הכתם הצהוב בחוף אפולוניה. צילום: רם זאבי
הכתם הצהוב בחוף אפולוניה. צילום: רם זאבי

הכתם הצהוב: העירייה אומרת שהיא "נמצאת בהליך תיאום ראשוני לטיהור הקרקע ומי התהום באזור תעש"

בתשובת העירייה לשאילתה שהגיש חבר המועצה איל פביאן בישיבת המועצה אמש אמרה העירייה שהחברה לשירותי איכות סביבה של המשרד להגנת הסביבה אמורה להציג תוכנית כוללנית לטיהור בחודשים הקרובים. הגשת תביעה נגד המזהמים כרגע לא על הפרק. ומה התשובה לגבי הכתם הלבן?

פורסם בתאריך: 17.6.20 08:45

עיריית הרצליה נמצאת ב"הליך תיאום ראשוני מול החברה לשירותי איכות סביבה של המשרד להגנת הסביבה בכל הקשור לטיהור הקרקע ומי התהום באזור תעש נוף ים", כך מסרה העירייה בישיבת מועצת העיר אמש לשאילתה שהגיש בנושא הכתם הצהוב והכתם הלבן שמול חוף נוף ים חבר המועצה מהאופוזיציה איל פביאן (החופש לבחור). עוד נמסר כי "על החברה לשירותי איכות סביבה להציג תוכנית כוללנית בחודשים הקרובים".

בשבוע שעבר, נזכיר, הגישו חבר המועצה יונתן יעקובוביץ', ארבעה גולשים נוספים ועמותת צלול, בקשה לתביעה ייצוגית נגד משרד הביטחון, חברת נצר השרון ורשות מקרקעי ישראל שבה נטען כי החומרים המרכיבים את הכתם הצהוב שמופיע במי הים מול חוף נוף ים מזה שנים ארוכות, חומרים ששימשו לפי הבקשה לתעשיית חומרי ההדברה וחומרי הנפץ, הם רעילים ומסוכנים, ובית המשפט התבקש לחייב את המשיבות לטפל בזיהום ולפצות את הנפגעים. בשאילתה שהגיש ביקש פביאן לדעת מהן הפעולות שעושה העירייה כדי להביא לטיפול במפגע.

"מה עושה עיריית הרצליה בכל הכלים, ומול כל הגורמים, כדי להביא לחיסול תופעה מזהמת זו במי הים ובמי התהום שלנו?", שאל פביאן והוסיף: "מה עושה עיריית הרצליה כדי להגן על שלומם ובריאותם של המתרחצים והנופשים בחופי הרחצה של הרצליה, כולל חופיה הצפוניים? וכיצד יכולים המתרחצים והנופשים כיום לדעת כי בריאותם מוגנת והם נמנעים מלסכן אותה? האם נקבעו בין היתר שלטי אזהרה בחופי סידנא עלי ואפולוניה, המזהירים מפני סכנה לבריאות הנובעת מהכתם הצהוב הזרחני שנמצא בים?".

איל פביאן. צילום דני שביט

איל פביאן. צילום דני שביט

בתשובת העירייה נכתב עוד כי "קיים שילוט במקום המדבר על כך כי הים מזוהם במקום הזה, ומעבר לזה ועל פי החוק הכניסה לים אסורה בתכלית האיסור". היא הוסיפה כי קיים נוהל מתואם בין העירייה ומשרדי הבריאות והפנים לפיו במקרה ומזהים שהכתם הצהוב נע דרומה נסגר החוף באופן מיידי.

פביאן הוסיף בישיבה שאלת המשך, וביקש לדעת אם בכוונת העירייה להגיש תביעה נגד הגורמים האחראים לזיהום. "בנושא הכתם הצהוב טרם הגישו תביעה, ולא ידעו להסביר מדוע עד כה לא הוגשה תביעה על ידי העירייה, או האם ומתי תגיש נגד המזהמים, כפי שעשו מגישי התביעה הייצוגית", טוען פביאן, "בנושא טיהור הזיהום אמרו שיש להם ויכוח או דיונים בנושא הליך הטיהור של הקרקע ומי הים והתהום, ובחודשים הקרובים הם מאמינים שיגיעו להסכמה וזה יתקדם. בפועל ההליך עם המשרד לאיכות הסביבה נמשך משנת 2017".

עוד ביקש פביאן לדעת האם עיריית הרצליה פעלה כדי לברר מה המקור וההרכב של הכתם הלבן, כתם זיהום נוסף מול חוף אפולוניה שמקורו ככל הנראה גם הוא בזיהום שמגיע ממפעל תעש, ומה רמת הסיכון שנשקפת ממנו לבריאות הציבור. הוא נענה כי "נושא הכתם הלבן לא מוכר בשיח הבינמשרדי ויבחן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר