מרקו נחמנזון. צילום באדיבות המשפחה
מרקו נחמנזון. צילום באדיבות המשפחה

מת מרקו נחמנזון, שהוא ובתו נותרו בלי בית. הבת אורית: "מהרגע שאסרו עלי להיות אתו בבית האבות הכל הדרדר"

בחודשים האחרונים שוכנו השניים יחד בבית האבות העירוני אנה פרנק, עד שבעירייה דרשו מאורית לפנות את המקום. "הוא אמר לי 'אם אני אמות יהיה לך טוב יותר'", אומרת אורית, "הוא הלך והנשמה שלי הלכה יחד אתו"

פורסם בתאריך: 22.6.20 12:51

תושב הרצליה מרקו נחמנזון, שסיפורו נגע לרבים בהרצליה לאחר שנותר ללא בית ושוכן באופן זמני בבית האבות אנה פרנק יחד עם בתו אורית, הלך אמש לעולמו בבית החולים מאיר, לאחר שלקה בלבו. הלווייתו תתקיים היום (שני) ב-14:30 בצהריים בבית העלמין העירוני החדש בעיר.

נחמנזון, בן 75 במותו, שירת שנים ארוכות במשמר הגבול. בשנת 2018 עבר אירוע מוחי ואירוע לב קשים וחלה התדרדרות משמעותית במצבו. מאז הפך לחולה סיעודי המתנייד בכסא גלגלים ונעזר בבלון חמצן כדי לנשום. בתו אורית סעדה אותו באופן קבוע. בחודשים האחרונים השניים התגוררו יחד, בהוראת ראש העירייה, משה פדלון, בבית האבות העירוני אנה פרנק לאחר שלא הצליחו לעמוד בתשלומי הדירה ששכרו ביד התשעה ונאלצו לפנות את דירתם. אולם, אורית אולצה לעזוב את בית האבות כדי שאביה יוכל להמשיך לשהות שם בעקבות דרישות תקיפות מצד העירייה. עו"ד ד"ר שמואל סעדיה, יו"ר תנועת "הרצליה למען תושביה" ואביבה בן רפאל משכונת יד התשעה ליוו כל העת את האב ואת בתו אורית וניסו לסייע לשניים בדין ודברים מול העירייה ולממש את זכאותם לדיור ציבורי. במשרד הבינוי והשיכון טענו מנגד כי הם אינם עונם לקריטריונים לזכאות.

מרקו נחמנזון ובתו אורית

"אני החזקתי אותו כמו פרח כשטיפלתי בו", מספרת בדמעות הבת אורית, "מהרגע שאסרו עלי להיות אתו בבית האבות הכל הדרדר. הבאתי אותו לפני שבועיים לבית החולים עם מים בריאות. הוא קיבל טיפול במשך שבוע ושוחרר לבית האבות. אתמול באתי לבקר אותו. ראיתי שהיד שלו רועדת, שהוא אפתי, לא מזהה אותי אפילו. הוא היה מלוכלך באוכל, לא שמו לו סינר והוא היה מלוכלך עם קורים בעיניים. זה בדיוק מה שאמרתי שיקרה אם אני לא אהיה איתו. אתמול כשכבר לקחנו אותו לבית החולים ראו שיש לו דלקת ריאות חריפה ואחרי אקו לב וצילום חזה התברר ששריר הלב מזוהם. הרופא אמר לי לכי הביתה, אם יקרה משהו אודיע לך. לא יכולתי אפילו לגשת אליו כי הוא עשה בדיקת קורונה והיה בבידוד. עוד לא הספקתי להגיע הביתה וכבר הייתי צריכה לחזור לבית החולים. בשמונה וחצי בערב הוא נפטר מדום לב. היו כל מיני דברים שהשפיעו עליו לא טוב. באיזשהו שלב הוא אמר לי 'אם אני אמות יהיה לך טוב יותר, תוכלי להשתחרר לדברים שלך'. אני צריכה אחרי השבעה לאסוף את עצמי. אני לא יודעת איפה להתחיל. אין לי כבר במי לטפל. הוא הלך והנשמה שלי הלכה יחד אתו".

מעיריית הרצליה נמסר: "העירייה ובית ההורים משתתפים בצערה של המשפחה ואין זו העת להיכנס לדין ודברים בנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון הרצליה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אור

    חבל שסיים את חייו בצורה כזו. אני זוכר אותו כל בוקר במשך שנים מעביר ילדים מעבר חצייה ברחוב הדר ושומר על הילדים.יהיה זכרו ברוך איש יקר

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון הרצליה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר