמוק בעקבות משבר הקורונה, ושהציבור עשוי לסבול מאובדן הכנסות לרשות וצמצום תקציבי המדינה בכל תחומי החיים. "המשבר לא מאחורינו, הוא עדיין מתרחש", הסביר. לדבריו ההפרש בין הארנונה הקודמת לזו הנוכחית היא 0.67 שקלים בלבד למ"ר. "הפרש זה מהווה תוספת של כ-60 עד 80 שקלים לכל בית אב – בעוד שעבור הרשות מדובר בהכנסה מצטברת של כשבעה מיליון שקלים החוזרים אל ציבור התושבים בדמות שירותים חיוניים ואיכותיים של ניקיון, חינוך, תרבות, ספורט, תשתיות עירוניות ועוד". הוא הוסיף: "לאור המצב, נראה כי הקריאה להפחתת הארנונה מהווה אקט פופוליסטי, שאולי עשוי לחסוך כמה עשרות או מאות שקלים בשנה לכל בית אב ועסק, אבל ייצור פגיעה עמוקה באפשרות של הרשות להמשיך ולתת באמצעות כספים אלו שירותים איכותיים וחיוניים לתושבים. לכן, כעירייה אחראית, הנערכת בימים אלו לאבדן הכנסות מאסיבי בצל משבר הקורונה והמעוניינת להמשיך ולתת שירות מטבי לתושבי העיר – אנו מצפים ממועצת העיר לאשר את צו הארנונה במלואו, ומתושבי הרצליה – לקבל בהבנה החלטה חשובה זו".

מעיריית הרצליה נמסר בתגובה: "אנו חיים במדינה דמוקרטית ולכן נכבד כל ביקורת ומחאה, במסגרת החוק, גם כאשר מדובר במיעוט קטן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר